Gjest piaf Skrevet 24. juli 2005 #6581 Del Skrevet 24. juli 2005 Hjemmelaget bacon- og grønnsakslasagne og blandet grønn salat. Varm smuldrepai med epler/kanel/rosiner og vaniljeis til dessert (vi har fått 2 kg økologiske epler som må spises opp... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. juli 2005 #6582 Del Skrevet 24. juli 2005 Oppskrift på den lasangen, Piaf? Pliiiis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 24. juli 2005 #6583 Del Skrevet 24. juli 2005 Oi, oppskrift har jeg egentlig ikke, for lasagnen er høyst improvisert og hjemmesnekret, og veldig enkel, egentlig... Til 2 pers: 1/2 pk skivet stjernebacon skjæres i småbiter og stekes gyldne. Tilsett 1 hakket løk, 2-3 gulrøtter i terninger, 1-2 hakkede stilker stangselleri, 2-3 fedd finhakket hvitløk og et laurbærblad. (Av og til bruker vi også/istedet sellerirot, pastinakk og/eller persillerot om vi har det i hus. Litt stekt sopp er også bra. ) Surr noen minutter, krydre med salt, pepper og oregano. Tilsett 1 boks hakkede hermetiske tomater, 1 ts sukker og ca. 2 dl vann, trooor jeg (sorry! ) og kok under lokk ca. 20 min. Så kommer juksetrikset... Istedet for å lage bechamelsaus har vi rett og slett revet muskat og fløte rett i tomatsausen - til vi synes det smaker bra. Smak også til med salt og pepper. Fyll i form med lasagneplater, revet parmesan og/eller mozzarella på toppen, stekes ved 200 grader i ca. 20 min (kommer litt an på hva slags lasagneplater du bruker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. juli 2005 #6584 Del Skrevet 24. juli 2005 Høres veldig enkelt og godt ut! Oppskrift notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 24. juli 2005 #6585 Del Skrevet 24. juli 2005 Helstekt indrefilet, fløtegratinerte poteter, soppstuing og bearnaisesaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. juli 2005 #6586 Del Skrevet 25. juli 2005 Hjemmelaget quiche lorraine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 25. juli 2005 #6587 Del Skrevet 25. juli 2005 Resten av gårsdagens biff som biffnadder og pommes frites. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 25. juli 2005 #6588 Del Skrevet 25. juli 2005 Oppskrift på den lasangen, Piaf? Pliiiis... ← Gjerne oppskriften på smuldrepaien oxo.. Hvis du gidder... Høres så godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 25. juli 2005 #6589 Del Skrevet 25. juli 2005 Hjemmelaget pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2005 #6590 Del Skrevet 25. juli 2005 Ååå :-D , nå har vi feiret sommeren på terrassen med en slags variant av salade nicoise: Tunfisk, egg, tomat, svarte oliven, kapers, rødløk, stangselleri, aspargesbønner, ruccola og små økologiske nypoteter. Dressing av extra virgin olivenolje, friskpresset sitron, basilikum, hvitløk og ramsløk (fikk ikke tak i middelhavsansjos, dessverre). Øvrig tilbehør varme rundstykker og kald rosévin fra Provence. Og til dessert ble det chèvre og blåskimmelost - til resten av brødet og vinen. Jeg er framdeles solvarm, mett og bittelitt brisen. Leve mandagen!! (Skal se om jeg finner oppskriften på smuldrepai, Heidi - men det får bli litt senere... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. juli 2005 #6591 Del Skrevet 25. juli 2005 Vi spiste ute i dag - jeg spiste vegetarwok med nudler og vårrull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juli 2005 #6592 Del Skrevet 25. juli 2005 I dag blei det husmannskost: Joikakaker og poteter med surkål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2005 #6593 Del Skrevet 25. juli 2005 Gjerne oppskriften på smuldrepaien oxo.. Hvis du gidder... Høres så godt ut! ← Smuldrepai med epler 4-5 syrlige epler i tynne båter 2-3 ss sukker, gjerne demerara 1 ts kanel 3-4 ss rosiner (lukusvarianten: marinert i rom eller cognac... ) Ha alt i en plastpose og bland godt. Legges i bunnen av en paiform/ildfast form. Topping: 100 g smør i terninger 3 ss sukker 1,5 dl hvetemel 1,5 dl havregryn Bland i foodprocessor, eller smuldre sammen med fingertuppene. Fordel over eplene og stek ved 225 grader i 20 min, til eplene er myke og toppingen gyllen. Spises varm - med is. Alle typer bær og frukt kan brukes og blandes i en sånn oppskrift (med bær: 1/2 liter bær, 1/2 dl sukker, 1 ss potetmel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #6594 Del Skrevet 26. juli 2005 flesk,pannekaker og potet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #6595 Del Skrevet 26. juli 2005 Kålruletter og innsmugla kartoffler fra Danmark! (Visste ikke at det ikke var lov å ta med poteter fra utlandet jeg... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lindas Skrevet 26. juli 2005 #6596 Del Skrevet 26. juli 2005 flesk,pannekaker og potet ← meg dette... glemte friske jorbær m vaniljesaus til dessert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2005 #6597 Del Skrevet 26. juli 2005 Ovnsbakt torsk med hjemmelaget aïoli, grønnsaker (gulrot, blomkål, asparges) og nypoteter. Crème de marron med pisket fløte til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 26. juli 2005 #6598 Del Skrevet 26. juli 2005 Tortillas med kylling, kjöttdeig, guakemole + grönnsaker til. Lenge siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 26. juli 2005 #6599 Del Skrevet 26. juli 2005 Omelett med bacon, purre, squash og chèvre - og grønn salat med cherrytomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 26. juli 2005 #6600 Del Skrevet 26. juli 2005 Leiv Vidars wienerpølser og potetmos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå