Nilma Skrevet 7. mai 2009 #23303 Skrevet 7. mai 2009 Tarka dal, basmatiris og cachumbar. Muligens raita.
Gjest Frosk Skrevet 7. mai 2009 #23304 Skrevet 7. mai 2009 Quinoa med ovnsbakte grønnsaker (gulrot, rødløk, squash, aubergine, paprika, hvitløk, krydret med bl.a spisskummen)
Gjest Ludovie Skrevet 7. mai 2009 #23305 Skrevet 7. mai 2009 I går og i forgårs: Spaghetti bolognese og salat. I dag: Aspargessuppe, deretter lammefilet med blomkålpannekaker og dampet nykål.
Kvist Skrevet 7. mai 2009 #23306 Skrevet 7. mai 2009 lammefilet med blomkålpannekaker og dampet nykål. Blomkålpannekaker hørtes spennende ut. Hvordan lager du dem?
Gjest Ludovie Skrevet 7. mai 2009 #23307 Skrevet 7. mai 2009 Blomkålpannekaker hørtes spennende ut. Hvordan lager du dem? Jeg har tenkt å bruke en oppskrift på squashpannekaker (dvs det er vel mer lapper enn pannekaker - de skal være rundt 7-8 cm i diameter), som er slik: 2 store squash, revet 1 stort egg 2 ss crème fraîche 1 ss hvetemel 2 fedd hvitløk, finhakket Jeg har da tenkt å erstatte squashen med dampet blomkål i bittesmå buketter. Jeg tror jeg skal tilsette litt spisskummen og røkt paprika og kanskje litt chilipulver også for å få en litt Midtøsten-aktig variant. Squashpannekakene er veldig gode. Man må salte den revne squashen og ha den i dørslag og la den renne godt av under press i en halvtimes tid for så å skylle den og tørke den godt. Jeg tenkte å bruke blomkål fordi det blir litt mindre styr, og fordi det jo passer veldig godt til lam.
Pjukset Skrevet 7. mai 2009 #23308 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har tenkt å bruke en oppskrift på squashpannekaker (dvs det er vel mer lapper enn pannekaker - de skal være rundt 7-8 cm i diameter), som er slik: 2 store squash, revet 1 stort egg 2 ss crème fraîche 1 ss hvetemel 2 fedd hvitløk, finhakket Dette hørtes veldig spennende ut, dette høres ut som noe jeg må prøve en gang! må det være hvetemel, kan jeg f.eks bruke bokhvete?
Gjest Ludovie Skrevet 7. mai 2009 #23309 Skrevet 7. mai 2009 Dette hørtes veldig spennende ut, dette høres ut som noe jeg må prøve en gang! må det være hvetemel, kan jeg f.eks bruke bokhvete? Jeg vet ikke, men jeg tror det burde gå bra. Ellers kunne du jo kanskje bruke kikertmel (gram flour), da blir de straks litt indiske.
vana Skrevet 7. mai 2009 #23310 Skrevet 7. mai 2009 i dag var det kylling, tomat, paprika og avokado i tortillalefser. enkelt og godt!
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2009 #23311 Skrevet 7. mai 2009 Wok med fisk, og diverse grønnsaker som var igjen i kjøleskapet. Ble gaske bra.
LekeHusmor Skrevet 7. mai 2009 #23312 Skrevet 7. mai 2009 måå bare skrive det her - middagen min i dag ble laget av Geir Skeie vel og merke som personalmat da spiste ovnsbakt kveite med pasjonsfruktsaus og potetpure og asparges.
Nilma Skrevet 8. mai 2009 #23313 Skrevet 8. mai 2009 måå bare skrive det her - middagen min i dag ble laget av Geir Skeie vel og merke som personalmat da spiste ovnsbakt kveite med pasjonsfruktsaus og potetpure og asparges.Heldiggris! I dag skal vi etter planen ha pasta bolognese, men det kan hende det er mer praktisk å handle fisk i dag enn i morgen, så da bytter vi og har laks i dag.
Ms.Blaise Skrevet 8. mai 2009 #23314 Skrevet 8. mai 2009 Idag blir det strimlet kyllingfileèt, stekt løk og stekt paprika i pitabrød sammen med mais, salat, litt ris, salsa og en hjemmelaget hvitløksdressing.
Gjest Frosk Skrevet 8. mai 2009 #23315 Skrevet 8. mai 2009 Falafel (ferdigkjøpte) og salat i hjemmebakte pitabrød.
venus_ Skrevet 8. mai 2009 #23316 Skrevet 8. mai 2009 måå bare skrive det her - middagen min i dag ble laget av Geir Skeie vel og merke som personalmat da spiste ovnsbakt kveite med pasjonsfruktsaus og potetpure og asparges. Heldig! I går hadde jeg gyros med villris. I dag skal jeg ha quinoa med ratatouille og litt tunfisk.
Gjest Lyh Skrevet 8. mai 2009 #23318 Skrevet 8. mai 2009 Enten laks eller MAKRELL! Nam, så at de har begynt å få inn makrell
billie Skrevet 8. mai 2009 #23320 Skrevet 8. mai 2009 Ikveld blir det kyllingwok med masse grønsaker og deilig hvitløk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå