Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bucatini med saus av ovnstørkede tomater, friske urter (timian, oregano og bladpersille), løk, hvitløk og kalamataoliven.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ovnsstekt kylling og søtpotet, løk og sukkererter. Grønnsakene er "marinert" med yoghurt naturell, karri, chilipulver, rød kinesisk pepper og ingefær, kyllingen med olje, hvitløk, ingefær, masse chilipulver og litt karri. I tillegg til salt og pepper da. Er spent på om det blir godt eller helt krasj :ler:

Skrevet

Hurtigmat i dag: Fullkornspasta med saus fra Dolmio og karbonadedeig, salat av babyspinat og klasetomater med dressing av briungebærbalsamico og olivenolje.

Gjest Gjest
Skrevet
Ovnsstekt kylling og søtpotet, løk og sukkererter. Grønnsakene er "marinert" med yoghurt naturell, karri, chilipulver, rød kinesisk pepper og ingefær, kyllingen med olje, hvitløk, ingefær, masse chilipulver og litt karri. I tillegg til salt og pepper da. Er spent på om det blir godt eller helt krasj :ler:

Det ble godt, men ikke akkurat en raffinert rett. Kyllingen ble bra. Grønnsakene manglet noe, det som var mest vellykket var blomkålen. Hvordan får man søtpotet til å funke best mulig? Tenker da på krydder, konsistensen var helt fin.

Skrevet

Kyllingsalat på Peppes

Skrevet
Det ble godt, men ikke akkurat en raffinert rett. Kyllingen ble bra. Grønnsakene manglet noe, det som var mest vellykket var blomkålen. Hvordan får man søtpotet til å funke best mulig? Tenker da på krydder, konsistensen var helt fin.
Jeg kan tenke meg at det kan være veldig godt med røkt paprika på søtpotet, det har jeg lenge hatt lyst til å teste ut. Jeg bruker nemlig røkt paprika på ovnsstekte gulrøtter og det er fantastisk, så jeg forestiller meg at det må funke på søtpotet også. :) Ellers kan jeg tenke meg at chili og/eller spisskummen må være godt for å kontrastere sødmen litt.
Skrevet

Kylling i sennepsaus med brokkoli og råstekte poteter.

Skrevet
Jeg kan tenke meg at det kan være veldig godt med røkt paprika på søtpotet, det har jeg lenge hatt lyst til å teste ut. Jeg bruker nemlig røkt paprika på ovnsstekte gulrøtter og det er fantastisk, så jeg forestiller meg at det må funke på søtpotet også. :) Ellers kan jeg tenke meg at chili og/eller spisskummen må være godt for å kontrastere sødmen litt.

Helt enig, søtpotet er kjempegodt både med røkt paprika og med spiskummen.

Skrevet

I dag blir det kalkunpanetter med ost, og en varm grønnsakssalat til.

Skrevet

Pepperbiff med råstekte poteter og grønnsaker.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :) Jeg lurer på om jeg har lagd søtpotetsuppe med blant annet spisskummen før (eller i hvert fall gulrotsuppe), og tenkte på det i går også, men gadd (!) ikke å knuse frø i morteren. Det er jo spisskummen i karri også, men blir jo ikke helt det samme... Neste gang skal jeg prøve mer/sterkere chili og mer spisskummen - kan teste med restesuppa i dag.

Lurer forresten også på om kanel kan være godt til, mener jeg leste en oppskrift på søtpotet med kanel en gang, men det var muligens en "dessertversjon". Men kanel er jo veldig godt i andre retter med spisskummen, som chili con carne og indisk mat.

Gjest Bond
Skrevet (endret)

I går - hjemmelaget foccacia, kyllingfile og grønn salat

I dag - marinerte kyllinglår + et eller annet (har ikke bestemt ennå)

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

I dag blir det stekt sei-biff,helt fersk sådan! Og gjett om vi gleder oss til middagen..Kjæresten til min brors datter har fisket seien,og det er snakk om STOR flott fisk :spise:

Endret av alicia2
Skrevet

I dag har vi spist baconburgere, poteter og brokkoliblanding til middag.

Skrevet

spiste på jobb i dag, men lager litt god kvelds, sahsimi av soya & limemarinert laks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...