Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

idag skal jeg i bursdag, så blir servert lasange med tilbehør, det er kjempe godt

Anonymkode: b10ed...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (41 minutter siden):

Jeg kjøpte Folkets ribbe i stekepose og stekte til middag i går. Den var svin(!)dyr med 149 kroner pr kilo (trodde det var 149 pr ribbe) og ikke verdt pengene. 

Ribbe med sprø svor høres myyye bedre ut.

Den ble god, det var en sånn ferdigkrydret fra Nordfjord, men jeg lagde den etter Gladkokkens oppskrift, og den har enda ikke slått feil. (99/kg var helt ok pris, syns jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (22 minutter siden):

Den ble god, det var en sånn ferdigkrydret fra Nordfjord, men jeg lagde den etter Gladkokkens oppskrift, og den har enda ikke slått feil. (99/kg var helt ok pris, syns jeg).

Helt grei pris det ja. Gladkokkens skal jeg se nøyere på frem mot julaften 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (1 time siden):

Pimpet Toro Tandori Chicken med kokt ris til :) 

Hvordan pimper du den?

Anonymkode: 9b592...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan pimper du den?

Anonymkode: 9b592...12f

Hadde i litt ekstra smaksforsterkere, hadde også i ca 1 ss ferskrevet ingefær,  lett stekt rødløk og fersk vårløk helt på slutten av kokletiden sånn den er litt krunsjy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med oppkuttet wienerpølse, rødløk, sjampinjong, paprika og parmesan. 

Anonymkode: ff9dd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purésuppe av rosenkål, løk og poteter toppet med crème fraîche, ørretrogn og litt dill.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 29.11.2021 den 18.19):

Hadde i litt ekstra smaksforsterkere, hadde også i ca 1 ss ferskrevet ingefær,  lett stekt rødløk og fersk vårløk helt på slutten av kokletiden sånn den er litt krunsjy

Takk for svar, hørtes godt ut :)

Anonymkode: 9b592...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag rasket jeg med meg en Tikka Masala fra frysedisken på Rema, tror det var Remas egne merke, og med litt ekstra krydder var den absolutt spiselig. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shakshuka, altså egg posjert i spicy tomatsaus med ovnsstekt paprika, toppet med litt smuldret chèvre og hakket persille. Med en rest focaccia til å dyppe i sausen og i eggeplommene.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for piskende sludd, bitende vind, og temperaturforhold som følt minner mest om en nært forestående fimbulvinter, så ble det rett så sommerlig på spisebordet i dag. Entrecôte og ytrefilet fikk en rask omgang hver i panna, etterfulgt av litt hviletid, og ble så skjært i skiver og servert til panzanella - en tomat- og brødsalat fra Toscana som i dag også fikk følge av litt romana, pak choi og agurk. 

Valgte å holde oss i Italia for desserten, som var en tiramisu (butikkens egenproduserte med kaffelikør 😄). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elien skrev (På 1.12.2021 den 15.24):

Gryte med biffdeig, litt tomatisert saus, grønnsaker og ris i :) 

Rester av gryten i dag, hatt på litt mais og ost og gratinert i ovnen, med nachos chips til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakt salmalaks med rosa kjerne, salat av puylinser og limabønner med rødløk, tomat, bladpersille og sennepsvinaigrette, og litt rømme til.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...