Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Ugresset skrev (3 minutter siden):

Skal ha gjester i kveld og servere en "uhøytidelig" middag. Det blir langtidskokt chili con carne, tilsetter bønner helt til slutt så de ikke kokes ihjel. Serveres med ris, creme fraiche, mais og nacho chips. 

Og ost, selvsagt ost!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

idag blir det helstekt indrefile med fløtegratinerte poteter, grønn salat og saus til de som ønsker det

Anonymkode: b10ed...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (På 12.11.2021 den 10.26):

Skal ha gjester i kveld og servere en "uhøytidelig" middag. Det blir langtidskokt chili con carne, tilsetter bønner helt til slutt så de ikke kokes ihjel. Serveres med ris, creme fraiche og nacho chips. 

Var ikke meningen å sitere, men jeg skjønner ikke hvordan jeg får fjernet siteringen.

I dag blir det rester. Gjør om chili con carnen til taco og serverer med lefser, nacho chips, sterk chunky salsa, salat, mais, ananas, rødløk, tomater, guacamole, rømme og ost. Spises foran TV'n til Maskorama 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakkekoteletter med fløtegratinert sellerirot og brokkoli. Spent på hva det smaker.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat med andebryst og curry-reker til forrett, kremet og fyldig fiskesuppe til hovedrett, og et utvalg eclairs til etterrett.

Koselig aften i fine menneskers nærvær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kommer min søster og jeg har fyrt opp soviddå, og oppi der ligger en oksestek og bader. Skal ha smørdampet brokkolini, ovnsbakt honing glasert gulrot, potet, saus og tyttebær til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (10 timer siden):

I dag kommer min søster og jeg har fyrt opp soviddå, og oppi der ligger en oksestek og bader. Skal ha smørdampet brokkolini, ovnsbakt honing glasert gulrot, potet, saus og tyttebær til :) 

Deilig mat! Hvor mange grader og hvor lenge? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (1 minutt siden):

Deilig mat! Hvor mange grader og hvor lenge? 

Planen var 61 grader i 7,5 timer. Men hele middagen gikk til hel****te. når min søster kom, så skulle hu bare på badet å vaske hender. Der flyter det vann på hele badet, totalt tett klaoakk. Jeg fikk i totalt kolaps. Så steken ble liggende litt lenger. Jeg la bare maten stå, fikk tak i renovasjosbil. De holdt på noen timer. Så jeg skjærer steken i morgen, og håper den ikke lå alt for lenge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elien skrev (32 minutter siden):

Planen var 61 grader i 7,5 timer. Men hele middagen gikk til hel****te. når min søster kom, så skulle hu bare på badet å vaske hender. Der flyter det vann på hele badet, totalt tett klaoakk. Jeg fikk i totalt kolaps. Så steken ble liggende litt lenger. Jeg la bare maten stå, fikk tak i renovasjosbil. De holdt på noen timer. Så jeg skjærer steken i morgen, og håper den ikke lå alt for lenge......

Oida! Krysser fingrene for at den blir nydelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttboller, så hadde jeg glemt å planlegge tilbehør. Så det blir en pakke med frossengrønnsaker (blomkål, brokkoli og gulrot) og lager en tomatsaus med litt slapp løk og sjampinjong fra kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant langtidsmørnet ytrefilet av okse til - 50% og da blir det det + sopp, rosenkål, fløtegratinerte poteter, peppersaus og et glass rødvin. Det er trossalt torsdag 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...