Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

fennikel/vårløkstuing

Hm, det hørtes godt ut, skal jammen vurdere å prøve en dag :)

Her blir det antagelig risotto med blant annet fennikel, og varmrøkt laks. Litt usikker på kombinasjonen, men det bør vel bli ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fennikel/vårløkstuing

Her blir det antagelig risotto med blant annet fennikel, og varmrøkt laks. Litt usikker på kombinasjonen, men det bør vel bli ok? Tenkte egentlig å bruke asparges, men den var så dyr og halvdårlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det antagelig risotto med blant annet fennikel, og varmrøkt laks. Litt usikker på kombinasjonen, men det bør vel bli ok? Tenkte egentlig å bruke asparges, men den var så dyr og halvdårlig her.

Laks og fennikel høres veldig godt ut!

Vi har hatt stekt breiflabb, risoni (med safran, parmesan og smør), langstekte tomater og asparges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Den første oppskriften jeg fant da jeg googlet fennikel og risotto var nettopp http://www.mrw.no/fisk,%20skalldyr/risotto...fennikel.html... Men den inneholder ikke parmesan - skal, skal ikke? Hodler på å lage middagen nå.
Hvis du har lyst på parmesan kan du jo ha i litt uansett? Man "skal" vel tradisjonelt ikke ha parmesan i risotto med sjømat, men det bryr jeg meg ikke om, jeg har alltid parmesan i når jeg lager risotto med (kald)røkt laks og erter. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på parmesan kan du jo ha i litt uansett? Man "skal" vel tradisjonelt ikke ha parmesan i risotto med sjømat, men det bryr jeg meg ikke om, jeg har alltid parmesan i når jeg lager risotto med (kald)røkt laks og erter. ;)

Aha :) Tok i litt parmesan, og det funket helt fint. Syntes det ble veldig godt - samboern var dog ikke enig, men tror det har mest med konsistens å gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sprøstekt ørretfilet med ovnsbakte nypoteter, smørstekt nykål, og beurre blanc med sitron. Cloudy Bay Sauvignon Blanc å drikke til :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mung Chilka Daal med blomkål, løk og gulrot. Krydder: curry og garam masala, samt en dæsj tahini.

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Andebryst med båtpoteter, appelsinsaus og grønn salat med granateplefrø og vinaigrette av mangobalsamico. Lun rabarbrakake med krem til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...