Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget chicken pot pie til middag. Bananer bakt i folie med smør, sukker og kanel, servert varme med vaniljeiskrem til dessert.

Gjest Eurydike
Skrevet

I går: - Salat av pærer, ruccola, valnøtter og chèvre.

- Ovnsform med ishavsrøye, poteter, asparges, cherrytomater og sitrontimian. Safranaïoli ved siden av, samt italiensk landbrød og en hvit burgunder.

I dag: Rødbetcurry, blomkål bhaji, basmatiris med hele krydder og frisk tomat- og korianderchutney. Og så skal vi bake naanbrød.

Skrevet

Kjøtt/karbonadekaker, poteter, brun saus, ertestuing (hjemmelagd, kanskje jeg liker det? Har aldri likt de fra pose, men har fått øynene opp for erter i det siste) og grønnsaker.

Har ellers veldig lyst til å flytte inn i vinkjelleren til enkelte brukere her og "hjelpe til litt" :)

Skrevet

i dag skal vi ha noe supergodt. Couscous-gryte ala mamma :) ..nam

Skrevet

Koteletter med gratinerte poteter og amerikansk blanding.

I går hadde vi taco.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget pommesfrites med gyrosmarinert kyllingfilet og blandet salat til.

Skrevet

I går: kyllingsalat.

I dag: Kotelett med salat til.

Skrevet

I går: Først middelhavsinspirert fiskesuppe med franske fiskeboller (quenelles) som jeg laget på onsdag, ferske reker og blåskjell. Deretter grillet fjellørret og hvitvinsdampet fennikel. Brie de Meaux til slutt.

I dag: Engelsk fish pie av resten av fjellørreten. Ripssorbet fra fryseren til dessert, og deretter Brie de Meaux igjen. :)

Skrevet

I dag hadde jeg grandiosa pepperoni til middag. Ikke så sunt, men orket ikke fikse noe annet.

Skrevet

Buljong..... ja altså ikke vann og buljongterning. Men kokt reinkjøtt, kålrot og poteter...veldig samisk rett. Eg koker med gulrot, persillerot og gjerne litt purre og da...supergodt..mørt kjøtt, kraftig og god kraft og møre grønnsaker..mmmmm

Gjest Eurydike
Skrevet

Planen i dag er en slags vår-minestrone, med runner beans (likner forvokste sukkererter), limabønner (store hvite), erter, litt blomkål, vårløk, makaroni og pesto.

Skrevet

Idag har Mannen bursdag og ønsket seg hjemmelaget pizza.

så da får han det.

Gjest GinaTricot
Skrevet

Igår : SUSHI , på sushibar i Trondheim :) namnam

Skrevet

Lørdag: Sambar, poteter med panchporan og tomatraita. (Rester til lunsj i dag. :hoppe:)

Søndag: Chipolatas med gryte av puylinser, grønnsaker og rødvinssaus.

I dag blir det en rask pastarett av noe slag.

Skrevet

Stekt torskefilet med poteter, grønnsaker og aïoli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...