Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kyllingsalat :sol:

Videoannonse
Annonse
Gjest marika
Skrevet

Middagen min i dag var pølse og kålrotstappe. Det var godt.

Skrevet

Idag spiste jeg kjempegod bacon, pære og blåmuggostsalat med godt brød på en uteplass her i byen.

Gjest synseren
Skrevet

Fikk det for meg og lagde kjøttkaker fra bunnen. Vi hadde poteter, kenyanske bønner, kålstuing og brun saus til.

Skrevet (endret)

Antakelig bananpannekaker

Edit: Det ble det ikke nei, tar det antakelig imorgen.

Kun brødskive idag. Men mangomuffins til dessert! :sikle:

Endret av Latee
Skrevet

Stekt kylling med sennepsaus, brokkoli og råstekte potetskiver. Jordbær og fløte til dessert.

Skrevet

I dag ble det en lunsjrett med pasta, brokkoli, gulrøtter og krepsehaler i en rømmedressing med lime, persille og basilikum. (I mangel av dill, som jeg tror hadde vært bedre:)

Skrevet

Puresuppe av blomkåø og brokkoli. I tilegg en halv bakt potet (Nigellas oppskrift) som er rester etter venninnekveld igår.

Skrevet (endret)

Blandet grønn salat med røkelaks, feta, avokado, tomater, vårløk og pinjekjerner. Brød ved siden av.

Endret av piaf
Skrevet

Vi hadde pastadeig samt en del andre ting som burde spises opp før vi reiser i morgen, og av det laget vi lasagne med havlaks, grillet løk, paprika og aubergine, tomatsaus og en béchamelsaus med rester av fløte og crème fraîche slengt oppi, og med en salig blanding av osterester på toppen. (Den ble faktisk helt nydelig! :)) Salat ved siden av, og jordbærpavlova fra i går samt vannmelon til dessert.

Skrevet

Hjemmelagede hamburgere (med diverse tilbehør på) og krydrete, ovnsbakte potetbåter.

Skrevet

Stekt ryggfilet av brosme, ovnsbakte nypotetbåter, grillet asparges og romesco-saus (grillet paprika, ristede mandler, safran ++). Trimbach Riesling å drikke til.

Dessuten har vi akkurat laget klar desserten, som står og stivner i kjøleskapet: Sjokolademoussekake med sjokolade/mandelbunn, som skal toppes med masse friske bringebær. :sikle:

Skrevet

Vi skal ha tapas i kveld, får gjester:

Parmaskinke (kjøpt)

Chorizopølse (kjøpt)

Marinert, grillet paprika

Kyllingspyd med sataysaus (ferdigkjøpt sataysaus)

Grillet cherrytomat

Kjøttboller med tomatsaus

Marinert hvitløk (kjøpt)

Ølpølse (kjøpt)

Marinert oliven (kjøpt)

Aioli

Oljedipp med parmesan

Parmesan (kjøpt ;) )

Foccacia

Tomat- og løksalat

Med andre ord en salig blanding av ferdigkjøpt og hjemmelaget, gidd ikke slite meg helt ut. ;)

Skrevet

Kyllingsalat og brød til.

Skrevet

I dag blir det ganske enkelt pølseform fra Knorr.

Skrevet

Eggerøre med laks, spekemat og salat. Enkelt og greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...