Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?


Villle

Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg mest er definitivt kjedemeldingene. Men andre ting som er irriterender (ikke status da men irriterende likevel) er venner som legger ut bilder av meg i fylla enda jeg har bedt om at det ikke skal ut på facebook, og bilder der det ser ut som jeg har trippelhake, ser helt latterlig ut osv, og de selv er avbildet ved meg strålende vakker. Når jeg da påpeker det får jeg alltid "synes du er kjempefin jeg" (Nei, du ville bare legge ut et flott bilde av deg selv, og ser enda nydeligere ut når jeg sitter å ser stygg ut rett ved :P )

Også hva er det med de som må legge ut statuser som beskriver hvor forferdelig det er på jobb. Spessielt kollegaer som må fortelle hvor forferdelige kunder det har vært i løpet av dagen og legger til "helvetes drittjobb" på slutten??

Eller de som må legge ut om fyllatur på kvelden når alle kollegaer og sjefer vet at de skal på jobb dagen etter.

Har faktisk opplevd kollega som legger ut om hvor full hun var på face på kvelden, og ringte jobb neste morgen og var syk. Sjefen hadde ett og annet å si henne da ja ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterer meg mest er definitivt kjedemeldingene. Men andre ting som er irriterender (ikke status da men irriterende likevel) er venner som legger ut bilder av meg i fylla enda jeg har bedt om at det ikke skal ut på facebook, og bilder der det ser ut som jeg har trippelhake, ser helt latterlig ut osv, og de selv er avbildet ved meg strålende vakker. Når jeg da påpeker det får jeg alltid "synes du er kjempefin jeg" (Nei, du ville bare legge ut et flott bilde av deg selv, og ser enda nydeligere ut når jeg sitter å ser stygg ut rett ved :P )

Jeg syns sånne som deg er irriterende jeg da:p

Det er alltid en eller annen som ikke vil bli lagt ut bilder av. Men når man er på en fest eller tur og tar bilder, vil man legge de ut. Har jeg et gruppebilde vil jeg ikke la være å legge det ut fordi 1 ser stygg ut (i følge seg selv). Eller hvis jeg ser smashing ut på ett bilde og personen ved siden av meg ikke, så vil jeg legge ut bildet.

Jeg legger aldri ut bilder av kun denne personen eller bilder der h*n ser helt fæl ut, men man kan faktisk ikke forvente at fotografen skal sensurere alle bildene fra kvelden bare pga deg. Hva med resten som vil se de?

Venninna mi hadde en lur vri på dette problemet. Er ei i gjengen som stadig sutrer over hvor fæl hun er på bildene. Vi la ut alle bildene og skjulte bare albumet for henne. Så slapp vi høre "pliiis, slett!"-maset hennes.

Jeg har selv sett fæle bilder av meg selv på Face, men når det er flere enn meg på bildet kan jeg ikke forvente det slettet. Hva om de 3 andre på bildet var fornøyde liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sånne som deg er irriterende jeg da:p

Det er alltid en eller annen som ikke vil bli lagt ut bilder av. Men når man er på en fest eller tur og tar bilder, vil man legge de ut. Har jeg et gruppebilde vil jeg ikke la være å legge det ut fordi 1 ser stygg ut (i følge seg selv). Eller hvis jeg ser smashing ut på ett bilde og personen ved siden av meg ikke, så vil jeg legge ut bildet.

Jeg legger aldri ut bilder av kun denne personen eller bilder der h*n ser helt fæl ut, men man kan faktisk ikke forvente at fotografen skal sensurere alle bildene fra kvelden bare pga deg. Hva med resten som vil se de?

Venninna mi hadde en lur vri på dette problemet. Er ei i gjengen som stadig sutrer over hvor fæl hun er på bildene. Vi la ut alle bildene og skjulte bare albumet for henne. Så slapp vi høre "pliiis, slett!"-maset hennes.

Jeg har selv sett fæle bilder av meg selv på Face, men når det er flere enn meg på bildet kan jeg ikke forvente det slettet. Hva om de 3 andre på bildet var fornøyde liksom?

Syns man skal få slippe å være avbildet på facebook om man ikke ønsker det selv.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal få slippe å være avbildet på facebook om man ikke ønsker det selv.

Men da bør man strengt tatt sikre seg å ikke bli avbildet i festlige sammenhenger. Skal man ta gruppebilde, gå bort. Å kreve at fotografen skal slette halve albumet syns ikke jeg er ok.

Har ei venninne som alltid syns hun ser tjukk ut på alle bildene. Vel, hun danser rundt over alt på fest, og er med på alle bildene! Når jeg da skal legge ut bildene fra festen (etter eget og andres ønsker) kommer hun med, enten hun vil det eller ei. Bildene av kun henne dropper jeg, men resten får hun finne seg i, eller holde seg unna kameraet mitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sånne som deg er irriterende jeg da:p

Det er alltid en eller annen som ikke vil bli lagt ut bilder av. Men når man er på en fest eller tur og tar bilder, vil man legge de ut. Har jeg et gruppebilde vil jeg ikke la være å legge det ut fordi 1 ser stygg ut (i følge seg selv). Eller hvis jeg ser smashing ut på ett bilde og personen ved siden av meg ikke, så vil jeg legge ut bildet.

Jeg legger aldri ut bilder av kun denne personen eller bilder der h*n ser helt fæl ut, men man kan faktisk ikke forvente at fotografen skal sensurere alle bildene fra kvelden bare pga deg. Hva med resten som vil se de?

Venninna mi hadde en lur vri på dette problemet. Er ei i gjengen som stadig sutrer over hvor fæl hun er på bildene. Vi la ut alle bildene og skjulte bare albumet for henne. Så slapp vi høre "pliiis, slett!"-maset hennes.

Jeg har selv sett fæle bilder av meg selv på Face, men når det er flere enn meg på bildet kan jeg ikke forvente det slettet. Hva om de 3 andre på bildet var fornøyde liksom?

Vel, når jeg utallige ganger har poengtert ovenfor vennegjengen at jeg ikke vil ha fyllebilder av meg på facebook så er det faktisk ikke mitt problem at de da tar bilder av meg i en gjeng. Det er jo fullstendig klar over det. Da kan de be meg gå bort da. Nå er det sjeldent jeg ser så beruset ut på bilder av hele gjengen da, så det går som oftest greit (de blir gjerne tatt tidlig på kvelden) Men de legger ofte ut bilder av bare meg, bilder som ser ut som jeg er mer på en snurr enn jeg egentlig er. Hvorfor kan ikke folk respektere det?

Og angående bilder av meg som ser ut som et takras, her snakker jeg virkelig ille bilder! Jeg tåler mye altså, og har mange mindre fine bilder av meg selv, men ett sted går grensen. Det hadde virkelig ikke vært værre enn at jeg hadde blitt skjært ut av bildet før det ble lagt ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt av slike "ta meg som jeg er"-meldingene. Som f.eks denne:

"Eg e bare den eg e,bestemte,direkte å e ærlige men e lagt i fra perfekte, når en då blir,dømte å blir sagt dritt og løgna om..ka ska man ver då? De falske og "perfekte" ser ud te å ha mer venna enn di så e ærlige,men kor mange av di vil ver der for deg hvis du går igjennom en harde peroide å føle du vil gå nerøve? vil då ver dn eg e, enn FALSKE OG TRO AT EG E PERFEKTE! Eg har et hjerta eg og vil alle det beste! Å e kjempe glae og takknemlig for alle mine "få venner",takk for at dokke e der :)"

Sånt svarer jeg aldri på, kan ikke fordra slikt. For meg virker det som en kombinasjon av dårlig selvtillit, selvforherligelse og behov for bekreftelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

"sett ett ♥ på statusen min om du: elsker meg ,er min venn, om du er glad i meg, lyst til å møte meg,eller bli bedre kjent! :)"

"Alle vil ha en ny bil, en ny mobiltelefon eller gå ned i vekt. En kreftpasient har bare ett ønske, å bekjempe sykdommen sin. Jeg vet at 97% av dere ikke kommer til å lime dette på veggen sin, men jeg vet at minst 3% av vennene mine vil. Lim dette inn på din vegg, til ære for noen som har dødd, vunnet eller kjemper mot kreft."

og alt som ligner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsmødre som forteller ALT om utviklingen til barna, hva ungen har gjort i dag og om brukte brystpumper og UVI. Yak!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kanskje mer sjokkert og trist enn irritert når mine Facebookvenner legger ut usmakelige rasistiske meldinger.

Jeg blir fasinert av en venn som legger ut alt hun skal gjøre de neste timene, inkludert å sette telefonen på lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt av slike "ta meg som jeg er"-meldingene. Som f.eks denne:

"Eg e bare den eg e,bestemte,direkte å e ærlige men e lagt i fra perfekte, når en då blir,dømte å blir sagt dritt og løgna om..ka ska man ver då? De falske og "perfekte" ser ud te å ha mer venna enn di så e ærlige,men kor mange av di vil ver der for deg hvis du går igjennom en harde peroide å føle du vil gå nerøve? vil då ver dn eg e, enn FALSKE OG TRO AT EG E PERFEKTE! Eg har et hjerta eg og vil alle det beste! Å e kjempe glae og takknemlig for alle mine "få venner",takk for at dokke e der :)"

Sånt svarer jeg aldri på, kan ikke fordra slikt. For meg virker det som en kombinasjon av dårlig selvtillit, selvforherligelse og behov for bekreftelse.

Grusomt. Og i tillegg til at jeg hater sånne meldinger, hatet jeg alt som er skrevet på dialekt. Dobbelthat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det like mye kvantitet som kvalitet som irriterer. Hvis en venn skriver: "Lille Gull tok sitt første skritt i dag!" eller "Jeg har satt ny pers rekord på sykkel i dag" eller "jeg har vasket hele huset i dag og er så stolt av meg selv" eller "jeg og mannen har vært gift i 10 år i dag, hurra!"

Så trykker jeg "liker" og syns det er kjempekoselig.

Men hvis samme person skriver lignende statusoppdateringer hver dag eller flere ganger om dagen, slik at jeg vet alle trivielle detaljer om alt i hennes liv, da blir jeg irritert.

(også er jeg sikkert litt surmaga, men jeg irriterer meg litt over de som hele tiden skal male ut om at livet er så fantastisk/herlig/good. Jadda jadda, alt er ikke så fantastisk hele tiden vel?) :sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt av slike "ta meg som jeg er"-meldingene. Som f.eks denne:

"Eg e bare den eg e,bestemte,direkte å e ærlige men e lagt i fra perfekte, når en då blir,dømte å blir sagt dritt og løgna om..ka ska man ver då? De falske og "perfekte" ser ud te å ha mer venna enn di så e ærlige,men kor mange av di vil ver der for deg hvis du går igjennom en harde peroide å føle du vil gå nerøve? vil då ver dn eg e, enn FALSKE OG TRO AT EG E PERFEKTE! Eg har et hjerta eg og vil alle det beste! Å e kjempe glae og takknemlig for alle mine "få venner",takk for at dokke e der :)"

Sånt svarer jeg aldri på, kan ikke fordra slikt. For meg virker det som en kombinasjon av dårlig selvtillit, selvforherligelse og behov for bekreftelse.

Hehe, så enig! Samt alle disse "hvis du elsker din mor, din bror , din sønn, din datter, osv- meldingene, eller disse "Det finnes barn/dyr/gamle/narkomane/alkoholiserte/angsfulle/what ever mennesker som sliter, tør du å støtte disse ved å sette denne på statusen din en time" ååå, ergre seg! :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater?

Ting som dette...

"Någen som vill henta meg og mari i stavanger? Kom oss tydligvis isje hjemm i går, så her sitte me oss någen folk, flaut -.- !!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting som dette...

"Någen som vill henta meg og mari i stavanger? Kom oss tydligvis isje hjemm i går, så her sitte me oss någen folk, flaut -.- !!"

:fnise:

Ellers lurer jeg på hva oppegåandes folk tenker når de legger ut slike ting som dette: "Såret på labben til lille labbetuss ser ikke bra ut idag". Pluss litt lekre detaljer.

Det har hvertfall ingen almenn interesse og for min del er det i samme kategori som mageproblemer og oppkast.

Skulle til å kose meg med deilig lunsj og kikke litt på fb idag, men mista omtrent matlysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statuser som det her..

Før du dømmer meg.....

Ta på deg mine sko. Gå samme veier som jeg har gått. Bearbeid tapet av mennesker jeg har mistet. Ork å gå gjennom alle følelser og hendelser jeg har gjort. Snuble på alle steiner jeg snubla på. Reis deg alltid opp igjen og gå samme vei som jeg gjorde. Etter alt dette, kan du dømme meg eller mitt liv...

Og lange avhandlinger om dagens innhold uten ett eneste komma eller punktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"9uker på vei<3<3<3<3<3" "10uker på vei<3<3<3<3<3" osv osv.. så over til å telle dager når det er 3mnd igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"9uker på vei<3<3<3<3<3" "10uker på vei<3<3<3<3<3" osv osv.. så over til å telle dager når det er 3mnd igjen.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Jeg synes det er irriterende med folk som legger ut bilder av alt og alle uten å tenke seg om.

Det er faktisk ikke alle som vil brette ut privatlivet sitt på nettet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra at enkelte folk på død og liv må fortelle intime detaljer av privatlivet sitt. Noen ting trenger jeg rett og slett ikke å vite. Eks. Ei venninne fortalte hele vennelista si at hun hadde vært på GU. Da kjente jeg at jeg rødma litt på hennes vegne.

Kjedemeldinger er også irriterende, og de som gir inntrykk av at livene deres alltid er en dans på roser. Unger som alltid hører etter og en mann som gjør 90% av husarbeidet. As if, liksom?

Ja, og for ikke å snakke om alle som syter og klager over sykdom hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...