Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pariserpizza og banana-split :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Et lite prøveprosjekt her i dag - jeg har kjøtt fersk sild. Så det blir stekte, doble sildefileter med fyll av grov dijonsennep og frisk dill imellom (inspirert av denne oppskriften). Tilbehør blir potetmos av Troll-poteter og hvitvinskokte gulrøtter, persillerot, stangselleri og vårløk, med hakket bladpersille og dill rørt i tilslutt.

Skrevet

Stekt seifilet med kokte poteter, agurksalat og rømmesaus.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Fullkornspasta med brokkoli, tomat, rødløk, ruccula og olivenpaté.

Skrevet

Fjellørret surret i rømme med sopp og purre.. god og mett nå!!!

Skrevet

Wok med Quornbiter og diverse grønnsaker (minimais, gulrøtter, paprika, sukkererter, vårløk...), med ris til.

Skrevet
Åh, det hørtes godt ut! Hvordan lager du det?

Salaten, eller salsa og guacamole? :)

I dag har jeg spist bulgursalat og ovnsbakt kylling.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Salaten, eller salsa og guacamole? :)

I dag har jeg spist bulgursalat og ovnsbakt kylling.

Salaten, gjerne :)

Skrevet

Helstekt svin-indrefilet. Ostegratinert brokkoli, stekt sopp og løk med rødvin, og rødvinssaus. Nam!!!!

Skrevet

Chili con carne med karbonadedeig :) Det har jeg faktisk aldri lagd før, så det var på tide. Tenkte å ha ris, salat og guacamole til.

Gjest Eurydike
Skrevet

Her gjør vi det enkelt i kveld, etter en lang arbeidsdag: med utgangspunkt i denne oppskriften blir det grillet entrecôte med salat av ruccola, babyspinat, tomater, frisk chili og feta. Med et glass rødvin til, feks denne Chiantien, som jeg er litt opphengt i for tiden. Her velger jeg den mest pga chilien i salaten, siden det er en vin som skal kunne matche krydret mat.

Skrevet

Vi skal først ha marokkansk ertesuppe, deretter marinert kyllingbryst med en tabbouleh-lignende couscoussalat, grønn salat og tzatziki. Og så blir det antakelig brie og druer etterpå.

Skrevet

Kylling Jalfrezi med pilaffris, naanbrød og raita. Hjemmelaget honning- og mandeliskrem til dessert.

Skrevet

Svinefileter med røstipoteter og ovnsbakte grønsaker -

akkurat som på Sunt og godt i går. :)

Skrevet

Hvit fisk(avhengig av hva de har i fiskedisken) og kremet risotto med purre. Brokkoli eller asparges til. Den unge damen jeg bor sammen med skal få kyllingvinger og brokkoli.

Champagne til meg og saft til den unge damen.

Skrevet

Helstekt indrefilet av svin med ovnsbakte poteter og grønnsaker.

Skrevet

I dag blir det skalldyr, mengder med hvitvin og godt selskap.

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)
Her gjør vi det enkelt i kveld, etter en lang arbeidsdag: med utgangspunkt i denne oppskriften blir det grillet entrecôte med salat av ruccola, babyspinat, tomater, frisk chili og feta. Med et glass rødvin til, feks denne Chiantien, som jeg er litt opphengt i for tiden. Her velger jeg den mest pga chilien i salaten, siden det er en vin som skal kunne matche krydret mat.

Vi lager også dessert, ser det ut til: Daddel- og valnøttkake, vaniljeis og mango- og blodappelsinsorbet (reprise/rester fra tirsdag).

Endret av Eurydike

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...