Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet
Du kjørte en safe variant etter all grublingen på hva du skulle ha til middag skjønner jeg :ler:.

Følg med i morgen. :fnise:

Skrevet

Hjemmelaget hakkebøff med tomat, oliven, fetaost og nanbrød. Is med varm bringebærsaus til dessert.

Skrevet

Først hvitvinsdampede blåskjell. Deretter salat av rester fra den helstekte kyllingen fra søndag, ruccola, selleristang og tomater, med en dressing av Hellman's majones, eplesidereddik og hakkede små, franske sylteagurker (cornichons). Kald rabarbrasuppe til dessert, og deretter en veldig god camembert.

Skrevet

Hos oss ble det forresten plutselig to retter i stede for en. Ertepuré ble med et uhell til ertesuppe, så da måtte den spises før fiskekakene i stede for som tilbehør. For de som har tilgang har jeg lagt ut bilder av den vellykkede fadesen. :ler:.

Skrevet

I går (siden det er over midnatt), grillet vi på nygrillen vår=) Hvitløksmarinerte grillspyd bestående av mørbrad, sjarlottløk og squash. Potetsalat og maiskolbe ved siden..mmmm..Imorra(idag) skal vi grille kyllingfileter marinert i grillolje og maldonsalt med potetsalat og en grønn frisk salat med isberg, mais, cherrytomater og hjemmelaget dressing til(olivenolje, maldon og balsamico). Tenkte også at jeg skulle lage noen hjemmelagede hvitløksbrød i ovnen ved siden/ som forrett..

Skrevet (endret)
Hos oss ble det forresten plutselig to retter i stede for en. Ertepuré ble med et uhell til ertesuppe, så da måtte den spises før fiskekakene i stede for som tilbehør. For de som har tilgang har jeg lagt ut bilder av den vellykkede fadesen. :ler:.

Nå fikk jeg veldig lyst på ertesuppe. Nam nam. Men det får bli i morgen.

I dag skal vi ha hjemmelaget potetmos med chorizos og vanlige pølser til barna. Kanskje en liten salat til også.

Endret av Alice Ayres
Skrevet
Hvalkjøtt, skåret i syltynne skiver og stekt i kun kort tid, hjemmelaget potetsalat og grønn salat eller tomatsalat.
Jeg fikk ikke tak i hvalkjøtt, for fiskebutikken var stengt for ombygging (og jeg hadde ikke tid til å lete flere steder). :sur: Derfor ble det spekemat til potetsalaten i stedet, godt det også, men ikke helt det samme. Men det hjalp på humøret med årets første rabarbrasuppe til dessert. :)

I dag blir det indisk igjen; kikerter og chana dal i myntesaus, aubergine med panch poran, cachumbar (tomat- og løksalat med masse koriander) og ris/nanbrød til.

Skrevet

Løkterte med grønn salat til.

Gjest Gjest
Skrevet

Laksefileter med byggrynssalat og noe annet tilbehør, litt usikker.

Skrevet

Steinbitkaker, poteter, revne gulerøtter og hvit saus.

Skrevet

I dag blir det restemat:

Først blåskjell gratinert med parmesan, brødsmuler og bladpersille, deretter hjemmelaget pasta og en kremet saus med bl.a. kylling, og så en stor salat.

Skrevet

I dag ble det ovnsbakt laksefilet med rømmekolle, purre og sitron. Bulgursalat med bl.a. feta, tomat, agurk og vårløk til.

Skrevet

Marinert indrefilet av svin. Ris, salat og potetsalat til.

Skrevet

Fullkornspasta med bl.a. grillet paprika, rødløk, soltørket tomat, fetaost og pinjekjerner.

Skrevet

Hjemmelaget burger med salat og bakt potet til.

Gjest Eurydike
Skrevet

Vi lager fiskekaker av hysefilet, med sitronbåter, lettkokte grønne asparges og selleripuré med hvitløk, soltørkede tomater og masse frisk basilikum.

Skrevet

Chillimarinerte kyllingbryst. Salat med radichio-, ruccola- og feltsalat, stangselleri, agurk og vårløk, med vineagrettedressing. Deilig grovt speltbrød fra "Fattigmann" til.

Skrevet

hjemmelaget fiskegrateng med kveite, pasta osv.. amadinepoteter ved siden av. på jobben vel og merke :fnise:

Skrevet

i går:

tacograteng

idag:

tandoori kylling, ris, raita og salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...