Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal i barnebursdag i ettermiddag, så det blir rask oppvarmet middag fra fryseren: Indisk linse- og kikertgryte med ris til, og evt. raita/salat om vi får tid.

Har du oppskrift på gryta? Vet jo at det finnes ørti varianter på slikt, men nysgjerrig likevel - er alltid på utkikk etter noe godt, og mine gryter smaker ofte litt likt :)

Skrevet
Hjemmelaget fiskegrateng.

Ble endret til Findus fra fryseren gitt... :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
I dag hadde det vært godt med lapskaus i regnværet. Med hjemmelagde kjøttboller, kanskje :)

Pøh - det ble salat med spekeskinke, litt nykål, romanosalat, gresskarkjerner, rå jordskokk, kalamataoliven, salvie-, hvitvinseddik- og kalamataolivenoljedressing, feta og parmesan. Overraskende god kombinasjon.

Skrevet

Ovnstekt torsk med olivenolje, purre, masse frisk koriander, cherrytomater, salt, pepper og mozarella på toppen. Kjempenamme!

Hjemmelaget sjokolademousse uten sukker til dessert.

Gjest Eurydike
Skrevet

Hel havabbor ovnsbakt på en seng av nypoteter, rød paprika, tomater, hvitløk, middelhavsansjos, litt timian, hvitvin og safran. I tillegg har vi surdeigsbrød, aïoli og kald rosévin. :sol:

Skrevet
Har du oppskrift på gryta? Vet jo at det finnes ørti varianter på slikt, men nysgjerrig likevel - er alltid på utkikk etter noe godt, og mine gryter smaker ofte litt likt :)
Her! Eneste jeg kan se som avviker fra originalen her er kokingen av linsene og kikertene; h*n skriver at de kan kokes sammen, men såvidt jeg husker skal de først kokes separat, og så kokes sammen med de andre ingrediensene den siste halvtimen eller så. Det er en veldig god gryte, så jeg kan absolutt anbefale den. :)

Vi skal i barnebursdag i ettermiddag, så det blir rask oppvarmet middag fra fryseren: Indisk linse- og kikertgryte med ris til, og evt. raita/salat om vi får tid.
Vi rakk ikke å spise før selskapet, og etterpå var vi så mette av smørbrød og kaker at vi likegodt utsatte middagen til i dag. :ler:
Gjest Eurydike
Skrevet

Tomatbasert, meksikansk kyllingsuppe med røde bønner, mais, lime og masse frisk koriander. Servert med en skje lett crème fraîche, og grove rundstykker.

Skrevet

Pizza med artiskokkhjerter og parmaskinke.

Skrevet

Karbonadedeig blandet med løk, mozarella og tyrkisk krydder, stekt som en stor "kake" i ildfast form. Finhakket salat og purre med vinagrette, ris med dill og rømmedressing med purre og div krydder ved siden av.

Skrevet

I går: Først brokkolisuppe, deretter gratinerte pannekaker med sopp- og kyllingfyll, med salat (ruccola, tomater og agurk) til. Christmas Pudding og rabarbrakompott til dessert.

I dag var vi særdeles lite fantasifulle, :fnise: og hadde gratinerte pannekaker med sopp- og kyllingfyll, med salat (denne gangen også med kikerter) til.

Skrevet

Taco

Skrevet

Stekte strutsemedaljonger med soppsaus og spinat/potetkaker.

Skrevet

I dag blir det kjøttkaker med brunsaus, poteter, ertestuing og tyttebær etter ønske fra eldstesønnen som kommer hjem fra et skoleår i utlandet. "Verdens beste" til dessert, også det etter ønske fra sønnen.

I morgen har han bestilt pinnekjøtt :spise:

Skrevet
Stekte strutsemedaljonger med soppsaus og spinat/potetkaker.

:hakeslepp: struts? hvor får du tak i det? og hvordan smaker det? har jeg aldri smakt :)

her skal vi spise ute i dag, på jobben min vel og merke, så har forespeilet meg å spise yellowfin tunfisktartar i ingefærbuljong til forret, og piggvar med yuzohollandaise til hovedrett :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...