Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kedgeree.

Ke?

Kylling -og pastasalat i dag.

Skrevet

I dag skal vi ha forskjellig spekemat med asparges og hjemmelaget potetsalat til. (Og været er jo aldeles nydelig, så det passet perfekt til en sommerlig middag.)

Skrevet (endret)

Lammegryte med snøfrisk, oppskrift fra Piaf :)

Edit: Æres den som æres bør ;)

Endret av Fakse
Skrevet
Lammegryte med snøfrisk, oppskrift fra Nilma :)
Det er nok strengt tatt piaf som skal ha æren for den, selv om den ligger i dagboken min. ;)
Skrevet

Grillmat siden sola endelig varmer igjen :sol::sol::sol:

Dvs pølser, potetsalat og kanskje litt grillet laks, nam nam :spise:

Skrevet

Pizza i dag også! Vi har nemlig både deig, tomatsaus og diverse topping igjen fra i går. Salat til, og bringebær til dessert.

Skrevet
Kedgeree. :) Har aldri laget det før, men synes det ser veldig godt ut.
Jeg endte opp med å bruke oppskriften i stedet, og det ble faktisk like godt som jeg hadde forestilt meg. :tommel:
Skrevet
Hørte godt ut,har du oppskrifen.

Den er så enkel at det er rent flaut:

2 beger lettrømme (evt. 1 beger rømme+ 1 beger creme fraiche hvis man ønsker mindre rømmesmak)

All-around krydder og søtningsstoff i etter smak - det skal være litt sterkt.

Kok blomkål og fres pølsebiter i panna, og tilsett rømmeblandingen. Ha gjerne i litt av vannet fra blomkålen og la det koke opp.

Nypoteter rett fra jorda pleier jeg kun vaske og kutte i biter med skallet på. Kokes noen minutter før det avsluttes i ovnen på 220gr.

:sikle:

Skrevet
Den er så enkel at det er rent flaut:

2 beger lettrømme (evt. 1 beger rømme+ 1 beger creme fraiche hvis man ønsker mindre rømmesmak)

All-around krydder og søtningsstoff i etter smak - det skal være litt sterkt.

Kok blomkål og fres pølsebiter i panna, og tilsett rømmeblandingen. Ha gjerne i litt av vannet fra blomkålen og la det koke opp.

Nypoteter rett fra jorda pleier jeg kun vaske og kutte i biter med skallet på. Kokes noen minutter før det avsluttes i ovnen på 220gr.

:sikle:

Skal lage den i helgen :sol::jepp::wow:;)

Skrevet

I dag blir det grillede skiver av lammelår i rødvinsmarinade, potetsalat og grønn salat som tilbehør.

Skrevet

Hjemmelagede kjøttkaker med brun saus, poteter, gulrøtter og fløtestuet spinat.

Skrevet

Pasta med cherrytomater, ansjosfileter og hvitløk, og salat med agurk og selleri.

Skrevet

Ettersom det er en litt "gidder-ikke-gå-på-butikken" dag, så blir det pasta med saus av aubergin, løk, fenikkel, selleri, biter av italiensk spekepølse, chili og hvitløk, samt en boks hermetiske cherrytomater og en skvett tørr sherry. Mangler bare litt sterk ost til å strø over, men jeg klarer meg vel uten.

Men jeg har ihvertfall fått tømt kjøleskapet for "gamle" grønnsaker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...