Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

stekt seifilet, salat og deilig fromasj med friske bringebær og blåbær til dessert..( og eg som bare skal spise dessert i helgen, uffda)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget pizza med tynn bunn, peperoni og bøffelmozarella :)

I går ble det ikke laksepasta likevel, vi dro på impulsiv fjelltur, så Real Turmat serverte lapskaus på en fjelltopp :)

Skrevet

Linse- og kokosmelkcurry, indiske løkkaker (bhaji), og raita med tomat, agurk og mynte.

Skrevet

Idag blir det fiskeboller i hvitsaus, kokt potet, kokt gulrot og kokt kålrot..

Myk mat er en nødvendighet da jeg var å fjerna ei h******* visdomstann i går. Huffameg.

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget cornish pasty-pai.

Skrevet

I går var det pølser om pommes frites.

I dag :klø:

Vet ikke hvem av oss som skal ordne middagen ennå :)

Skrevet

Kylling,pasta og grønnsaker i creme fraiche.. nam

Skrevet

Quesadillas med kylling også salat ved siden av, super godt :):)

Skrevet

Hjemmelagde porsjonspizzaer med diverse fyll. :)

Har feks gorgonzola, bacon, sopp, oliven, soltørket tomat, rødløk, spekeskinke, squash, ansjos... så vi får se hva det blir til. Og ruccola til "topping".

Skrevet

Akkurat nå står en diger gryte med bolognesesaus og putrer på ovnen. Middag i dag og et par porsjoner til fryseren. :)

Skrevet
Nei, det er ikke som en viltgryte, denne er mye enklere. Jeg surrer hakket løk myk og bruner kjøttet. Har i knuste einerbær, litt rosmarin, salt/pepper, fløte, seterrømme og Dijon-sennep og lar småkoke en times tid. :)

Kan du skrive opp menge forholdene? :)

Skrevet
Kan du skrive opp menge forholdene? :)

Jeg bruker ikke egentlig noen klare mål. Til to personer bruker jeg en pakke strimlet svinekjøtt, en stor løk, kanskje 5-6 knuste einerbær, ½ ts timian, en stor teskje sennep, et par dl fløte og 3-4 ss rømme (evt crème fraîche hvis jeg bare har det).

Skrevet

Vi skal ha risengrøt og litt senere vaffler

Skrevet

Pizza med bl.a. kylling, bacon, chili og champignon. Salat og rømmedressing til.

Skrevet

Spaghetti med ferske reker, fennikel, rød chili, hvitløk og bladpersille. Og forhåpentligvis noen moreller til dessert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...