Nilma Skrevet 8. juni 2007 #15681 Skrevet 8. juni 2007 Vi har invitert venner på meze: Hummus To forskjellige kjøttbollevarianter Sambusak (små "piroger") Tabbouleh Granateplesalat Muhammara (dip av grillet paprika og valnøtter) Fetaostdip Små spidd med kylling marinert i yoghurt, sitron, safran og kardemomme ...og kanskje et par småting til om jeg får tid, pleier å ta litt av Denne rødvinen til. Kald mangosuppe til dessert.
Gjest Opa Skrevet 8. juni 2007 #15683 Skrevet 8. juni 2007 Opa-mix, og idag vil det si: Kyllingkjøttdeig stekt med rød curry-paste og en liten boks kokosmelk, servert med akurk, ananas, raita og nan-brød med hvitløkssmør. Nam!
gladidag Skrevet 8. juni 2007 #15686 Skrevet 8. juni 2007 Vi har invitert venner på meze: Hummus To forskjellige kjøttbollevarianter Sambusak (små "piroger") Tabbouleh Granateplesalat Muhammara (dip av grillet paprika og valnøtter) Fetaostdip Små spidd med kylling marinert i yoghurt, sitron, safran og kardemomme ...og kanskje et par småting til om jeg får tid, pleier å ta litt av Denne rødvinen til. Kald mangosuppe til dessert. DET hørtes sinnsykt deilig ut, kan eg komme????? Hadde superenkel middag i dag, fullkornspagetti m barillasaus...den m ricotta...
kamela Skrevet 8. juni 2007 #15687 Skrevet 8. juni 2007 Vi hadde hamburgere og pommes frites (fredag)
Gjest piaf Skrevet 9. juni 2007 #15688 Skrevet 9. juni 2007 Blandet grønn salat med litt av hvert: Bacon, avokado, grillet paprika, vårløk (?), chèvre, soltørkede tomater og pinjekjerner. Brød ved siden av. Har dessuten noe rabarbra liggende i kjøleskapet, så mulig jeg lager kald rabarbrasuppe med kanelstang og stjerneanis til dessert.
Gjest Marie81 Skrevet 9. juni 2007 #15689 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Grille Laks med purre, rødløk, tomat. Kylling i folie med sweet chilli sauce. Enkel salat med agurk, rødløk, tomat og sukkererter. Vannmelon til dessert. Endret 9. juni 2007 av Marie81
Arkana Skrevet 9. juni 2007 #15691 Skrevet 9. juni 2007 Barbecuemarinerte, grillede skiver av svinefilet, grillet paprika og grillet squash og resten av gårdagens hjemmelagede potetsalat. Muligens lakris-is i dag også, evt honning/mandel-iskrem hvis jeg har laget før middag.
Gjest Opa Skrevet 9. juni 2007 #15692 Skrevet 9. juni 2007 Grille kyllingfilet og maiskolber, med salat til.
Gjest piaf Skrevet 9. juni 2007 #15693 Skrevet 9. juni 2007 Blandet grønn salat med litt av hvert: Bacon, avokado, grillet paprika, vårløk (?), chèvre, soltørkede tomater og pinjekjerner. Brød ved siden av. Har dessuten noe rabarbra liggende i kjøleskapet, så mulig jeg lager kald rabarbrasuppe med kanelstang og stjerneanis til dessert. Desserten ble i stedet hjemmebakte brownies, vaniljeis, noen friske jordbær og en kanne espresso.
Kykkelikokos Skrevet 9. juni 2007 #15694 Skrevet 9. juni 2007 I dag ble det grillspyd med entrecote, løk, cherrytomater og champignon. Hadde pommesfrites og potetsalat vedsiden.
Gjest piaf Skrevet 10. juni 2007 #15695 Skrevet 10. juni 2007 Wok med kylling, friske grønnsaker, kokosmelk og cashewnøtter. Basmatiris ved siden av.
Gjest bada Skrevet 10. juni 2007 #15696 Skrevet 10. juni 2007 (endret) I går hadde vi gjester og serverte tapas: Stekt chorizo med grillet paprika Grønn salat Tomatsalat Grillet løk med hvitvinseddik og timian Grillet aubergine med ansjos og olivenolje Brandade Kyllingboller med mandelmel i kyllingkraft Reker i en saus av sherry, hvitløk og persille Stekt sopp i en saus av hvitvin, olivenolje, hvitløk og timian Saltbakte nypoteter med timian Ovnsomelett med brokkolibuketter, løk og poteter Oppskåret stekt kyllingbryst i en saus av grillede tomater og persille Serranoskinke Hvitløksmarinerte oliven Aïoli Og selvfølgelig manchego! Og også camembert. Til dessert hadde vi krydderkokt rabarbra, jordbæris og ingefærkake. I dag skal vi ha rester. Endret 10. juni 2007 av bada
Arkana Skrevet 10. juni 2007 #15697 Skrevet 10. juni 2007 Salvie-, sennep- og løkmarinerte stekte kyllinglår med ovnsbakte potetbåter og grønnsaker.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #15698 Skrevet 10. juni 2007 I går var det grillpølser og i dag blir det pølse og makaroni..
Gjest lillelou ulogget Skrevet 10. juni 2007 #15700 Skrevet 10. juni 2007 I dag ble det svinekoteletter panert i pitabrødamuler-og parmesan, krydret med oregano og sennep. Servert med tomat-og spinatsalat. Til dessert sjokoladehonningkake. Alt fra Nigellas deilige matnivers:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå