Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går spiste jeg på restaurant med mamma, feiret at jeg var nå er ferdig med skolen for godt. Spiste på en vientamesisk restaurant, og jeg bestilte en sjømattellerken med hummer, scampi, kamskjell og steinbitt. Det var helt ok mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det risotto med ovnstekt kyllingfilet, asparges og salat.

Skrevet

Kylling i curry. Jordbær dyppet i sjokolade til dessert. :)

Skrevet

Først salat med røkt kyllingbryst, deretter risotto med purre og serranoskinke. Sjokoladefondant til dessert.

Skrevet

I dag skal vi grille, og det blir gjorte enkelt med kalkunpølser, sånne grove pølsebrød, en grønn salat og hjemmelaget potetsalat:) Jeg skal bake brownies til dessert.

Skrevet

Hjemmelagede hamburgere i brød med salat og krydrete, ovnsbakte potetbåter.

Skrevet (endret)

Grillet, benfritt lammekjøtt, ovnsbakte potetbåter, aspargesbønner med ramsløk, grillet aromasopp med kryddersmør og ovnstørkede tomater med oregano. Côtes du Rhône å drikke til.

Dessuten har jeg planer om dessert - brownies med vaniljeis og lettrørte bringebær og rips. :)

Endret av piaf
Skrevet

Vet ikke om jeg skal kalle det middag eller lunsj jeg, men jeg spiste nettop en deilig salat.

Couscous, hvitlök, rödlök, tomat, mynte, fetaost, olivenolje, hvitvineddik, salt og pepper var det oppi den. :) Vannmelon til dessert.

Også blir det restene av gårsdagens fiskesuppe til kvelds.

Skrevet

Vi kjøpte en havlaks i dag, og laget tre retter av den:

Først ceviche og salat, deretter ravioli av hjemmelaget pasta fylt med laks, med dillsmør på toppen. Deretter varmrøkt laks, dampet spinat, nypoteter som ble bakt hele i ovnen med olivenolje og flaksalt, og med en saus av crème fraîche, sitron og gressløk til. Sjokoladekake, lune bær og crème fraîche til dessert (dvs. det var bare kjæresten min som hadde crème fraîche).

Skrevet

Brasiliansk kyllinggryte med sterk tomat/kokoskremsaus. Tilbehør blir blandet grønn salat, safranris og limebåter.

Skrevet

Hjemmelaget cottage pie, og engelsk trifle til dessert.

Skrevet

I dag blir det sånn avlang svinesak (som jeg aldri husker hva heter), potetbåter og grønnsakspakke på grillen, samt bearnesaus.

Skrevet

Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker. Og en dæsj rømme.

Skrevet (endret)

Lasagne, laget fra scratch.

Endret av Amity
Skrevet

Gresk salat med potetbåter og grov ost/skinkekringle. Perfekt mat i varmen:)

Skrevet

Først hjemmelaget tagliatelle med smør og gressløk, så salat av salatblader og revne gulrøtter, deretter kylling som først ble posjert i kyllingkraft, deretter satt under grillen i ovnen, brokkoli dampet i kyllingkraft og saus av kyllingkraft, crème fraîche og hakket timian.

Skrevet

I dag er vi invitert til venner på raclette. :wow: Tar med oss en törr hvitvin tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...