Gå til innhold

Flickans lykkeland

flickan

Anbefalte innlegg

:klem:

Jeg husker jeg fulgte deg så smått da du var gravid med førstemann, men husker ikke om jeg ga meg til kjenne eller ei. Også ramlet jeg over deg igjen nå, så det er kanskje på tide å si hei. :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på UL i morgen! :klemmer:

Håper det har ordnet seg med mannen og dere har fått snakket skikkelig ut. Virker på meg som han ble sint fordi han følte seg truffet og innså at han hadde gitt J alt for lite å spise. Og så flau over hvordan han reagerte og bare prøvde å prate det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en diskusjon vi kunne hatt her i hus også, det er slik det er her også iht oppgaver med hus og barn. Men for en tulling som bare svader videre som om ingenting skulle ha skjedd. Mannfolk kan være så utrolig teite innimellom altså. Håper han får litt dårlig samvittighet etterhvert, det er vel fortjent! :kjefte:

Greit at det er hormoner i bilde i tillegg, men der var han rett og slett ufølsom. Kjenner meg så godt igjen, med unntak av at min mann nok hadde fortsatt å prate om det vi først diskuterte og funnet ut at det kanskje ikke var slik ment alikevel.

Tullinger :kjefte:

Godt å få litt støtte, så det ikke bare er jeg som synes han var en tufs da :fnise:

Glemte å si lykke til på ul til tirsdag :klemmer:

Har dere kommet frem til noen løsning på om dere vil vite kjønn eller ei?

Hehe, nei ikke enda. Vi diskuterer fortsatt. Mannen vil, og jeg vil ikke. Tror ikke vi blir enige før vi går inn døren til UL. Mannen sier han vil vite uansett og kommer til å spørre jordmor uten at jeg er der. :ler:

Høres ut som en krangel/diskusjon som vi også har i blandt, håper dere har fått ordnet opp i det :klemmer: (her bare slutter mannen og diskutere når han vet jeg har rett, og jeg blir like sinna hver gang, det må da være mulig å avslutte samtalen på en ordentlig måte..?)

Og lykke til på UL på tirsdag, kjenner nesten jeg blir spent på dine vegne! :)

Takk :klemmer: Er veldig spent selv. Er spent på om terminen blir flyttet, for jeg føler jeg har så liten mage enda. Kanskje jeg ikke er så langt på vei som jeg tror. :vetikke:

:klem:

Jeg husker jeg fulgte deg så smått da du var gravid med førstemann, men husker ikke om jeg ga meg til kjenne eller ei. Også ramlet jeg over deg igjen nå, så det er kanskje på tide å si hei. :)

Så hyggelig med nye fjes :klemmer: . Kan ikke huske at du ga deg til kjenne, men jeg har sett deg rundt på forumet likevel ;)

Lykke til på UL :klem:

Takk :hug:

Lykke til på UL i morgen! :klemmer:

Håper det har ordnet seg med mannen og dere har fått snakket skikkelig ut. Virker på meg som han ble sint fordi han følte seg truffet og innså at han hadde gitt J alt for lite å spise. Og så flau over hvordan han reagerte og bare prøvde å prate det bort.

Jeg tror du har rett, merket på mannen at han hadde dårlig samvittighet i 2 dager etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det ikke opp med mannen igjen, men avskrev det på "dårlig-dag-kontoen". Jeg merket på hele han at han hadde dårlig samvittighet, men var fortsatt snurt på han, så jeg lot han ikke slippe alt for billig unna, da får han si unnskyld på en vanlig måte. Ikke bare late som ingenting. han er helt sykt konfliktsky egentlig. Jeg skjønte at han hadde virkelig dårlig samvittighet da han bakte brød på lørdagsmorgenen, og jeg hørte han snakke med J om å lage frokost på senga til meg, og det har han kanskje gjort 1 gang før i de 6-7 årene vi har vært sammen :fnise: men barnslig som jeg var lot jeg ham ikke få den "gleden", så jeg sto opp og gikk i dusjen og ble på badet leeenge. :ler:

Men men. Det er veldig sjelden vi krangler nå, vi har nesten ikke kranglet siden J ble født egentlig, så det er heldigvis litt rom for litt dårlige dager også. Jeg orker ikke bry meg med det. Tror han skjønte at han ikke hadde en veldig sterk sak, så da får jeg bare håpe han tenker på det neste gang han er alene med J og gir ham litt mer mat. Jeg husker faktisk hva den forrige "store" krangelen vår gikk ut på, det var den sommeren J ble født. Det var når mannen insisterte på at han skulle gjøre ting i SITT tempo, og når HAN ville, og ikke la seg diktere av meg, mens jeg på min side var drittlei av at han lovet å gjøre ting men aldri gjorde det. Stridens kjerne var ugresset langs grunnmuren. Jeg måtte mase på han fra PÅSKE til AUGUST før han tok det. :murvegg: :murvegg: Han beviste hvertfall at hans tempo var noe saktere enn det de fleste vil anse som rimelig, så nå får jeg lov å mase litt mer.

:ler: :ler:

I morgen er det UL og jeg gleder meg villt. Mannen er som i forrige svangerskap; relativt uengasjert, dvs bortsett fra at han vil vite kjønn da. Forrige gang plaget det meg litt, og jeg hadde i grunnen håpet at han skulle være litt mer engasjert denne gangen siden han vet hvilken fantastisk premie som kommer til slutt. Men heldigvis så vet jeg hvertfall nå at det har ingen betydning for hvor dedikert han er som far, for der er han fenomenal, så jeg har slått meg til ro med at han bare er sånn. Vi er ulike på det området, og det må jeg bare godta, selv om jeg ikke skjønner det. Hvis jeg spør om han vil kjenne på magen for å kjenne spark, så merker jeg at han gjør det av "plikt" og ikke fordi han synes det er spennende. Han aner ikke hvor langt jeg er på vei, husker knapt når jeg har termin, og setter seg generelt lite inn i hva som trengs av ting og tang. Heldigvis har vi jo alt vi trenger denne gangen, kommer sikkert bare til å kjøpe noen få nye klær siden jeg vet litt mer hva jeg foretrekker denne gangen og vil ha mer av det. Hadde det vært opp til mannen forrige gang, hadde vi vel ikke hatt en eneste babyting i hus før babyen var her.

Vi er fortsatt uenige om vi skal vite kjønn eller ikke, og mannen insisterer på at han skal det. Så kanskje ender vi opp med at mannen vet, men ikke jeg :popcorn:

Nå høres det jo ut som om mannen er en stor tufs, men det er maaange gode sider ved han som oppveier de dumme tingene tusen ganger, heldigvis :rodmer: Vi har det veldig bra sammen, faktisk bedre enn før vi fikk barn. Og det til tross for at det er både mindre kjærestetid (med alt det innebærer :lur: ) og større utfordringer i hverdagen.

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har det fint sammen :)

Koselig at det har blitt enda bedre etter dere fikk barn, slik har det igrunnen vært her også. Man setter ekstra pris på hvert øyeblikk når man har fått barn.

Tror menn generellt er lite opptatt av graviditeten, dog setter jeg pris på om han kommer bort en gang innimellom for å kjenne sparkene eller holde litt rundt meg og magen :babyjente::gravid:

Igjen, spennende med ul. Og lykke til med hvordan dere løser "problemet" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror ikke mannen min er noe unikum når det gjelder (manglende) interesse for graviditeten, men jeg vet jo at det finnes de som er superengasjerte og vil være med på alt også. Noe midt i mellom hadde ikke skadet hvertfall. Men som jeg nevnte over, er svangerskapet veldig kort, og det viktige engasjementet er ETTER fødselen. Og der vet jeg mannen svarer til en 10'er ;)

Blæh, har en oppgave som skal inn i morgen og jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om den. Gjør alt mulig annet istedet. Har begynt på den før helgen, så er ikke så alt for mye som gjenstår heller, men det er selvsagt det vanskeligste og nå finner jeg ikke motivasjon til å ta fatt på det :gjeiper:

Og så er jeg trøtt og vil egentlig bare sove.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det ordnet seg :klemmer: Alle kan ha dårlige dager og det var nok bare en slik han hadde, uten at jeg skal forsvare han altså. Det er dumt når kanskje helt andre ting skal gå utover familien uten at de har gjort noe som helst.

Og du må jo selvfølgelig få lov å klage, alle er vi irritert på mannen noen ganger. Det er jo bare sånn det er å være sammen med mannen i sitt liv. De er forferdelig irriterende noen ganger, men ikke for alt i verden om jeg ville levd uten uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg nevnte over, er svangerskapet veldig kort, og det viktige engasjementet er ETTER fødselen. Og der vet jeg mannen svarer til en 10'er ;)

Absolutt sant :jepp:

Her gleder mannen seg bare til ungene blir sånn som L er nå og eldre. Han likte ikke småbarnsperioden og syntes ikke det ble noe gøy før 6 mnd. Han er nok ikke den flinkeste til å leke og stelle med L, men så er han flink til mye annet. Tipper det kommer litt mer til sommeren når de kan dra å bade og sparke litt ball samt sykle :)

Så småbarnsperioden er jeg klar til å ta mest alene, med unntak av nattevåk. Det skal jeg være streng med denne gangen for jeg så hvor villig han var sist om jeg bare satt ned foten :fnise:

Huff, høres ut som en skikkelig bitch, men innimellom trenger alle et spark i stompen for å i det hele tatt forstå.

Og du for en stor gutt du har, han er ganske høy er han ikke? Utrolig hvor stor forskjell det er på ungene allerede, han kunne jeg lett ha tatt for å være over 2 utseendemessig :)

Men nå må du jobbe med oppgaven Flickan :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, søte jenter :klemmer:

Da har vi nettopp vært på UL. Det var herlig skjønt og se den lille krabaten i magen, alt var perfekt! :rodmer: :rodmer: Det var så godt å se at alt er bra så langt man kan se. Jeg ble satt noen dager tilbake, så nå er ny termin 4. sept.

Og hvem vant diskusjonen om vi skulle vite kjønn eller ikke? JEG! Eller dvs, jeg gav meg egentlig, og sa til mannen rett før vi gikk inn at hvis det var veldig viktig for han å vite så kunne han det. Men han spurte ikke om det under UL, så da venter vi fortsatt i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare legge igjen en liten hilsen her også jeg. Vi "treffes" jo i skravletråden for 09barna, men gøy å ha med dagbøker også. Håper jeg snart kan følge etter deg med tanke på graviditet også.

Og at dere(du) ikke vil vite kjønn når det er en mulighet for det da, haha, da jeg hadde snuppa i magen og hun ikke ville vise oss kjønnet på UL ble jeg superskuffa jeg. Ville jo vite mest mulig om vidunderet i magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vel overstått UL, flickan :blomst: Jeg må innrømme at jeg også gjerne skulle visst kjønn altså, nysgjerrigheten lenge leve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodmer:

:klemmer:

Så herlig! :strix:

edit: dumme smileyer!

Ja, det var herlig å se den lille :)

Må bare legge igjen en liten hilsen her også jeg. Vi "treffes" jo i skravletråden for 09barna, men gøy å ha med dagbøker også. Håper jeg snart kan følge etter deg med tanke på graviditet også.

Og at dere(du) ikke vil vite kjønn når det er en mulighet for det da, haha, da jeg hadde snuppa i magen og hun ikke ville vise oss kjønnet på UL ble jeg superskuffa jeg. Ville jo vite mest mulig om vidunderet i magen. :ler:

Hehe, er ikke så mange som ikke vil vite kjønn, nei. Synes det gir en ekstra sjarm til det jeg. Dessuten liker jeg å "pine" andre litt :ler:

Så moro at dere og tenker på å prøve på en til snart. Tipper du får følge av flere fra terminklubben, tror mange liker en aldersforskjell på 2-3 år på barna.

Gratulerer så mye med vel overstått UL, flickan :blomst: Jeg må innrømme at jeg også gjerne skulle visst kjønn altså, nysgjerrigheten lenge leve :fnise:

hehe, det er halve moroa med å ikke vite :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi eegentlig ikke trenger å kjøpe noe særlig til babyen kommer tenkte jeg å skrive meg en liten ønskeliste over ting jeg har lyst på denne gangen. Sånn at jeg får følelsen av at vi trenger litt ting likevel Men siden jeg er i det superfornuftige økonomiske hjørnet om dagen, blir det neppe kjøpt inn så mye av det.. Men må liksom ha en liten oversikt et sted likevel :)

ØNSKELISTE:

Til mor:

*Flere Bravado Amme-BH'er. Forrige gang hadde jeg bare en av denne typen, og den ble veldig godt brukt. Denne gangen vil jeg ha hvertfal 2-3 til. Denne var min ABSOLUTTE favoritt.

*Fine amme-topper

Til baby:

*Ulltøy fra Troll

*Ny stellepute (har bare en kjedelig fra IKEA fra før..)

*base til bilstol (forrige gang hadde vi ikke egen bil, så kjøpte bare stol)

Hehe, ble ikke lange lista, kanskje kommer jeg på mer etterhvert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så herlig liste til nr. 2 da! Ser for meg at det blir sånn her også ;)

De amme-Bhene er jo bare nydelige! Har to selv, og de må kastes når vi er ferdige her altså :fnise: Og skal kjøpe noen nye av samme merke neste gang. Så forresten at de var (på salg?) på Babyshop nå til 349,- :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her var det stille ja, mye å gjøre på skolen om dagen? Det nærmer seg vel snart eksamenstid?

Så ut som om dere hadde hatt en fin påske på 2009-forumet iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...