Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den aldeles nydelige bryllupsmiddagen i går bestod av: asparges med hollandaise til forrett. Vårkylling med sautert spisskål, morkel- og rieslingkrem og rattepoteter til hovedrett. Sjokoladefondant med risp-crème fraîche, sitron- og ripssorbet til dessert.

:blomst: Gratulerer!!

I dag får jeg ei venninne på besøk og vi skal ha jentekosekveld med reker og hvitvin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den aldeles nydelige bryllupsmiddagen i går bestod av: asparges med hollandaise til forrett. Vårkylling med sautert spisskål, morkel- og rieslingkrem og rattepoteter til hovedrett. Sjokoladefondant med risp-crème fraîche, sitron- og ripssorbet til dessert.

Gratulerer som nygift! :)

Skrevet

Gratulerer, Arkana! :)

Middagen hos oss i dag ble potet- og grønnkålsuppe med chorizo, med grovt landbrød ved siden av.

Skrevet

Gratulerer Arkana. Den menyen var spennende. :)

Middagen hos oss i dag var stekt laksfilèt, fullkornsmakaroni, dampet brokkoli og blomkål og urte/fløtesaus.

Skrevet

Vi hadde en laksehale som ble posjert hel i grønnsakskraft, og deretter renset for skinn og bein og servert med reke- og safransmør på toppen, sammen med fennikel, purre, løk og gulrøtter som var skåret i julienne og stekt raskt i panne, og fløtegratinerte poteter (uten ost).

Skulle ønske vi hadde kokte nypoteter i stedet - jeg visste at det ville bli litt feil med fløtegratinerte poteter, men det var ikke sååå ille da. :)

Skrevet

Minuttbiff med potetbåter med skall og tomater.

Skrevet

I går ble det fiskeboller i karrisaus med poteter og gulrøtter etter ønske fra min yngste sønn.

I dag blir det lasagne, salat og hvitløksbrød etter ønske fra min datter. Jordbær med fløte til dessert.

Skrevet

-Suppe av friske tomater og grillet paprika, med basilikumolje.

-Ovnsbakte kveiteskiver, dampet asparges, ertepuré med ramsløk og frisk mynte og smør/hvitvinssaus med gressløk, sitron og lime. Alsace-Riesling.

-Jordbær og vaniljekesam (evt vaniljeis).

Skrevet

Idag blir det grillet entrecote med ovnstekte bakepoteter og stekt shiitakt- og steinsopp

Skrevet

Marinerte, grillede lammeskiver med grillede grønnsaker og greskbakte poteter.

Skrevet

I dag skal vi ha kyllingrisotto med mye skikkelig parmesanost og en hvitvin til.

Skrevet

Vi hadde mange ulike typer pizza - med:

- Ansjos og kapers

- Spinat og løk

- Champignon og løk

- Spinat og champignon

- Kapers, løk og oliven

Dessuten hadde vi salat med bl.a. spirer og agurk.

Skrevet

en av lillegutts favoritter idag, hvetetortilla m kyllingkjøttdeig, standard tacotilbehør...og tunfisk quesedilla..

Skrevet

Bacon- og grønnsakslasagne med blandet grønn salat. Muligens jordbær og is til dessert. :)

Skrevet

I dag blir det kyllingfilet med pasta, bretagnesaus og brokkoli.

Skrevet

I dag spiste vi en bedre lunsj i stedet for middag (som utgår pga jobbing) - krydrede kjøttboller, parmaskinke, oster, melon, druer, hjemmelaget aioli og godt brød. Krokanis og hermetiske pærer til dessert.

Skrevet

I dag blir det kyllinglår med middelhavspotetgrateng og asparges.

Creme brulee med jorbæår til dessert.

Skrevet

Sennep-, løk- og salviemarinerte kyllinglår stekt i ovnen sammen med forskjellige grønnsaker og potetbåter. Gulrotkake til dessert.

Skrevet

Er så varmt, så vet ikke helt.

Tror jeg lager en suppe senere, eller en kyllingwok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...