Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

I dag spiste jeg på eks- arbeidsplassen min der de hadde sildball med poteter, kålrot og stekt flesk. Det var kjempegodt. I morgen skal jeg ha wienerpølser og lomper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 30.8.2016 at 17.50, FantasDick skrev:

Jeg varierer litt etter det jeg har i kjøleskapet, men dette er f.eks dagens (ja, laget den i dag også :ler:)!

1 gul løk, 2-3 fed hvitløk, 1/2-1 chili og 1-2 cm ingefær surres i smør/olje. Tilsetter 1-2 gulrøtter, 1/2 stor søtpotet, 1-2 tomat, 1/2 brokkolihode i biter, fyller på med litt vann (ikke dekke alt). Småkoker under lokk til alt er mørt, tilsetter en boks kokosmelk, røde og/eller grønne linser (bruker stort sett ferdige, en boks av hver), smaker til med lime, karri, pepper og litt salt. 

Denne kan jeg absolutt godkjenne! Veldig godt. Eneste er at der var jo mat til fire stk, og jeg er alene :ler: Enda brukte jeg bare en boks linser. Hehe. Halverer neste gang. Har du prøvd å fryse ned slik mat før? Hvis ikke kommer mye til å gå i søpla. 

Legger ved et bilde for å friste andre til å prøve den :nigo:

Snapchat-7161262606601700949.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus
Den Tuesday, August 30, 2016 at 17.50, FantasDick skrev:

Jeg varierer litt etter det jeg har i kjøleskapet, men dette er f.eks dagens (ja, laget den i dag også :ler:)!

1 gul løk, 2-3 fed hvitløk, 1/2-1 chili og 1-2 cm ingefær surres i smør/olje. Tilsetter 1-2 gulrøtter, 1/2 stor søtpotet, 1-2 tomat, 1/2 brokkolihode i biter, fyller på med litt vann (ikke dekke alt). Småkoker under lokk til alt er mørt, tilsetter en boks kokosmelk, røde og/eller grønne linser (bruker stort sett ferdige, en boks av hver), smaker til med lime, karri, pepper og litt salt. 

I går fikk jeg også endelig testet denne, og kan trygt godkjenne - så godt! Deilig med noen flere gode vegetatoppskrifter :) Glad du etterspurte oppskrift på denne @Teriyaki!

I dag blir middagen biff med noe godt tilbehør, kanskje kålrotstappe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kaffekrus skrev:

I går fikk jeg også endelig testet denne, og kan trygt godkjenne - så godt! Deilig med noen flere gode vegetatoppskrifter :) Glad du etterspurte oppskrift på denne @Teriyaki!

Biff med kålrotstappe hørtes uvanlig ut.Hørtes godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Bruker du gulrot og potet i stappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
1 minutt siden, Supersol skrev:

Biff med kålrotstappe hørtes uvanlig ut.Hørtes godt ut :)

Sikkert ikke så vanlig, men jeg synes det er utrolig godt! :) I grunn synes jeg kålrotstappe passer til så mangt. Bruker aldri potet i (har sjelden potet i hus), men har av og til oppi litt søtpotet og/eller gulrot. Kan også finne på å putte oppi andre rotgrønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Sikkert ikke så vanlig, men jeg synes det er utrolig godt! :) I grunn synes jeg kålrotstappe passer til så mangt. Bruker aldri potet i (har sjelden potet i hus), men har av og til oppi litt søtpotet og/eller gulrot. Kan også finne på å putte oppi andre rotgrønnsaker :)

Høres godt ut med søtpotet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14 Jun 2016 at 15.52, Byjenta! skrev:

I dag skal vi ha lapskaus (lapskauspose fra frysedisken) med kjøttpølser oppi, utrolig godt!!! 

Ellers er et annet tips, nudelsuppe f.eks, nydelig godt og enkelt, koker nudler og wok grønnsaker, og putter oppi pølsebiter.

Eller pølsegryte. Det hadde vi på søndag! Da tar du rett og slett potetmos i bunnen, pølse med tomatpurre eller lignende oppå, så kan du ta akkurat det du liker selv over, vi pleier ha purre, rødløk og mais, og ost på toppen i ovnen. Blir utrolig herlig og godt. :)

kunne du forklarte denne nudelsuppen litt bedre? har alltid fristet å lage noe slikt! Tar du både wokgrønnsakene og pølsebitene oppi de kokte nudlene (inkl vann)? etter du har stekt de først? krydrer du noe?

Anonymkode: 22942...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kunne du forklarte denne nudelsuppen litt bedre? har alltid fristet å lage noe slikt! Tar du både wokgrønnsakene og pølsebitene oppi de kokte nudlene (inkl vann)? etter du har stekt de først? krydrer du noe?

Anonymkode: 22942...052

Det kan jeg selvfølgelig gjøre. :)

Jeg fyller først en kjele med vann, tar det mest på øyemål egentlig hvor mye vann det er. Putter oppi krydderet som er i nudelpakkene. Lar vannet koke opp. Putter deretter både nudlene og wok grønnsakene oppi ( steker ikke først) , lar det koke i 2-3 minutter før jeg putter oppi pølsebitene. Jeg bruker ofte enten grillpølser, eller kjøttpølser oppi. Og lar det koke en 5 minutter, Så er det ferdig. :)

Veldig lett å lage. :) Og raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...