Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det rester av gårdagens hjemmelagte Bacalao!

Ennå bedre i dag... MmmmMmmMmmmmm

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Planen her er rosastekt andebryst med en liten sjysaus m/aromasopp og traktkantareller. Øvrig tilbehør blir ovnsbakte mandelpotetbåter, smørdampede rosenkål, jordskokkpuré (smakt til med trøffelolje?) og rødløkskompott med balsamico, rødvin og kanelstang.

En liten rest sjokoladeis til dessert, med bringebær til, tror jeg. :)

Skrevet

Ovnsbakt laks med blomkål og brokkoli til. Vafler til dessert.

Skrevet

Penne med kjøttdeig og pastasaus på glass.

Helt OK, men ikke akkurat det jeg foretrekker.....

Skrevet

I går hadde vi middagspølser og kålrotstappe til middag. I dag spiste vi koteletter, poteter og blomkålblanding.

Skrevet

I går: gryterettrester fra fredag.

I dag: sodd.

Gjest Eurydike
Skrevet

Omelett med bacon, purre, aromasopp, bladspinat og feta. Ved siden av blandet grønn salat med datterinotomater.

Skrevet

Italiensk byggrynssuppe med nystekt landbrød til.

Skrevet

Jeg tror det blir hjemmelagd halvgrov pizza, men usikker på toppingen. Det står litt mellom traktkantarell (som jeg tror samboern er litt lei av nå etter intensiv bruk i det siste), spinat (men har ikke feta e.l, bare jarlsberg... og parmesan) og bacon. Hm, spinat og bacon med jarlsberg og parmesan er kanskje ikke så verst :klø:

Skrevet

Shepherd's Pie, laget på rester etter lørdagens lammebog. :)

Skrevet

Kylling/kalkun wiener og hjemmelaget potetstappe (vanlig potet/søtpotet/meierismør&en dæsj fløterest)

agurkstaver, cherrytomater og paprikaringer ved siden av.

Skrevet
Shepherd's Pie, laget på rester etter lørdagens lammebog. :)

Oppskrift?:)

Skrevet
Oppskrift?:)
Jeg plukket litt her og der fra diverse oppskrifter, men omtrent slik:

400 gram ferdig stekt lammekjøtt, skåret smått (du kan evt. bruke brunet lammekjøttdeig)

Olje

2 gulrøtter

2 selleristilker

1 løk

1 ss tomatpuré

1 ss hvetemel

2 laurbærblader

Timian

En god dæsj Worcestershiresaus

Lammekraft

Surr løk, gulrot og selleri i terninger til løken mykner, ha i mel og rør godt, før du har i tomatpuré og lar det surre med et øyeblikk. Spe med kraft til passe sausekonsistens og tilsett krydderet. Husker ikke hvor lenge jeg lot det koke, kanskje en halvtime?

Jeg laget paien ferdig i går, så jeg lot sausen avkjøles litt før jeg hadde i kjøttet, men skal du lage den direkte lar du bare kjøttet bli varmt i sausen.

Ha så det hele i en ildfast form og dekk med hjemmelaget potetmos iblandet et par egg. Stekes i 20-30 minutter på 200 grader.

Kanskje ikke så veldig god forklaring, så bare spør om du lurer på noe. ;)

Skrevet

I dag blir det pasta og kyllingkjøttdeig i kjøttsaus.

Skrevet

Restemiddag fra lørdag.. elgsteik med poteter, div grønnsaker og oppvarma saus :spise:

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Rask middag i dag; pastasalat med fullkornspasta, tunfisk, rødløk, brokkolibuketter, fetaost, basilikum og soltørket tomat. Dressing av balsamico, olivenolje, hvitløk og chilli.

Skrevet

Svinefilét med soppsaus, kokte poteter og brokkoli

Skrevet

Sprøstekt torskefilet med poteter, grønnsaker og egge-/urtesmør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...