Chalaatte Skrevet 7. oktober 2010 #21 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Kan jeg få spørre hva som fikk deg til å prøve ut dette den første gangen? Kombisjonen hørtes ganske spesiell ut. :gjeiper: Det var noe min far laget til meg en gang da jeg var liten, som falt helt i smak med en gang Min far "lærte" dette av farfar selv som liten. Endret 7. oktober 2010 av Chalaatte
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #22 Skrevet 7. oktober 2010 Hmm, godt mulig, men jeg lever da fortsatt. Har spist rå kjøttdeig i mange år, og gjerne mye av gangen. Jeg er heller aldri syk. Kan faktisk ikke huske sist jeg var det. hehe får håpe du er like heldig i fremtiden rå kjøttdeig kan jo inneholde e.coli bakterier. Får jo som regel bare en kraftig diare av det, men det kan faktisk og føre til alvorlig nyresvikt og død. Grunnen til at man kan spise biffen rød inni, er pga disse bakteriene bare befinner seg på overflaten der den er blitt skjært opp, mens kjøttdeig er blidd knadd og inneholder masse dritt inni Hadde ikke tatt sjansen på det jeg, uansett hvor godt det må smake leste i avisen for en stund siden at de fleste e.coli utbruddene i norge kom fra kjøttdeig.. Du må være en modig sjel i hvertfall
Lumê Skrevet 7. oktober 2010 #23 Skrevet 7. oktober 2010 Blir det ikke seigt og slimete? Nei, det er faktisk mye seigere når det er stekt
Gjest Helene_Mari Skrevet 7. oktober 2010 #24 Skrevet 7. oktober 2010 Brødskive med skinke og sjokade
venus_ Skrevet 8. oktober 2010 #25 Skrevet 8. oktober 2010 Hvorfor serveres dette mange steder da? Tartar = kjøttdeig med litt egg, løk og oliven. Kan jo ikke være så farlig da? Tartar som serveres mange steder er ikke ferdigkvernet kjøttdeig som har lagt i butikken noen uker. Men helt fersk kjøtt som blir kvernet maks noen timer før servering. 1
sofie777 Skrevet 8. oktober 2010 #26 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Vi har mange rare matvaner i familien, men mine favoritter er -Fiskepudding i hvit saus (laget på vanlig måte), men med knekte poteter og så mye tyttebærsyltetøy at hele retten blir rosa. Namnam!! -Brunost under ostesnitzel -Brunost under speilegg -Jordbærsyltetøy med et helt lag med skivede agurker på brødskive. Endret 8. oktober 2010 av sofie777
Sequax Skrevet 8. oktober 2010 #27 Skrevet 8. oktober 2010 Artig tråd! *mine innlegg* Veit ikke om jeg har noen rare matvaner selv... Spiser alltid pannekaker med blåbærsyltetøy og en skål tomatsuppe ved siden av...det er vel det særeste jeg kommer på!
Munchlax Skrevet 8. oktober 2010 #28 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) hmm blitt vranglært jeg da fra barndommen sikkert. (ikke sarkastisk her altså) Det er ikke brått sikkert. Jeg har lært akkurat det samme, og hører det til dags dato også. hehe får håpe du er like heldig i fremtiden rå kjøttdeig kan jo inneholde e.coli bakterier. Får jo som regel bare en kraftig diare av det, men det kan faktisk og føre til alvorlig nyresvikt og død. Grunnen til at man kan spise biffen rød inni, er pga disse bakteriene bare befinner seg på overflaten der den er blitt skjært opp, mens kjøttdeig er blidd knadd og inneholder masse dritt inni Hadde ikke tatt sjansen på det jeg, uansett hvor godt det må smake leste i avisen for en stund siden at de fleste e.coli utbruddene i norge kom fra kjøttdeig.. Du må være en modig sjel i hvertfall Såpass, ja. Da får jeg rett og slett satse på at jeg har blitt immun mot e-coli. Endret 8. oktober 2010 av Gyngehest
HedvigR Skrevet 8. oktober 2010 #29 Skrevet 8. oktober 2010 Spiser alltid pannekaker med blåbærsyltetøy og en skål tomatsuppe ved siden av...det er vel det særeste jeg kommer på! Dette er helt vanlig der jeg kommer fra ihvertfall Kommer ikke på noen sære matvaner selv :gjeiper: Men har sikkert noen
Djungelvrål Skrevet 8. oktober 2010 #30 Skrevet 8. oktober 2010 Noen har regert på at jeg heller litt kaffe over is, men det er jo såååå godt spesiel over sjokolade-is. Da smelter isen litt også.. mmmmmmm
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #31 Skrevet 8. oktober 2010 Vi spiser pannekaker (med sukker eller blåbærsyltetøy) og ertesuppe. Er nok noen som synes det er sært også? Jeg synes det høres veldig rart ut med pannekaker og tomatsuppe siden jeg ikke er vant til det Jeg er også utrolig glad i rå kjøttdeig og karbonadedeig, kan gjerne gomle i meg en hel pakke som kosemat! Har ikke blitt syk enda, bank i bordet Kjenner ei jente som spiser knekkebrød med ketchup, det hadde jeg aldri klart!
slackerbitch Skrevet 8. oktober 2010 #32 Skrevet 8. oktober 2010 Brødskive med rømme og jordbærsyltetøy oppå er noe av det beste jeg vet, pannekaker med nughatti på og ostesmørbrød med gulost skinke og en liten skive brunost mmm
Gjest Bianca28 Skrevet 8. oktober 2010 #33 Skrevet 8. oktober 2010 Brødskive med rømme og jordbærsyltetøy oppå er noe av det beste jeg vet, pannekaker med nughatti på og ostesmørbrød med gulost skinke og en liten skive brunost mmm Pannekaker med nugatti er da ikke rart. Da jeg var i hellas så jeg at de serverte pannekaker med nutella mange plasser, og nutella er nesten helt likt nugatti. Rømme og syltetøy er heller ikke så rart. har ikke prøvd det på en grovbrødskive da men er jo godt på vafler. skinke og brunost derimot... litt sært
Djungelvrål Skrevet 8. oktober 2010 #34 Skrevet 8. oktober 2010 Rømme og jordbærsyltetøy på vanlig grovbrød er kjempedigg
Pingting Skrevet 8. oktober 2010 #35 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg spiser også pannekaker med bacon og sukker, det er kjempegodt! Aller best er det med bacon og sirup, men det er det så sjeldent jeg har i huset. Må også innrømme at rått bacon er stas... .sjenert: Ellers liker jeg kokt spaghetti med kjøttdeig. Bare det; ikke neo saus eller noen ting, bare pasta med litt smør på, kjøttdeig og bittelitt salt og pepper. Dette er vel ikke så sært, men jeg vet mange foretrekker det omvendt; brødskive med et tjukt lag smør og bittelite, tynt lag med nugatti. Kan liksom ikke skryte på meg å spise noen av disse tingene særlig ofte da, og det er kanskje greit når man ser på næringsinnholdet.
fruBeist Skrevet 8. oktober 2010 #36 Skrevet 8. oktober 2010 Noen har regert på at jeg heller litt kaffe over is, men det er jo såååå godt spesiel over sjokolade-is. Da smelter isen litt også.. mmmmmmm Det hørtes godt ut! Må testes En gammel og sær slager fra barnehagen, lyse knekkebrød med leverpostei og bringebærsyltetøy! Denne har blitt avansert til godt brød, grov leverpostei og rørte bringebær, med pepper på toppen Ellers spiser jeg pepper på alt! På brunostskiva for eksempel. Kjempegodt!
Gjest Consensio Skrevet 8. oktober 2010 #37 Skrevet 8. oktober 2010 Pepper er godt! Og da aller helst på leverpostei, gjerne med stekt bacon også. Ellers er det innmari digg med gulost på skiva og så masse sennep på
Gjest Bianca28 Skrevet 8. oktober 2010 #38 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg syns det er godt med brødskive med laks, majones og gulost oppå
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #39 Skrevet 8. oktober 2010 Pepper er godt! Og da aller helst på leverpostei, gjerne med stekt bacon også. Ellers er det innmari digg med gulost på skiva og så masse sennep på ...men er pepper sært? Synes pepper er helt normalt jeg.
Gjest Bianca28 Skrevet 8. oktober 2010 #40 Skrevet 8. oktober 2010 ...men er pepper sært? Synes pepper er helt normalt jeg. Ja pepper er ikke noe rart, med mindre man strør det på nugatien eller syltetøyet eller noe, men hvem vet kanskje det og er godt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå