Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Søndagsmiddagen var flesk og duppe. 

Kanskje ikke akkurat sommermat, men var "totalt innstilt på flesk og duppe nå!!!". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Vermicelli med hjemmelaget sugo til (finhakket hvitløk og løk stekes over svak varme til løken er blank, raspet gulrot og finkuttet stangselleri has i med løken, samt ei teskje mørk rårørsukker. Tilsetter passerte tomater, vann, og grønnsaksbuljong. Har så i pepper, estragon, oregano, tymian, fennikelfrø, en nellikspiker, og litt muskat. Lar sugoen koke noe inn mens pastavannet koker opp). Enkelt, gunstig, vegetarisk, og smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.7.2016 at 16.44, Rumle skrev:

Kjøttboller, ovnsbakt nykål og nypoteter, tyttebærsyltetøy.

Høres godt ut, hvordan ovnsbaker du kål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag: panert kylling med fersk mais (endelig de få ukene på sensommeren der det er mulig å få tak i mais som ikke er av den uspiselige vakumerte sorten. Hvorfor kan de ikke heller fryse mais? :bond:)

Mandag: mapu tofu over ris

I dag: enten wok med tofu eller ferske vårruller med kjøttdeig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest hockeyfrue

Dytter opp denne igjen jeg :) 

I går hadde vi bbqmarinert pulled pork med hjemmelaget coleslaw mellom grove hamburgerbrød. Servert med stekte potetbåter. 

I dag skal vi ha marinert laks (soya, hvitløk, ingefær, chili, honning og lime) med spinat- og vårløksalat og fullkornsris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, torsdag :

Stekt spekeskinke. Tjukke skiver. Med små kokte NORSKE poteter, hvit saus og sukkerertstuing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakte poteter med masse hvitløk og krydder + div rå grønnsaker, oliven og spekeskinke.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag ble det hjemmelaget bolognese. Mandag stekte jeg pannekaker. Idag står spicy gulrotsuppe på menyen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

I går ble det biff med rotmos og brokkoli. I dag er det laks som står på menyen, med pastinakk, persillerot, gulrot, sellerirot, løk og hva annet jeg nå måtte få lyst til å putte oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ikke skrevet på lenge! 

I går hadde jeg speltlompepizzaer med grønnsaker, mozarella og pesto. 

I dag lager jeg falafel med quinoa-tabbouleh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

I dag skal vi ha fylt aubergine (tomater, løk, hvitløk, kanel, persille, auberginekjøtt og parmesan) toppet med litt gresk yoghurt og mynte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest glacies crepito
Den 7.10.2003 at 1.28, @lfa skrev:

 

Oi, det hørtes godt ut.

Men hva er "Thank God it's friday"? En eller annen butikk som kun finnes i Oslo...?

Man kan også få tak i dette på bunnpris i frysedisken! :) Ble så hekta på dette etter første gang jeg smakte det på mac'donalds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellørret! Med nypoteter, reker, rømme, saus, smørstekte gulrøtter og agurksalat.

Skikkelig kaloribombe, men gud så godt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Omelett med champignon, shitake, og sjalottløk. 

I morgen: Stekt kongeøstersopp med bacon på ei seng av eikesalat og basilikum, samt tørkede cranberries og sennepsvinaigrette ELLER stekt champignon/portobello med rucola og flasketomat ELLER amaranth- og quinoagrøt med ymse kålsorter, broccoli, blomkål og annet digg. 

Fredag: Kinesisk hønsesuppe med bl.a. røde dadler, ingefær, shitake, snøsopp, longanbær ++

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...