Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hm.. rester av kjøttkaker fra i går, og muligens en enkel suppe...

i morgen: hønsefrikassé?

onsdag: spise ute før konsert i Trondheim...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiste restemat i går, og tar derfor søndagsmiddagen i dag: Biff av ytrefilet, hjemmelaget béarnaisesaus, dampede aspargesbønner, ovnsbakte tomater og champignoner, og ovnsbakte potetbåter. Vin blir det også, nærmere bestemt Domaine de Pierredon. Ripssorbet til dessert. :spise:

Gjest Eurydike
Skrevet
Vi spiste restemat i går, og tar derfor søndagsmiddagen i dag: Biff av ytrefilet, hjemmelaget béarnaisesaus, dampede aspargesbønner, ovnsbakte tomater og champignoner, og ovnsbakte potetbåter. Vin blir det også, nærmere bestemt Domaine de Pierredon. Ripssorbet til dessert. :spise:

*misunnelig*

Merker meg vintips - det ser definitivt ut til å være noe for meg. :blomst:

Skrevet

Og i motsetning til Zia, skal jeg ha skikkelig mandagsmiddag :ler:

Hjemmelagde fiskekaker med sennepspotetmos, gulrotråkost, dampede sukkererter og feltbladsalat.

Skrevet

Restemat her og. Lager alltid mye lapskaus, når jeg først setter i gang. ;)

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng med gulrøtter og poteter.

Skrevet
Merker meg vintips - det ser definitivt ut til å være noe for meg. :blomst:

Den kan anbefales. I likhet med de andre vinene jeg har smakt fra Les Vignerons d'Estézargues, er den intens og har masse smak, og den trenger definitivt kraftig kjøtt som akkompagnement. Jeg mener du har anbefalt La Garnacha fra samme produsent? Den har jeg ikke fått prøvd ennå, men det kommer. :)

I dag skal vi ha porsjonspizzaer og masse salat.

Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg mener du har anbefalt La Garnacha fra samme produsent? Den har jeg ikke fått prøvd ennå, men det kommer. :)

Det stemmer - det er en av mine yndlingsviner for tiden!

Middagen hos oss i dag blir omelett med purre, squash, bacon og chèvre, og en grønn salat med tomater. :)

Skrevet

Sennep-, løk- og salviemarinerte kyllinglår stekt i ovnen sammen med rattepoteter, servert med aspargesbønner.

Skrevet

I dag blir det vegetarisk shepherds pie. Egentlig er det vel en like stor selvmotsigelse som vegetariske kjøttkaker, men det får gå :ler:.

Skrevet

I dag er det fiskegrateng, kokte poteter og revne gulerøtter

Skrevet
I dag blir det en rask pastarett av noe slag.
Det ble spagetti med asparges, erter, vårløk, mascarpone, parmesan og en dæsj sitron. Gode greier!

I dag skal jeg ut å spise med en venninne.

I dag blir det vegetarisk shepherds pie. Egentlig er det vel en like stor selvmotsigelse som vegetariske kjøttkaker, men det får gå :ler:.
:fnise:
Skrevet

Jeg lyver jo dessuten så det renner kommer jeg på. Det er i morgen vi skal ha vegetarisk "shepherds" pie (burde kanskje hete gardeners pie?). I dag skal vi ha grønnsakslasagne med bacon. Jeg er også hekta :spise:

Skrevet

I dag blir det så enkelt som lapskaus med kyllingkjøtt i :sikle:

Skrevet

Pai med kylling, løk og soltørka tomat. Serveres med salat til.

Skrevet

I dag ble det fullkornspasta med svinekjøttdeig. Tomatsaus med spinat, gulrot, sopp, løk, hvitløk og selleri. En blandet salat til.

Skrevet

En forandring i planene resulterte i pastasalat med grønne bønner, tomater, paprika, vårløk, gulrot og pesto.

Skrevet

I dag ble det ovnsbakte laksefileter med hjemmelaget potetmos av mandelpoteter + grovhakket gressløk og dampede gulrøtter og brokkoli. Laksen var krydret med sitron, sitronskall, pepper, olivenolje og maldon-salt.

Skrevet

Ovnsbakte poteter, kyllingfilet og hvitløk- og peppersaus.

Nam! :D

Skrevet

I dag blir det spaghetti carbonara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...