Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søtpotetcurry med chutney og naan.

Også blir det eplemuffins til dessert. Fordi av og til så må man ha dessert på en tirsdag.

Kunne du tenkt deg å dele oppskrift på søtpotetcurryen? Høres veldig godt ut :jepp:

Skrevet

I går var det rester etter hovedretten søndag - rådyrstek med tilbehør. I dag blir det rester etter forretten - sellerirotsuppe. Lagde altså mye mer enn det som trengtes til forrett, så blir full middag, men tar nok noe brød til

Skrevet

I dag blir det kalkunfilet, blomkål og Tikka Masala saus :)

Skrevet

Kunne du tenkt deg å dele oppskrift på søtpotetcurryen? Høres veldig godt ut :jepp:

Den er med søtpotet, spinat og kikerter. Det er en porsjon fra fryseren, så jeg husker ikke HELT hvor slavisk jeg fulgte oppskriften, men jeg fulgte sånn ca Jamie Oliver sin. (jeg er en av de som ALDRI følger en oppskrift til punkt og prikke, må alltid modde litt. :fnise:)

• Liker 1
Skrevet

Den er med søtpotet, spinat og kikerter. Det er en porsjon fra fryseren, så jeg husker ikke HELT hvor slavisk jeg fulgte oppskriften, men jeg fulgte sånn ca Jamie Oliver sin. (jeg er en av de som ALDRI følger en oppskrift til punkt og prikke, må alltid modde litt. :fnise:)

Kjenner meg igjen i det :ler: Takk for link! :blomst:

Skrevet (endret)

Litt tilfeldig mat i dag som endte opp med å være kjempegodt.

Form med stuet kål, kjøttdeig med masse krydder og ost på toppen, gratinert i ovn.

Endret av Aricept
Skrevet

poteter/makaroni med kjøttkaker i brun saus

Skrevet

Fiskepinner med grønnsaker, poteter og saus.

Anonymous poster hash: bd9ee...39b
Skrevet (endret)

Hel aubergine med hummus, linser, mais og stekt sopp/rødløk til. Veldig godt, og fin middag om noen ønsker et vegetarisk/vegansk alternativ.

Auberginen stekte jeg i mikroen på full guffe i rundt 7-8 minutter. På slutten skar jeg den opp på langs og krydret den litt før jeg stekte den ferdig med grillfunksjonen på. OBS: Stikk hull rundt omkring i skinnet med gaffel først, slik at fuktigheten får slippe ut.

Soppen og løken stekte jeg i panne med hvitløk.

Hummusen lagde jeg av kikerter, bittelitt olje, vann, sitronsaft og litt krydder.

Linsene og maisen trenger vel ingen forklaring :P

Endret av Tonje!
Skrevet

Svinestrimler med kålrabi, løk, purre og gulrøtter i ovn . Lar den stå 4-5 timer på svak varme . Kokte poteter til. Billig og enkelt.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Kjøttkaker i brun saus med grønnsaker, potetstappe og tyttebær.

Skrevet

Bruke opp julematrester: focaccia fylt med ribbe, ruccola og sitrus- og sennepsdressing.

Skrevet

Skal også ha kjøttkaker i brun saus med tyttebær. Tror jeg lager salat til da vi har endel grønnsaker liggende som bør brukes.

Skrevet

Tex-mex kyllingklubber med gresk yoghurt og potetgull.

En veldig fornøyd 4-åring med menyen i dag.

Skrevet

Pytt-i-panne med makaroni og pølser

Skrevet

Kyllinglår i ratatouille med smørbakte ovnspoteter og parmesandryss.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Mtp på snøstormen som hyler rundt hushjørnene her, så tenker jeg at jeg kommer til å lage en god og varm viltgryte og varme rundstykker med smør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...