Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I går hadde vi libanesiske kjøttboller (kibbeh) bestående av kvernet kalvekjøtt, bulgur og krydder, med tzatziki, stekte mandelpoteter, grønn salat og tomatsalat til.

I dag skal vi ha hjemmelagede fiskekaker med basilikum, kokte nypoteter, persillesaus, og dampet spinat og brokkoli.

Endret av Zia
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag skal vi ha hjemmelagede fiskekaker med basilikum, kokte nypoteter, persillesaus, og dampet spinat og brokkoli.

Vi fant ut at dette ikke var helt ideell mat i varmen. Det ble derfor i stedet fiskekaker, potetsalat av amandinepoteter med vinaigrette og masse urter, og salat av ruccola og datterinotomater. :)

Skrevet

Grillet kylling, potetmos, salat av isberg og vannmelon med rømmedressing.

Skrevet

I dag ble det kyllingburger fra McDonald's..

Skrevet

Pai med bl.a. fetaost, spinat og urter.

Skrevet

Først salat av fennikel, appelsin, reddik og rødløk, deretter kedgeree.

Gjest Gjest
Skrevet

Marrokansk kyllinggryte. Ikke så sommerlig kanskje? Men godt, og har alle ingrediensene så jeg slipper å bruke penger *blakk*

Skrevet

Laksepoelser med kaal og stekt paprika ved siden av.

Gjest Eurydike
Skrevet

Ovnsstekt Stangekyllinglår marinert i hvitløk og sitron, og byggrynssalat med grillet paprika og squash, soltørkede tomater, feta og sitron/olivenoljedressing med friske urter (bladpersille, basilikum, mynte).

Samt et aldri så lite glass rosévin. :)

Skrevet

Vi har noe å feire i kveld, så det blir ekstra god mat:

- Salat (ruccola, tomater og fennikel) og gratinerte blåskjell.

- Hjemmelaget pasta med hjemmelaget pesto.

- Saltimbocca (kalvekjøtt med spekeskinke og salvieblader), dampet spinat og asparges

- Ripssorbet og nybakte mandelkjeks

- (Muligens en italiensk ost som jeg ikke husker hva heter, men det er en geitemelksost som heter noe à la talegiano (det er altså definitivt ikke taleggio).

Skrevet

Grillet skive av dielamlår. Dampet nykål og brokkoli. Nam! Friske jordbær til dessert.

Skrevet

Spiste på jobben i dag. Det var fiskegrateng, poteter og gulrot med smeltet smør de hadde der i dag.

Skrevet

Pølser, potetmos og gulrotstuing - kanskje. Kommer an på om ungene er friske. Hvis de er syke blir det nok bare noe mikromat på meg.

Skrevet

Sitron-, hvitløk- og urtemarinerte kyllinglår stekt i ovnen, med potet/ruccola/fetaostsalat.

Gjest Gjest
Skrevet

Kyllinggryterester til meg, spekemat til mannen (diverse kjøtt, kokte poteter eller hjemmelagd potetsalat og smørstekt nykål med litt rømme)

Skrevet

Ovnsbakt laks, kokte poteter, broccoli og rømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...