Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemmer alltid å titte innom denne tråden for inspirasjon før jeg planlegger middagen. Det er så mange kreative og fristende retter dere disker opp med. Selv har jeg desverre en tendens til å repetere et heller begrenset repertoar.

I dag var det derimot ingen tvil, vi hadde lyst på en god biff. Det blir entrecôte med roquefort, fløtegratinerte poteter, asparges og tomatsalat med rødløk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Paprika og chilli marinert kyllingfilet med ris og ruccolasalat. Banansplit til dessert! :)

Endret av billie
Skrevet

Først salat bestående av ruccola, ekebladsalat, dampede asparges, høvlet parmesan og god olivenolje, deretter ravioli fylt med laks, med dillsmør til. Norske (!) jordbær og marengs til dessert.

Gjest Eurydike
Skrevet

Ovnsbakt laksefilet med sitronskiver, kokte nypoteter, salsa verde og lun salat av lettkokte aspargesbønner og ovnstørkede cherrytomater med oregano. Det smakte sommer! :)

Casa de Saima rosé å drikke til, første smak av 2007 årgangen, som dessverre skuffet litt i forhold til 2006 mht kompleksitet.

Snart blir det dessert: Nystekte butterdeigsterter med friske aprikoser (+ litt fersken?) og akasiehonning, med en kule vaniljeis til.

Skrevet
:hakeslepp: struts? hvor får du tak i det? og hvordan smaker det? har jeg aldri smakt :)

Struts har vi kjøpt i Sverige. Mørt og magert kjøtt som smaker litt som okse med et sterkt hint av "vilt". Godt, men egentlig ikke noe jeg ville gått av veien for å kjøpe igjen.

Skrevet

I dag ble det salat med reker til forett

Kalkunfilet med masse grønnsaker og hjemlaget gratinerte poteter til hovedrett

og is med jordbær og stjernefrukt til dessert :) :) :)

Skrevet

Kylling Cacciatore med ovnsbakte hvitløkspoteter. Karamellisert eple-clafoutis til dessert.

Skrevet

Biter av kyllingfilet stekt med hvitløk, sitron, frisk koriander og fløte. Blomkålpure med mozarella ved siden av.

Gjest Eurydike
Skrevet

Stekte kyllingfileter panert med pitabrødsmuler, parmesan og hakket frisk salvie. Sitronbåter til å presse over, og tian, dvs ovnsform med tomat- og squashskiver, vårløk, hvitløk, timian og olivenolje. Rosévin å drikke til.

Pinneis med sjokoladetrekk og espresso til dessert på en sommerlun terrasse. :mrgreen:

Skrevet

I går spiste vi kokt torsk med hjemmelagd potetstappe, stekt bacon og flatbrød. I dag var det koteletter med poteter, surkål, gulrot og tyttebær til. Til dessert hadde vi bringebærsorbe og kroneis.

Skrevet
Pinneis med sjokoladetrekk og espresso til dessert på en sommerlun terrasse. :mrgreen:

:fnise: Høres utrolig deilig ut!

Vi spiste lunsj på restaurant, og hadde derfor bare en salat bestående av ekebladsalat, ruccola, revne gulrøtter, grillet paprika, tomater, parmesan og vinaigrette til middag. Og snart skal vi ha fruktsalat med vannmelon og norske :hoppe: jordbær til dessert. Sommer! :sol:

Gjest Gjest
Skrevet

Hjemmelagde fiskekaker av lange, med poteter og gulrøtter :-)

Skrevet

marinert laks og...hmm... hjemmelaget potetsalat?

Skrevet

Foliebakt torskefilet med kokte nypoteter, gulrøtter, aspargesbønner og aïoli.

Skrevet

Restemiddag. :)

Først fiskesuppe med grønnsaker, fløteboller og steinbit, deretter litt pasta med saus basert på restene av den italienske kalvegryten vi hadde i går.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare mat til meg i dag, så regner med jeg lager en veldig enkel pastasalat med bønner eller kikerter og det vi har av grønt som tilbehør.

Skrevet

Torsk i ovn med god olivenolje, hvitløk, purre, cherrytomater, grovt salt, pepper og masse frisk koriander. Rømmeklatt ved siden av. Namme :spise::spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...