Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ostegratinerte grove pannekaker med fyll av skinke og chamoignon i tomatbasert saus. En stor deilig salat til:D

Det hørtes godt ut! Tar gjerne imot en oppskrift!

:)

Selv har jeg spist to stk. minipizzaer med hjemmelaget tomatsaus, tacokjøttboller, mozarella og ananas. Pitabrød som pizzabunn.

Lettvindt og digg til en ensom kveld i sofaen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det hørtes godt ut! Tar gjerne imot en oppskrift!

:)

Jepps det var veldig godt også! Jeg brukte ei oppskrift fra ei kokebok jeg har som utgangspkt, men modifiserte det hele etter hvert en god del.

Det jeg gjorde var å steke ca 250 g fersk champignon til det falt sammen, tilsatte så ca 200 g kokt skinke og ca 200 g hakkede tomater og 1/2 brokkolibukett i biter og buketter. Lot de surre ca 5 min. Smakte til med salt og pepper.

Lag så bechamelsaus med 1 ss smør, 1 ss mel, litt muskat, salt, pepper og 2 dl melk.

Bland halvparten av sausen med sopp og skinkefyllet. Fyll dette i 6-7 (grove) pannekaker som rulles sammen og legges i ildfast form. Hell over resten av bechamelsausen og 100-150 g ost. Gratiner i ovnen ved 200-220 grader i 10-15 minutter. :) Kjempegodt.

Middagen min idag er forøvrig taco:)

Skrevet

I går hadde vi først råkostsalat av kålrot, gulrøtter og strimlet kål, deretter pasta med saus av fløte, tørket og fersk sopp og hakket timian med strimlet serranoskinke og revet parmesan på toppen. Vannmelon til dessert.

I dag skal vi ha gjester (igjen!) og menyen blir som følger:

Gazpacho

Risotto med reker, og med reke- og safransmør rørt i til slutt

Grønn salat

Hvit fiskefilet (vet ikke hvilken ennå) med finsnittede brokkolistilker stekt/dampet sammen med finhakket hvitløk, chili og ansjosfilet (takk piaf!) og en tynn skive ristet skorpefritt brød dynket med olivenolje

Ost (gorgonzola og camembert)

Jordbær, jordbærsorbet og jordbæris

Kaffe og mørk sjokolade

Skrevet

I dag lager vi pizza, med bl.a. marinert kyllingfilet, bacon, champignon og chili. Salat og hjemmelaget rømmedressing til.

Skrevet
I dag skal vi ha gjester (igjen!) og menyen blir som følger:

Gazpacho

Risotto med reker, og med reke- og safransmør rørt i til slutt

Grønn salat

Hvit fiskefilet (vet ikke hvilken ennå) med finsnittede brokkolistilker stekt/dampet sammen med finhakket hvitløk, chili og ansjosfilet (takk piaf!) og en tynn skive ristet skorpefritt brød dynket med olivenolje

Ost (gorgonzola og camembert)

Jordbær, jordbærsorbet og jordbæris

Kaffe og mørk sjokolade

Høres ut som en nydelig meny! :sikle:

Spennende med brokkolistilker på fisk - du må fortelle hvordan det fungerte! Og jeg sender takken for brokkolistilktrikset videre til Nilma. :)

Her hos oss blir det potet- og grønnkålsuppe med chorizo til forrett, og stekte (eller ovnsbakte?) kveiteskiver med grillede asparges og mango/chilisalsa til hovedrett, med en Riesling fra Alsace. Jordbær til dessert. (Ingen middag i går = tre-retters i dag. ;) )

Skrevet
Spennende med brokkolistilker på fisk - du må fortelle hvordan det fungerte! Og jeg sender takken for brokkolistilktrikset videre til Nilma. :)

Vi prøvde det for noen dager siden, og det fungerte kjempebra! Det eneste var at man fikk litt sånn babymat-følelse pga konsistensen - eller snarere mangelen på sådan. Vi skal som sagt ha tynne kjempekrutonger eller hva jeg skal kalle det i dag, slik at det blir litt å tygge på også. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Alene hjemme og dårlig matlyst... Blir bare maiskolber på meg idag.

Skrevet

Sennepskylling med røstipoteter og grønnsaker. Hjemmelaget iskrem (vanilje/brownies og kaffeiskrem) til dessert.

Skrevet

I dag blir det skinke og agurksalat med egg og nystekte rundstykker.

Skrevet

Vi skal ha grillribbe som har ligget i en slags spareribs-marinade over natten, maiskolber, ovnsbakt squash, dampet brokkoli og basmatiris.

Skrevet

I dag blir det ovnsstekt laks med sennepssaus, poteter og "dillagurk".

Skrevet

Svinekoteletter med sopp, paprika, løk, ris og cremesaus.

Skrevet (endret)

I dag wok'et jeg sammen litt kål, en gulrot, en kvart brokkoli og to sopp, sammen med nudler.

Endret av Irie
Skrevet

Nigellas salvie-, sitron- og løkmarinerte kylling med ovnsstekte potetbåter til.

Skrevet

Vi testet ut en ny paioppskrift i dag, med gode økologiske cherrytomater og paprika. Ganske vellykket - anbefales hvis man er ute etter en pai uten eggestand!

Snart blir det dessert - kald, krydderkokt rabarbrasuppe med friske jordbær og vaniljekesam. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ørretfilet med blomkålkrem, asparges og pastinakk. syrlig grønnsaksalat til..mmm.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Indrefilet av svin, hasselbackpoteter, peppersaus og blomkål- & brokoligrateng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...