Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Falafel i pitabrød med salat, tomat og tahini-saus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betasuppe i går, og betasuppe i dag. :jepp:

Skrevet

Stekt sei, poteter, råkost, lettrømme og brunet løk.

Skrevet

ferdig med alle eksamener i dag, så her skal det feires :juhu:

indrefilet av okse, fløtegratinerte poteter, bakte cherrytomater, grillet paprika og salat ved siden av.. choronsaus :spise:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ble inspirert av en dagbok, så nå blir det falafel. I pitabrød. Med salat til. Jeg antar mannen vil ha kjøtt ved siden av, så vi får se hva jeg graver fram til ham.

Skrevet

idag blir det marinert indrefilet av svin med hjemmelaget potetsalat til.

Skrevet

Jeg tok frem gode og magre kjøttkaker i fra fryseren som jeg lagde brun saus til. Serverte poteter, nykål, makaroni og tyttebær til.

Skrevet

Stekte nudler med falukorv, løk og speilegg til de andre i huset. Til meg litt stekt kylling, og bare det. Appetitt hvor blir du av...?

Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg går ut og spiser i dag. :)

Change of plans: Vi spiste hjemme i stedet. Etter en lett støvsuging av kjøleskapet ble det salat av ruccola, babyspinat, datterinotomater, soltørkede tomater, litt kikerter, vårløk, oliven, serranoskinke, pinjekjerner og en bit smuldret feta, samt sherryvinaigrette. Noen skiver surdeigsbrød til, og et ørlite glass hvitvin som også gjemte seg i kjøleskapet, viste det seg. :)

Skrevet

Libanesiske kjøttboller og kikerter i en spicy tomatsaus, salat (ruccola, tomater og basilikum), fetaost, yoghurt med frisk mynte, hummus, og bulgursalat med agurk, grillet paprika, rødløk og koriander.

Skrevet

Har du oppskrift på de kjøttbollene i tomatsaus som du vil dele, Zia?

Skrevet

I dag har vi grillet på den nye elektriske grillen; indrefilet og pølser :gjeiper:

Skrevet (endret)
Har du oppskrift på de kjøttbollene i tomatsaus som du vil dele, Zia?

Jepp. :)

Kjøttbollene ble laget med utgangspunkt i denne oppskriften (bare base som det står oppskrift på øverst, jeg droppet toppingen). Jeg tilsatte i tillegg litt spisskummen og litt allehånde.

Sausen ble laget av finhakket løk, hvitløk, frisk chili, spisskummen og passata (ettersom vi hadde en åpnet flaske stående). Du kan godt bruke hermetiske tomater i stedet for passata.

Edit: Jeg glemte å få med at jeg formet farsen til eggformede kjøttboller som jeg stekte i ovnen på 180 grader.

Endret av Zia
Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng.

Skrevet

Jeg spiser alene i dag, så det blir stekt laks med kokte nypoteter, aspargesbønner og rømme blandet med sitron og hakkede urter.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag hadde det vært godt med lapskaus i regnværet. Med hjemmelagde kjøttboller, kanskje :)

Skrevet

Vi skal i barnebursdag i ettermiddag, så det blir rask oppvarmet middag fra fryseren: Indisk linse- og kikertgryte med ris til, og evt. raita/salat om vi får tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...