Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Medisterkaker i brun saus med poteter og grønnsaker.

Men sånn ble det ikke - mannen hadde laget fiskesuppe (?) med masse poteter og litt annet oppi.

Medisterkakene får vente til en annen dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha sennep-, løk- og salviemarinerte kyllinglår stekt i ovnen og servert med hvitløkspotetmos og aspargesbønner.

Skrevet
Nei, brødskiver er jo ikke middag, middag må være varm og salt (ergo er ikke grøt eller pannekaker med syltetøy heller middag i min verden). ;)

Hva med ostesmørbrød da? Eller pannekaker med bacon? Begge deler er både varmt og salt, og vi har det til middag rett som det er. - Og heldigvis har vi til salt i grøten, så her i huset er grøt bra middag på lørdager, i alle fall til lillejenta. (måtte bare kverulere litt, hehe... ) :)

Men i dag skal vi ha pizza, og siden det er min kjære som skal handle blir det nok grandis med ekstra ost. Vi får besøk før middag, så det blir vel litt dessert i dag også, om enn i feil rekkefølge. Brownies til før-middags-dessert. Naaaaaaaaam!!! :sol:

Skrevet

Lettsalta torsk, poteter og gulrotstuing.

Skrevet

idag skal jeg lage dèt vi egentlig skulle spise igår. før vi ble bedt med ut.

altså, sitronmarinerte laksefileter, kokte poteter, agurk&tomat-salat, og hvit saus med persille og løk.

en god venninne kommer til middag, så da blir det sikkert dessert etterpå... isåfall friske bringebær og is, for dèt er det eneste jeg har på lur. dessuten skal jeg og datteren min bake boller når hun kommer hjem, så da blir det vel litt bolle-smaking både før og etter middag :)

Skrevet

Vi hadde hjemmelaget hamburger av karbonadedeig med salat og grovt hamburgerbrød. Noen potetbåter uten fett og wok'a grønnsaker (blomkål, brokkoli, rødløk, kål og sukkererter). Mmm, steike godt :sol:

Skrevet

Sitronkylling og ris.. nam.

Skrevet

Taligatelle med pastasaus, kjøttdeig og masse revet ost. :sikle:

Skrevet
Hva med ostesmørbrød da? Eller pannekaker med bacon? Begge deler er både varmt og salt, og vi har det til middag rett som det er. - Og heldigvis har vi til salt i grøten, så her i huset er grøt bra middag på lørdager, i alle fall til lillejenta. (måtte bare kverulere litt, hehe... ) :)
Ostesmørbrød - nei, det er fremdeles en brødskive, selv om den er varm. Grøt er frokost eller kvelds i mitt hode. Pannekaker med bacon er et tvilstilfelle. ;) For øvrig er jeg enig med Arkana i at salat heller ikke er middag.

Middagen i dag er ovnsstekte kyllinglår og ditto grønnsaker. Colcannon til.

Skrevet

I dag skal vi ha biff med fløtegratinerte poteter, brokkoli, gulrøtter, champignonstuing og grønnpeppersaus.

Skrevet

Ovnsform med fersk hysefilet, fløte, sitron, vårløk, bladpersille, friske tomater og mozzarella. Basmatiris med løk og gurkemeie ved siden av.

Og når det gjelder hva som "er" middag eller ikke:

For meg kan en salat godt være middag, og særlig om sommeren, forutsatt at den inneholder noe som er substansielt og/eller proteinrikt, feks spekeskinke, laks, tunfisk, kylling, feta, oliven, avokado, kikerter eller andre bønner, bakte rødbeter (som gjerne kan være lune), kokte egg... osv. :)

Skrevet

I dag skal vi ha wraps med krydrete, stekte biter av kyllingfilet, salat, forskjellige grønnsaker, salsa og rømme.

Skrevet

Salade nicoise, dvs tunfisk, grønn salat, aspargesbønner, nypoteter, egg, oliven, tomater etc, og vinaigrette med middelhavsansjos, rå hvitløk og frisk basilikum. Vi skal også lage aïoli, og bake baguetter. Drikke blir denne rosévinen, som har fått gode anmeldelser, litt spent på den.

Dessuten har jeg nettopp laget ferdig en liten, bakt ostekake (halv porsjon i 20 cm form), med topping av friske bringebær og mørkerøde moreller penslet med et tynt lag selvprodusert, improvisert bringebærgelé. Fornøyd med resultatet så langt - kaken ser utrolig innbydende ut! :)

Skrevet
Salade nicoise

Hvis du holder inn alt-tasten mens du skriver 135 på nummertastaturet nederst til høyre får du ç. Det funker også i e-postprogrammer, MSN, o.l.

Jeg skal spise alene, og har tenkt å lage linse- og kokosmelkcurry og tomatrelish.

Skrevet
Hvis du holder inn alt-tasten mens du skriver 135 på nummertastaturet nederst til høyre får du ç. Det funker også i e-postprogrammer, MSN, o.l.

Det er jeg klar over, og det funker på maskinene jeg vanligvis bruker, bortsett fra den dumme laptopen jeg er henvist til for tiden (har prøvd!) ;)

Skrevet

Jeg har smakt på den rosè vinen du linker til piaf, den er nydelig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...