Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fullkornspaghetti med saus laget av stekt karbobadedeig, løk, raspet gulrot, hvitløk og tomatpurre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage gulrotsuppe i dag, og er kjempespent! Har aldri gjort det før (men har jo brukt gulrot i supper i alle år). Bruker denne oppskriften som basis: http://matibergen.wordpress.com/category/oppskrifter/supper/

Kremet gulrotsuppe
1,3 kg gulrøtter
1 stor løk
2 ss olivenolje
1 hvitløk
1 ss karripulver
1/2 ts salt
pepper
1 boks kokosmelk
7,5 dl grønnsakskraft
1 ts lønnesirup (kan sløyfes eller erstattes med agavenektar e.l)

- bare halve porsjonen, og chili og lime istedenfor karri og lønnesirup, og vanlig kjøttbuljong istf grønnsakskraft.

Tror dere det blir godt, eller burde jeg ta ut noe fra fryseren sånn i alle tilfeller? :fnise:

Skrevet

Det tror jeg blir bra! :)

Viktig å smake til med både lime og kanskje sukker tilslutt for å få den rette balansen mellom syre og sødme. Og riktig mengde salt, selvsagt.

God middag! :spise:

Anonymous poster hash: 72716...8f7
Skrevet (endret)

Aha, da skal jeg stå klar med lønnesirupen allikevel! Takk for gode tips!

Edit: Den er ferdig nå! Og den ser ut som smør og smaker... lykke! Tror jeg kanskje aldri har smakt noe så godt! :sjokkert:

Endret av Pringle
Skrevet

Entrecôte med bearnaisesaus og blomkålris. På en tirsdag! :-)

• Liker 3
Gjest Vinglepetra
Skrevet

I dag tror jeg det blir pizza fra frysen, er så sliten grunnet sykdom at jeg i orker annet i dag :(

Skrevet

ovnsbakt skrei med ris og ovnsbakte grønnsaker + en dæsj kesam.

Skrevet (endret)

Mandag: Koteletter med råstekte poteter og masse grønnsaker

Tirsdag: Pasta carbonara

Onsdag: Ovnsbakt laks med potet, rømme og masse grønnsaker

I dag: Hjemmelagd lasagne

Fredag: elggryte

Lørdag: Blir neppe middag i løpet av dagen, for på kvelden blir det masse hjemmelagd tapas!

Søndag: Kyllingfilet, salat og ris

Endret av Teriyaki
Skrevet

Med syk unge i hus, og zombietrøtt mamma så blir det lettvindt middag:

Stekt pølse (julepølse jeg fant i fryseren..), potetmos (posestappe), tomatbønner og dampet brokkoli &gulrot.

Skrevet

Skal lage vintersalat med ovnsbakte rotgrønnsaker og fetaost.

Skrevet

Må bare si at det er sikkerlig kult at denne tråden ble liksom lagd helt siden 2003 :laugh:

Skrevet

Entrecôte med bearnaisesaus og blomkålris. På en tirsdag! :-)

For å balansere litt ble det knekkebrød med ost dagen etter..

I dag ble det vårruller. Første gang jeg lagde selv, fikk ikke helt til friteringen så stekte de i panna. Funka det også ;)

• Liker 1
Skrevet

Må bare si at det er sikkerlig kult

at denne tråden ble liksom lagd helt siden 2003 :laugh:

Ja, det har jeg og tenkt på!

i dag blir det noe indisk med kylling. Skal kanskje lage nanbrød til også. Håper det blir godt, har ikke så mye erfaring med å lage indisk.

Skrevet

Idag står det egentlig taco på menyen.

Skrevet

Må lage middag til bare meg i dag og da tror jeg at jeg får for en enkel taco-salat av noe slag.

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg og tenkt på!

i dag blir det noe indisk med kylling. Skal kanskje lage nanbrød til også. Håper det blir godt, har ikke så mye erfaring med å lage indisk.

Om du ikke har bestemt deg for rett og oppskrift enda, så kan jeg anbefale denne på det varmeste. :) Litt omfattende, men enkel å gjennomføre og blir alltid god. Får alltid masse skryt når jeg lager den!

Endret av Pingting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...