Hunter7 Skrevet 5. desember 2021 #53941 Del Skrevet 5. desember 2021 10 hours ago, Brunhilde said: Unnskyld, men I dag ble det arabisk brødsalat med falaffel på arabisk resturant. Det smakte, som alltid, fortreffelig. Dessuten visste jeg hva jeg kunne forvente og ser absolutt verdien av det. God helg, @Hunter7, håper middagen blir bedre enn du frykter. Altså ... hva skal jeg si. Potetstappen ble - overraskende nok - laget av poteter. Hele 2,5 kilo melne poteter - for det var det jeg hadde i boden. Er du klar over hvor mye potetmos det blir av 2,5 kilo poteter? Veldig mye. Oppi kokevannet til potetene ble det hatt ei spiseskje salt. I potetmosen kom det en klatt smør og en skvett melk. Salt? Pepper? Revet muskat? Nei, nei, og nei. Smakløst? Tamt? Tørt? Ja, ja, og ja. Plikt-porsjoner ble fortært, men alikevel har jeg ei stor skål med potetmos til overs. Muligens kan jeg bruke noe til potetrundstykker, muligens kan jeg varme mosen sakte opp og tilsette ricotta og salt. Smuldrepaien med eple kom med brente smuldrer. Den selvinviterte gjesten ble også godt på druen og endte i ordkiv med sambo. For en aften!!! Arabisk brødsalat og falaffel høres virkelig godt ut, så det skal undersøkes nærmere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 5. desember 2021 #53942 Del Skrevet 5. desember 2021 Blir kylling gryte og salat idag i steden, barnet hadde ikke lyst på det i går, så da blir det i dag, hadde hamburger og chips i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. desember 2021 #53943 Del Skrevet 5. desember 2021 I dag blir det sterk kyllingsuppe. Jeg fikk en porsjon av en venninne, så det er bare å varme opp. Hvis jeg er heldig finner jeg et naanbrød i fryseboksen som jeg kan varme ved siden av. Det blir digg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 5. desember 2021 #53944 Del Skrevet 5. desember 2021 Hjemmelaget medisterkaker med rødkål, poteter og saus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 6. desember 2021 #53945 Del Skrevet 6. desember 2021 Fiskeboller i hvit (nesten gul av karri) saus med revet og kokt gulrot til 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Ops Skrevet 6. desember 2021 #53946 Del Skrevet 6. desember 2021 Sushi fra sushi-sjappa i sentrum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. desember 2021 #53947 Del Skrevet 7. desember 2021 I dag blir det brødskiver med forskjellig pålegg og varm sjokolade ved siden av. Av og til, spesielt om vinteren, syns jeg det er et godt alternativ til "vanlig" middag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #53948 Del Skrevet 7. desember 2021 I går: Fullkornsspaghetti puttanesca. Anonymkode: ad006...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 7. desember 2021 #53949 Del Skrevet 7. desember 2021 Strimlet stekt kylling lårfile i curry saus med roux laget selv fra bunnen av, med kokt jasmin ris til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #53950 Del Skrevet 7. desember 2021 Tomatsuppe med pølsebiter og makaroni pluss rundstykke. Spiser ofte supper nå, godt på vinteren og kommer til å skeie ut i jula med mer tung mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #53951 Del Skrevet 7. desember 2021 Pizza Anonymkode: b10ed...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #53952 Del Skrevet 7. desember 2021 Fjordland. Torsk med purreløksaus. Anonymkode: ff9dd...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. desember 2021 #53953 Del Skrevet 7. desember 2021 Restemiddag med pinnekjøtt, vossakorv, stekte poteter og pannestekt rosenkål med chili honning og hvitløk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 8. desember 2021 #53954 Del Skrevet 8. desember 2021 Stekte sosisser med potetstappe, kokt gulrot og eliens karamellisert løk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 8. desember 2021 #53955 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) Før jeg glemmer det: Stor takk til @elien for å legge ut oppskrift på bringebærsyltet rødløk - den skal prøves ut __________________________________________ Sambo har vært på tur med sportsfolket i tre dager, og meldte sin hunger et par timer før han kom hjem. Dagens middag ble følgelig bucatini-pasta med salsiccia i tomatsaus, nyrevet parmesan, og italiensk bondebrød. Endret 8. desember 2021 av Hunter7 Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 9. desember 2021 #53956 Del Skrevet 9. desember 2021 Hunter7 skrev (10 timer siden): Før jeg glemmer det: Stor takk til @elien for å legge ut oppskrift på bringebærsyltet rødløk - den skal prøves ut Bare hyggelig! Kan også tipse om at den bringebær syltet løken var veldig god på ribberull sammen med litt tomat og maines 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 9. desember 2021 #53957 Del Skrevet 9. desember 2021 Tagine med kylling, gulrot og oliven. Ovnstekte poteter og rødkålsalat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. desember 2021 #53958 Del Skrevet 9. desember 2021 Pannekaker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 9. desember 2021 #53959 Del Skrevet 9. desember 2021 Ferdistekt ribbe fra varmdisken med rødkål på siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 9. desember 2021 #53960 Del Skrevet 9. desember 2021 Ragu laget på kjaker av sf, med potetstappe til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå