Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hamburger med smørristet brioche brød, egenlaget syltet (bringebær) rødløk, salat, tomat, gugge og toppet med cheddar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (47 minutter siden):

Hamburger med smørristet brioche brød, egenlaget syltet (bringebær) rødløk, salat, tomat, gugge og toppet med cheddar :) 

Hørtes skikkelig godt ut, selv om jeg ble usikker på guggen😅 Lager du bringebær syltet rødløk med bringebæreddik? Kunne tenkt meg oppskrift☺️

Anonymkode: e0d82...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørtes skikkelig godt ut, selv om jeg ble usikker på guggen😅 Lager du bringebær syltet rødløk med bringebæreddik? Kunne tenkt meg oppskrift☺️

Anonymkode: e0d82...a4e

Gugge er en hamburgerdressing til Heston Blumental, 1 del maiones, 1 del senep (jeg bruker dijon) og en del ketshup.

Og ja, bruker bringebær eddik. 1 dl bringebær eddik, 1 dl vann og 2 dl sukker, koker det opp, har det varmt over tynn skåret rødløk 🧅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ribbe i dag, av typen stekepose, samt poteter, surkål og de fæle pølsene til Jacobs. Kjøper ikke de igjen. Bortsett fra dem var alt nam. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I aften: Konfiterte andelår, plomme-rødbete-kompott, bittersalater med granateplekjerner og sennepsvinaigrette, og potetmos 🙄 Den egeninviterte gjesten insisterte hårdnakket på å ta sistnevnte med. 

Problem 1: Personlig synes jeg det blir for mye "blautmat" på tallerkenen, siden det allerede serveres plomme-rødbete-kompott til.

Problem 2: Siden gjesten insisterte på den fordømrande potetmosen sin, foreslo jeg å tilsette pastinakk i mosen. "Jeg vet ikke hva pastinakk er for noe" var svaret jeg fikk, og det bringer meg til

Problem 3: Jeg har bange anelser om at vedkommende vil bruke potetmospulver.

Problem 4: Jeg er nokså finspist og forvent når det kommer til potetmos. 

Problem 5 - og egentlig sakens kjerne: Jeg har ikke så veldig mye til overs for denne selvinviterte gjesten. 

Desserten blir visstnok smuldrepai med eple og iskrem. 

Igjen, problematisk:

Problem 1: Vedkommende har laget denne desserten tidligere. Oversukret og undersaltet. 

Problem 2: Vedkommende kjøper alltid den billigste iskremen som smaker syntetisk vanilje herfra til evigheten.

Problem 3: Personlig ville jeg ha foretrukket en lett og syrlig dessert etter et såpass tungt måltid, f.eks. sitronsorbet e.l. 

Problem 4: Som Problem 5 ovenfor. 

Det er tre og en halv time til middag, og jeg er allerede pottesur! 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (45 minutter siden):

...

Det er tre og en halv time til middag, og jeg er allerede pottesur! 😡

Unnskyld, men :ler:

I dag ble det arabisk brødsalat med falaffel på arabisk resturant. Det smakte, som alltid, fortreffelig. Dessuten visste jeg hva jeg kunne forvente og ser absolutt verdien av det.

God helg, @Hunter7, håper middagen blir bedre enn du frykter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacotubs med rømme, salat, pico de gallo, tacokjøtt, ost, mais og tacosaus.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...