Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Her går det mot hjemmelaget fiskegrateng i dag, med rester av forskjellige typer fisk i, samt vårløk og makaroni. Kokte mandelptoteter til, og div. smørdampete grønnsaker (gulrot, nepe, selleri, fennikel, sukkererter) med hakket frisk dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lage selv

Fiskerateng var visst en mandagsgreie her(i dag er det tross alt tirsdag, hehe), som ung og ikke erfaren, har noen en link til en god oppskrift? (eller kanskje sin egen å dele?? )

Fikk veldig lyst på det jeg og nå:)

Tusen takk om noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkte kjøttpølser i biter, stekt sammen med 1/2 løk og en boks mais. Litt tomatpurè og et pepperdryss til slutt. Servert med pasta og revet ost - smakte veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

I dag blir det restemat. Kylling- og fullkornspastasalat til forrett og fullkornspasta med hjemmelaget kjøttsaus som hovedrett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Fiskerateng var visst en mandagsgreie her(i dag er det tross alt tirsdag, hehe), som ung og ikke erfaren, har noen en link til en god oppskrift? (eller kanskje sin egen å dele?? )

Fikk veldig lyst på det jeg og nå:)

Tusen takk om noen kan hjelpe meg:)

Fiskegrateng

3 porsjoner

2 ss margarin

4 ss hvetemel

ca. 4 dl melk

400 g fiskefilet (torsk, hyse eller sei)

75 g makaroni (kan sløyfes)

1 ts salt

pepper

muskat

2 egg

Lag en fyldig hvit saus:

Smelt margarin, rør inn mel og spe med melk.

Skjær fisken (rå) i biter og ha den i sausen. La sausen koke i 5 minutter. Kok makaroni og tilsett avrent makaroni i sausen. Smak til med salt og krydder. Ta kjelen av platen. Skill eggene. Rør eggeplommene i sausen. Stivpisk hvitene og bland dem forsiktig i sausen.

Fyll det hele i en smurt ildfast form. Stekes på nederste rille til gratengen er hevet og gyllenbrun på toppen. Serveres med poteter og råkost.

mMmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...