Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Marinert kyllingfilet med ris og salat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt svinefilet med urter, ris med grønnsaker oppi og soppstuing til.

Skrevet

Hjemmelagede panerte fiskekaker med poteter, grønnsaker og smeltet smør.

Gjest Gjest
Skrevet
Hjemmelagede panerte fiskekaker med poteter, grønnsaker og smeltet smør.

Åååå panerte fiskekaker, oppskrift?:)

Skrevet
Åååå panerte fiskekaker, oppskrift?:)

Følger vel ikke egentlig noen fast oppskrift. Jeg lar torskefilet (laks er også godt) trekke i melk sammen med laurbærblad og hel pepper. Fisken flakes/moses grovt og blandes med kokte, moste poteter, hakket gressløk og/eller persille, salt, pepper, litt smør og evt litt av melken fisken ble trukket i. Sett kaldt minst 30 minutter, så blandingen blir mer fast. Dette formes til kaker som vendes i hvetemel, så vispet egg og til slutt i loffsmuler og stekes i panne.

Skrevet

Jeg laget bevisst så mye middag i går at det skulle bli nok til i dag også,så da blir det komler,kjøtt og pølser og tilbehøret som hører med.

Skrevet

Om jeg får tak i hyse blir det nystekte fiskekaker med ovnsbakte rotgrønnsaker og aioli.

Skrevet

Det blir en pastasalat med jalapeno-pølser i biter, aldri laget det før ,men bare slenger sammen div grønnsaker fra kjøleskapet så blir det sikkert bra.

Lage en dressing og servere hvitløksbaguetter til!

Skrevet

Bulgur blandet med gulrot, squash og løk, garam masala og tahini.

Skrevet

Pastasalat med varmrøkt krydderlaks, kokt egg og god fiskepudding oppi. Samt tomat, paprika, agurk, hjertesalat, dampet fennikel og dampede aspargesbønner.

Skrevet

I dag skal jeg grille så da blir det kalkunpølser i lompe med rå løk.

Gjest Gjest
Skrevet

Omelett med tunfisk (og aspargesbønner, erter, soltørket tomat og oliven), med enkel salat til (hjertesalat, små plommetomater og sukkererter).

Gjest Bond
Skrevet

i går var det middelhavsinspirerte wraps med kylling, oliver og fetaost

i dag var det stekt ørret med wok-grønnsaker

Skrevet

Idag blir det ovnsbakte laksefileter. Skal lage en blanding av Cremê Fraiche, fersk persille og gressløk, salt, pepper, sitron og finhakket hvitløk, som jeg pensler over laksen før den ovnsbakes.

Potet- og gulrotstappe til. Agurkbiter ved siden av.

Skrevet

Hjemmelagede falafel i pitabrød med salat, grønnsaker og dressing.

Skrevet

I dag blir det Toor Dal med squash, løk og agurk.

Skrevet

Vårruller med stekte sukkererter, paprika, gulrot og kokt ris. Også sursøt chillisaus :)

Gjest Frosk
Skrevet

Bønneburgere - av cannellinibønner, quinoa, vårløk, friske urter og diverse. Salat til, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...