Gjest bada Skrevet 6. juli 2007 #15941 Skrevet 6. juli 2007 (endret) Vi har hatt et lår av dielam (stakkars ) med grillede paprika, løk og aubergine, en slags bønnesuing av hvite bønner, grilliede tomater, olivenolje, hvitløk og timian, samt dampet spinat. Jordbær til dessert. Endret 6. juli 2007 av bada
Gjest Alou Skrevet 7. juli 2007 #15942 Skrevet 7. juli 2007 Bryllups middag! Hva det ble for vi komme tilbake til...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. juli 2007 #15944 Skrevet 7. juli 2007 Vi er bedt på grilling i kveld, så vi hopper over middag.
Amity Skrevet 7. juli 2007 #15945 Skrevet 7. juli 2007 I kveld blir det hjemmelaget indisk karri med ris (kjæresten) og couscous (meg).
pusla Skrevet 7. juli 2007 #15946 Skrevet 7. juli 2007 Vi får middagsgjest og skal grille grillspyd og pølser. Har laget en salat også som jeg ikke har laget før, så blir spennende å se hvordan den blir.
Lady Lovelylocks Skrevet 7. juli 2007 #15948 Skrevet 7. juli 2007 (endret) Bakmi Goreng Endret 7. juli 2007 av The Pink
Gjest bada Skrevet 7. juli 2007 #15949 Skrevet 7. juli 2007 Forrett: Escalivada med fetaost og frisk timian. Hovedrett: Skiver av dielam (fra i går) med brokkolistilker som ble stekt/dampet sammen med ansjos, chili og hvitløk. Jordbær- og vannmelonsalat til dessert.
Gjest piaf Skrevet 7. juli 2007 #15950 Skrevet 7. juli 2007 Vi spiser ute i dag. Besøkte et tidligere favorittsted og ble grundig skuffet, dessverre. Trist når gamle helter falmer fullstendig.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #15951 Skrevet 8. juli 2007 Ja særlig at dere spiser det dere sier til middag. Hva er galt med normal mat? Er det ingen her som spiser det?
gard Skrevet 8. juli 2007 #15952 Skrevet 8. juli 2007 Hei IIdag skal jeg lage kylling cacciatore, Jamie Oliver stil. Se oppskrift her: http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=35...500000001712994 Jeg synes dette er en nydelig rett og blandingen av rødvin og tomat som kokes opp er nydelig
workout Skrevet 8. juli 2007 #15953 Skrevet 8. juli 2007 Ja særlig at dere spiser det dere sier til middag. Hva er galt med normal mat? Er det ingen her som spiser det? Men herregud da, det er vel neppe noen som skulle lyve om hva de spiser til middag. Skjønner jo godt at det ikke er meg du sikter til nå, men vil alikevel påstå at jeg har mine tvil på at folk sitter å finner på ting! Det er faktisk ikke alle som lever på posemat eller hva det nå er du definerer som "vanlig" mat. Så det så! Ok, over til midddagen min: I går grilla vi, helte enkelt med kyllingpølser og kalkunhamburgere og salat. Og godt var det å!:D I dag skal vi også grille, faktisk selvfisket røye med grønnsakspakker, basmatiris og salat. Nam nam.
mortilto Skrevet 8. juli 2007 #15954 Skrevet 8. juli 2007 I dag tror jeg vi skal ha Jegergryte fra Toro :-D (jeg har lissom ikke helt bestemt meg ennå...)
Gjest bada Skrevet 8. juli 2007 #15956 Skrevet 8. juli 2007 Ja særlig at dere spiser det dere sier til middag. Hva er galt med normal mat? Er det ingen her som spiser det? Det finnes vel like mange definisjoner på hva "normal mat" er som det finnes mennesker. Jeg spiser for øvrig aldri det jeg skriver i denne tråden. Vanligvis har vi Grandiosa eller pølsemeny fra bensinstasjon. Det å finne på retter å skrive om her er bare en hobby jeg har.
pusla Skrevet 8. juli 2007 #15957 Skrevet 8. juli 2007 I dag skal jeg lage blomkålsuppe og jeg gleder meg alt, for det så godt og altfor lenge siden!
Gjest piaf Skrevet 8. juli 2007 #15959 Skrevet 8. juli 2007 Ja særlig at dere spiser det dere sier til middag. Hva er galt med normal mat? Er det ingen her som spiser det? Det finnes vel like mange definisjoner på hva "normal mat" er som det finnes mennesker. Jeg spiser for øvrig aldri det jeg skriver i denne tråden. Vanligvis har vi Grandiosa eller pølsemeny fra bensinstasjon. Det å finne på retter å skrive om her er bare en hobby jeg har. Ja, denne teorien kommer tilbake her i tråden og ikke minst i ukemeny-tråden med jevne mellomrom. Tenkte på å nevne fenomenet i A4-tråden på Generell debatt i går - tydelig at enkelte ikke anser andre her som A4 når det gjelder middagsvalg, ihvertfall. I dag skal vi lage Karhi Gosht, en indisk curry med lam - oppskrift av Madhur Jaffrey. Tilbehør blir basmatiris og frisk tomat- og korianderchutnety, og så skal vi bake naanbrød. Eller... ? Skal vi nå egentlig det?
Gjest bada Skrevet 8. juli 2007 #15960 Skrevet 8. juli 2007 Eller... ? Skal vi nå egentlig det? Vi skal faktisk også ha lam etter oppskrift fra Madhur Jaffrey, nemlig en pakistansk potet- og lammecurry. Vi skal bruke opp siste rest av lammelåret, så vi tilsetter kjøttet de siste ti minuttene i stedet for til å begynne med. Dessuten blir det aspargesbønner i yoghurtsaus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå