Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Marinerte, grillede kyllingfileter med foliebakt potetsalat og grillede maiskolber.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Vi har 2 stk økologiske kålrabi som har ligget lenge i kjøleskapet, så i dag det bli kålrabistappe, med kokte poteter og eldhusrøykt vossakorv - selv om det ikke akkurat er vær til det. :ler:

Skrevet

har lyst å lage noe godt til min kjære i dag.. vi har sett hverandre så lite i det siste.

noen som har noe tips? kommer ikke på annet enn bare biff jeg.

ikke taco/pizza.. litt mer avansert enn det ;)

biff med brie kanskje.. hmm :klø:

Skrevet

Pølser i lompe eller brød

Muffins og sjokoladekake

Vannmelon, ananas og jordbær

Vi skal ha barnebursdag, nemlig. Etter sjøslaget vanker det forhåpentligvis et glass kald hvitvin på oss voksne.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag tror jeg det blir rester. Hadde egentlig tenkt på tunfiskpai, men det får bli i morgen, hvis jeg ikke lager noe mer avansert (andre planer er marokkansk kyllinggryte eller ovnsbakt kylling med rosmarin, tomat, limabønner, bacon og rødvin... hva passer forresten av tilbehør til sistnevnte?)

Gjest Eurydike
Skrevet
I dag tror jeg det blir rester. Hadde egentlig tenkt på tunfiskpai, men det får bli i morgen, hvis jeg ikke lager noe mer avansert (andre planer er marokkansk kyllinggryte eller ovnsbakt kylling med rosmarin, tomat, limabønner, bacon og rødvin... hva passer forresten av tilbehør til sistnevnte?)

Det hørtes jo ut som en hel rett i seg selv - men kanskje litt spinat, surret lett (evt med hvitløk) til den faller sammen?

Evt en enkel grønn salat.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hørtes jo ut som en hel rett i seg selv - men kanskje litt spinat, surret lett (evt med hvitløk) til den faller sammen?

Evt en enkel grønn salat.

Det er sant, men sist vi spiste det føltes det liksom som det manglet noe selv om det smakte ypperlig :ler: Da serverte jeg i tillegg grovt rugbrød til. Men det er nok noe grønt og litt friskt som eventuelt trengs, så takk for tipset :)

Skrevet

Idag blir det laksefilet med ris og salat.

Skrevet

Først artiskokker med aioli eller vinaigrette, deretter fiskepakker med gulrot, koriander, appelsin og småpoteter. Kald rabarbrasuppe til dessert.

Skrevet

Wienerschnitzel, ansjossmør, dampet brokkoli og kokte mandelpoteter.

Gjest Eurydike
Skrevet

Fullkornsspaghetti med saus av tomat, grillet aubergine, kalamataoliven og middelhavsansjos. Samt parmesandryss, og forhåpentligvis et glass rosé eller lett italiensk rødvin.

Skrevet (endret)

igår lagde jeg hjemmelagde hamburgere med hvitløk i, aioli og tomatsaus som dressing, lollosalat, tomat og rødløk på burgeren. hamburger brød av foccacia. trippelsalat og ovnsstekte potetbåter ved siden av :spise:

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Grillet laks med asparges/squash-salat og nypoteter.

Gjest Miabia
Skrevet

Vi skal ha gratinert baguette, fylt med dressing, kinakål, sprøstekt bacon,sopp og løk, toppet med cheddarost! Yummie :)

Gjest Eurydike
Skrevet
Fullkornsspaghetti med saus av tomat, grillet aubergine, kalamataoliven og middelhavsansjos. Samt parmesandryss, og forhåpentligvis et glass rosé eller lett italiensk rødvin.

Det ble valpolicella - denne her. Et interessant bekjentskap!

Skrevet

Pannekaker med selvplukket blåbærsyltetøy (siste boks fra fjorårets plukkerunde) og tørrsaltet bacon.

Skrevet

Stekt kyllingfilet, wok-grønnsaker og ris.

Skrevet

takk for tipset, eurydike! om vinside. veldig bra :mrgreen:

her har vi spist foliebakt penne med mozarella, tomatsaus fra gårsdagens burgere og basilikum. med denne vinen til, som er min favoritt om dagen, selvom de mener det er en billigvin :fnise:

Skrevet

Vi har hatt royal chicken korma, men med kalvekjøtt i stedet for kylling. Dampet brokkoli og kokt basmatiris til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...