Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pasta med ovnsstekte rotgrønnsaker, rosmarin og talleggio.

Videoannonse
Annonse
Gjest prestekrage
Skrevet

I dag blir det kyllingstrimler i en eller annen saus med bulgur eller couscos og salat til.

Skrevet

I går hadde vi hjemmelaget pizza, i dag blir det sommerkoteletter med hjemmelaget potetsalat og i morgen satser jeg på fleskepannekaker.

Skrevet

joikakaker,potetmos og villtblanding. :)

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Grillmat, selvsagt - det regner jo ikke idag :)

Blir helt imponert, jeg .. tar dere aldri bare brødskiver til middag?

Skrevet

Kyllinglår, kokt ris og saus står på bordet snart. :sikle: Kanskje jeg blir overrasket med dessert også, det vet jeg ikke...

Skrevet
Thai-inspirert wok med laksefilet, friske grønnsaker og kokosmelksaus. Eggenudler ved siden av, eller muligens risnudler.

Vi endte med å lage dessert i tillegg: Butterdeigskiste med hjemmelaget vaniljekrem, jordbær, bringebær og melisdryss. :)

Skrevet
tar dere aldri bare brødskiver til middag?
Nei, brødskiver er jo ikke middag, middag må være varm og salt (ergo er ikke grøt eller pannekaker med syltetøy heller middag i min verden). ;)

I dag skal vi ha lammekoteletter, vannmelon- og fetaostsalat og tabbouleh og/eller hummus.

Skrevet

Grillede grove lammepølser, hvitløkspotetmos og ovnsbakt fennikel og cherrytomater (med timian?).

Skrevet

herregud, er dere kokker hele gjengen??

vi skal spise kokte poteter, laksefilet, hvit saus med persille og løk, og tomat-agurk-salat. så skal vi drikke vann.

til barne-tv pleier lille-mor å få litt frukt. igår ble det vannmelon, banan og eple. populære greier... gjentas sikkert ikveld òg.

og noen ganger (hvis mor er veldig sliten) spiser vi bare noen brødskiver. skjer ikke så veldig ofte, da, for jeg hater brød, og knekkebrød blir litt vel stusselig til middag... ;)

Skrevet
Nei, brødskiver er jo ikke middag, middag må være varm og salt (ergo er ikke grøt eller pannekaker med syltetøy heller middag i min verden). ;)

Helt enig i alt du sier! Og derfor synes jeg heller ikke salat går under betegnelsen middag, selv om den er mettende. Det hender en sjelden gang vi har salat til middag vi også, men det føles ikke helt som middag på lik linje med varm mat.

Middagen i dag blir forøvrig hjemmelaget fish and chips med erter og tartarsaus.

Skrevet

Medisterkaker i brun saus med poteter og grønnsaker.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

I dag blir det hjemmelaget fiskegrateng med kokte poteter og revne gulrøtter.

Skrevet

det blir visst ikke dèt jeg skrev likevel, for nå ble jeg og lille-mor nettopp invitert med ut på kina-mat. nam, nam!

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

vet ikke tror jeg bare lager pølse og brød i dag.

Skrevet

Har spist potetmos og pølse tidligere i dag, og nå venter jeg på at mannen skal bli ferdig med å lage Siciliana (pastahjul i en tomatsaus + kjøttdeig) :)

Skrevet

Omelett med ost og skinke, brødskiver og tomater.

Enkelt og godt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...