Gå til innhold

Flickans lykkeland

flickan

Anbefalte innlegg

:goodbye: innom med et lite livstegn!

Så godt å høre at alt var bra på UL - skal selv i morgen og håper alt er like bra! Hadde problemer med å høre hjertelyd hos legen første gang, så jeg skal slippe skuldrene langt ned når alt er bra i morgen!

Dumme krangler må vel bare til av og til - godt du har ledig plass på "dårlig dag" kontoen:) Hadde vært kjedelig om den var full... Håper dere har hatt det greit siden den episoden :yvonne:

Ser du har skrevet ønskeliste for denne gangen også - *tipsene er notert*. Jeg hadde også en av de bhene du snakker om, men jeg likte best de med bøyler som jeg hadde (kjøpt i undertøysforretning). Nå skal det også sies at jeg hadde meloner til gangs(!!!) og var dønn avhengig av å ha noe som støttet ordentlig. Den dagen jeg gikk å kjøpte meg nye vanlige bher - tre størrelser mindre enn ammebhene, var en vidunderlig dag!

Tror ikke vi trenger mye nytt vi heller. Vi skal kjøpe en ny og bedre babycall enn den vi hadde til N. Siden det kommer en høstbaby har jeg vært inne på tanken på å kjøpe en vinterpose til bilstolen og. Har sett noen i barnehagen ha det, og det virker ikke så dumt. Ellers er det vel noen mammating som godt kan oppgraderes - slik som ammetopper, noen nye ammebher og større ullinnlegg (brukte de ikke så mye forrige gang, men tror det blir litt mer vesentlig nå siden det er kaldere i oktober enn i april).

Ha ei super uke Flickan! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, har visst ikke vært så aktiv her inne. Glemmer helt av dagbøkene jeg, og dagene går i ett med eksamenslesing om dagen.

Har hatt en veldig fin uke egentlig, det er meldt mye bra vær i bartebyen fremover, så i går var jeg og mannen ute og kjøpte grill. Gleder meg til å prøve den i helgen :hoppe: Jeg fikk også kjøpt en barnebunad til poden på salg, så da var jeg veldig fornøyd. Da har han noe å ha på seg på 17. mai, og forhåpentligvis passer den til en konfirmasjon vi skal i til høsten også (kjøpte den litt stor i str).

Vi har egentlig hatt en liten shoppe-uke denne uka. Vi kjøpte oss (eller mest mannen) en iPad2 på mandag, og jeg har kjøpt meg 2 par nye sko. Et nydelig par Michael Kors sko. De hadde de i gull også, så nå har jeg lyst på et par til :sjenert: Kjøpte også et par hverdags tøysko av typen, bare mine er grå med gule lisser. Vi kjøpte og en softshell-jakke til J, men den er søren meg allerede ødelagt i glidelåsen, etter kun 2 dagers bruk. Vi kjøpte en billig på Cubus, men vi gidder ikke kjøpe samme igjen, så i morgen blir det en tur på Polarn O Pyret, der vet jeg at de har god kvalitet, selv om de er litt dyrere. Kjøper heller noen fine t-skjorter på Cubus for pengene jakken kostet.

Vi har og kjøpt 3-hjulssykkel til J, som egentlig er (litt tidlig) 2-års gave fra min mor. Men han rekker ikke helt frem til pedalene enda, så er nok noen uker til han klarer å sykle på den. Kjøpte klassikeren til DBS, . Har sett at biltema selger sånn styrestang, så vi skal kjøpe inn det også.

I dag kommer svigers og skal være i helgen. Det gleder jeg meg til. Elsker å ha besøk av svigers, og vet at vi og J kommer til å kose oss masse med dem. Er jo ikke så lenge siden mannne og J har sett dem (påsken), men de ville så gjerne se meg også, så da bestemte de seg for å komme opp en tur. Det synes jeg er hyggelig.

Ellers er jeg i god form om dagen. Merker det godt i bekkenet om jeg "glemmer" meg litt og belaster det for mye, men det går over etter litt hvile. Merker masse liv i magen hver dag, og koser meg med magen egentlig. :)

Håper dere får en fin helg, jenter :klemmer:

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har hatt en super helg, og merker at det er hardt å komme i gang igjen på skolen i dag. Været var strålende i helgen, og vi har kost oss med besøk av svigers. På lørdag var vi en tur i byen og da fikk heldige J litt fint tøy og noen deilige skinntøfler av farmoren og farfaren sin. Vi spiste lunch ute på Solsiden og hygget oss virkelig. I går gikk vi tur på området til folkemuseet Sverresborg, og grillet på kvelden. Ja har storkost seg hele tiden og nå gleder jeg meg til vi skal nedover i sommer og få vært litt mer med familien.

Håper alle har hatt en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt den softshelljakken på cubus, håper den holder litt lengre for den var kjempefin. Kjøpte i str 98 så har han til høsten om den skulle vare :)

Koselig å lese om helgen og shoppingen, høres deilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt den softshelljakken på cubus, håper den holder litt lengre for den var kjempefin. Kjøpte i str 98 så har han til høsten om den skulle vare :)

Koselig å lese om helgen og shoppingen, høres deilig ut :)

Vi får håpe vi bare var litt uheldige med vår jakke, synd for den var fin :) Vi kjøpte en ny på PoP i helgen, ble en fleece-variant med windstopper, istedetfor softshell.

Jeg har bestilt ny stelleveske, har solgt den jeg brukte til J (var ikke så fin da jeg var opptatt av at den skulle være "pappavannlig"), og nå fikk jeg lyst på en ny. Siden jeg gikk mer og mer over til å bruke vanlig veske forrige gang, har jeg bestilt en som ser mer ut som en vanlig veske denne gangen. Den er på salg hos Lilleprinsen.no og kostet bare 400 (over 800 kr i avslag!) Har sett samme veske i en butikk her til over 1300 kr, så følte det var et meget godt kjøp. Den er kjempefin også :) Bestilte også det matchende baby-settet med stellematte osv. Jeg har bestilt i fargen Camel.

Det er det første jeg har kjøpt til lillebaby, eller teknisk sett er jo vesken til meg, så jeg har vel ikke kjøpt noe til lillebaby enda :ler:

I dag skal vi kjøpe nytt garderobeskap å ha på barnerommet sånn at vi får plass til alle barneklærne på en plass. Når jeg er ferdig med eksamener så skal jeg finne frem babyklærne og legge de frem i skapet, så de er klare til babyen kommer, og da får jeg samtidig sjekket om vi trenger noe mer. Kommer til å ha minimalt i de 2 minste str, da J vokste ut av de på under 2 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjempefin, kunne nesten ha kjøpt det som veske for min egen del jeg, hehe :) Kjempegreit å kunne bruke den til annet enn stellebag også. Og de hadde masse fint der, den siden skal jeg huske på :)

Så kjekt med nytt skap, har en følelse av at vi må rydde i L sitt skap nå som babyen kommer. Har en kommode der, men skuffene er ikke dype nok så det er ikke mye som får plass. Må vel ut å kikke litt når skattepengene kommer tenker jeg :nigo:

Bare å håpe vi får dem i juni og ikke august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var kjempefin, kunne nesten ha kjøpt det som veske for min egen del jeg, hehe :) Kjempegreit å kunne bruke den til annet enn stellebag også. Og de hadde masse fint der, den siden skal jeg huske på :)

Så kjekt med nytt skap, har en følelse av at vi må rydde i L sitt skap nå som babyen kommer. Har en kommode der, men skuffene er ikke dype nok så det er ikke mye som får plass. Må vel ut å kikke litt når skattepengene kommer tenker jeg :nigo:

Bare å håpe vi får dem i juni og ikke august.

Ja, vi må deinitivt ha mer oppbevaringsplass til klær. Er kjekt å ha stor nok plass til at arveklærne kan ligge klart i skapet til nestemann tenker jeg, sånn at jeg slipper å pakke ned og opp igjen hele tiden.

Vi har fått litt penger denne mnd, så derfor har vi kunnet unne oss litt ekstra shopping. Deilig etter å ha levd på småpenger en stund nå. Vi får og igjen litt på skatten, men de tenkte vi å sette inn på BSU/betale ned på lån, så da blir det ikke mye shopping. Men har jo fått gjort unna litt nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med litt vårshopping! Skulle også hatt en gjennomgang av sko. Trenger helt klart noen nye par, men er litt vanskelig å forsvare med sikkert 40 par i skapet... :sjenert: Men har nok blitt litt større i bena de siste årene, hvertfall er det veldig mange jeg ikke bruker fordi de er så vonde.

Så godt at formen er bra, håper den fortsetter slik! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med litt vårshopping! Skulle også hatt en gjennomgang av sko. Trenger helt klart noen nye par, men er litt vanskelig å forsvare med sikkert 40 par i skapet... :sjenert: Men har nok blitt litt større i bena de siste årene, hvertfall er det veldig mange jeg ikke bruker fordi de er så vonde.

Så godt at formen er bra, håper den fortsetter slik! :jepp:

Du får gjøre som jeg gjorde i fjor. Jeg kastet sommerskoene mine, sånn at jeg skulle kunne kjøpe fine nye i år uten dårlig samvittighet :fnise:

Hadde en skikkelig opprøsking da vi flyttet i fjor sommer, og jeg kastet/ga bort ting som var lite brukt eller utslitt. Så i år trenger jeg masse nye klær egentlig. Bare "synd" jeg er gravid og ikke kommer til å unne meg så mye. Får spare det til neste sommer, da er jeg kanskje fin og smekker igjen :ler:

Mine føtter vokste forresten under forrige svangerskap. Før brukte jeg str 37 1/2-38 nå er jeg 38-38 1/2, har ikke gått tilbake heller. Har ikke merket noe denne gangen, men er ikke blitt mindre hverfall. Tanta mi fortalte at hun vokste fra str 38 til 40 gjennom sine 2 svangerskap og er nå str 40. Hun var 38 år gammel da hun fikk første barn, så skulle tro hun var ferdig utvokst da :)

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Lekker stelleveske du har funnet - må innrømme at jeg var innom tanken på å kjøpe en jeg også, men de var tomme for den i brun så da var saken avgjort... Og som Minniemusepus sa, masse fint der inne ellers - har ikke dumpet borti den butikken før *skal ta en ordentilig kikk om litt*.

Har hatt en aldri så liten shopperunde og funnet noen sommertunikaer og litt lettere klær til sommeren. Skal jo være gravid i hele sommer, så da kan det forsvares å kjøpe noen feelgood klær :jepp:

Jeg opplevde ikke endring i skostørrelse med N. Visste ikke det var mulig en gang... Jeg bruker 39, så to størrelser opp hadde blitt litt voldsomt for meg - og siden to ikke er nok og planen er tre hadde det blitt mye:)

Lykke til med kommende eksamener og foranledende lesning :jepp:

Ha en flott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi svidd av enda mer penger.. *grøss*

Fikk endelig kjøpt gummistøvler til J, etter å ha trålet butikkene i byen som har vært helt utsolgt i hans str (bortsett fra i rosa).

Vi bestilte en ny lenestol m/skammel påBolia. Likte designet, og den var god å sitte i. Gleder oss til å få den om ca 4 uker. Vi bestilte i fargen nougat i skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin stol! :jepp:

Vi er også på jakt etter en liknende lenestol, men har ikke klart å bestemme oss helt enda. Har nesten bestemt oss for en kjempedyr stol for så å finne ut at en IKEA-stol er godt nok enn så lenge :fnise: Men nå har vi funnet en 50-tallstol etter mannens besteforeldre som vi vil trekke om i ca samme skinn som i den stolen dere bestilte. Tror det blir veldig bra :nigo:

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin stol! :jepp:

Vi er også på jakt etter en liknende lenestol, men har ikke klart å bestemme oss helt enda. Har nesten bestemt oss for en kjempedyr stol for så å finne ut at en IKEA-stol er godt nok enn så lenge :fnise: Men nå har vi funnet en 50-tallstol etter mannens besteforeldre som vi vil trekke om i ca samme skinn som i den stolen dere bestilte. Tror det blir veldig bra :nigo:

Ha en fin søndag! :klemmer:

Vi har en 50-talls stol stående vi også, som vi hadde tenkt å trekke om i omtrent samme farge. Men det blir ganske dyrt, for den må stoppes om også, så vi tenkte å gå ut å kikke på hva får for omtrent samme pris og endte opp med denne. Men fortsatt liker jeg den game stolen godt,så nå vet vi ikke helt hva vi sal gjøre med den da.. Tror jeg setter den på barnerommet med et lammeskinn over så lenge, så får den stå der og godgjøre seg til vi finner ut hva vi skal gjøre med den. Kanskje trekker vi den om senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en 50-talls stol stående vi også, som vi hadde tenkt å trekke om i omtrent samme farge. Men det blir ganske dyrt, for den må stoppes om også, så vi tenkte å gå ut å kikke på hva får for omtrent samme pris og endte opp med denne. Men fortsatt liker jeg den game stolen godt,så nå vet vi ikke helt hva vi sal gjøre med den da.. Tror jeg setter den på barnerommet med et lammeskinn over så lenge, så får den stå der og godgjøre seg til vi finner ut hva vi skal gjøre med den. Kanskje trekker vi den om senere :)

Svigermor har vært og spurt en møbeltapetserer og det skulle visst koste rundt 3000 pluss materialer. Og da tror jeg stopping og puss av treverket skulle være inkludert. Skinn er visst faktisk ikke så veldig dyrt, så jeg tror vi får det for under 5000. Jeg skal prøve å huske å oppdatere deg nå vi får gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har vært og spurt en møbeltapetserer og det skulle visst koste rundt 3000 pluss materialer. Og da tror jeg stopping og puss av treverket skulle være inkludert. Skinn er visst faktisk ikke så veldig dyrt, så jeg tror vi får det for under 5000. Jeg skal prøve å huske å oppdatere deg nå vi får gjort det.

Oi, det var billig. Jeg har hørt med 3 stk her i byen og ingen var i nærheten av den prisen. Mener det kom på omtrent 7000 uten stopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg oppdaget at jeg hadde misforstått reglene til NAV ang permisjon til far når mor ikke har rett på foreldrepenger. Siden jeg sluttet i deltidsjobben etter at J ble født så er det kun mannen som har krav på permisjon her i huset. Jeg har hele tiden trodd at det han hadde krav på var 47 uker minus 12 uker fedrekvote og minus 9 uker forbeholdt mor i forbindelse med fødsel. Men det viser seg å være feil. Det er bare fedrekvoten som skal trekkes fra, og da er det 35 uker uker igjen til far (fedrekvoten blir 12 uker etter 01. juli 2011) Så nå jeg ble kjempeglad :)

Eneste minuset er at jeg vet at mannen ikke kommer til å bli glad. Vet at han synes han får MER enn nok permisjon allerede. Sukk, han er bare så utrolig "gammeldags" på det området, eller skal jeg heller si "for" opptatt av jobb og karriere. Det har vært diskusjoner uten like i hjemmet for å finne ut hvordan han skulle ta ut de 26 ukene jeg trodde han hadde krav på, og han synes selv han har strekt seg langt ved å ta de gradert utover en 3-års periode. Jeg mener det er en gavepakke at han kan være så mye hjemme med barnet, og at han virkelig burde se gleden/nytten i det. Selv mener han at det blir "kjedelig" og at det dumt i forhold til jobben/karrieren.

Blæh, hvordan går det an at min ellers så flotte mann er så traust på det området. :kjefte: Han er liksom så moderne og opptatt av likestilling på andre områder, men her er det visst ikke så farlig. Dette er jo realiteten og dilemmaet som ALLE kvinner møter når de velger å få barn. Man må rett og slett sette karrieren litt på vent og prioritere barna. På tide at mannen min og skjønner dette og ikke bare forventer at det er kvinnen som skal gjøre dette (les: meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det blir flere uker permisjon! Det er hvertfall bra for barnet, og jeg håper mannen innser at det er bra for ham også etterhvert. Enig i at menn også bør se nytten av å bygge sterke relasjoner til barna sine og se at jobben og karrieremulighetene er der når barna blir litt større også.

Mannen min er nok litt lik, tok bare 4 av de 10 ukene sine sammenhengende og har heller tatt en dag i uka etter det. Når/om vi får en til kommer nok jeg til å ta så mye jeg kan av permisjonen da også. Men nå er jeg møkklei jobben min og vil veldig gjerne være borte fra den så lenge som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vidt jeg har forstått frafaller kravet til at man må ta ferie hvis man tar (nok) permisjon i løpet av et år da, så han kan kanskje droppe å ta de fem ukene med ferie i tre år, selv om han likevel får feriepengene. Da får dere de økonomiske fordelene, uten å "miste" så mye jobbtid. Det er vel kanskje ikke det du ønsker da, siden det er jo ingen fordel for barnet. Men barnet får jo uansett mer tid med foreldrene enn i tilfeller der begge parter er i full jobb, så kanskje du kan gå han litt i møte der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vidt jeg har forstått frafaller kravet til at man må ta ferie hvis man tar (nok) permisjon i løpet av et år da, så han kan kanskje droppe å ta de fem ukene med ferie i tre år, selv om han likevel får feriepengene. Da får dere de økonomiske fordelene, uten å "miste" så mye jobbtid. Det er vel kanskje ikke det du ønsker da, siden det er jo ingen fordel for barnet. Men barnet får jo uansett mer tid med foreldrene enn i tilfeller der begge parter er i full jobb, så kanskje du kan gå han litt i møte der. :)

Hmm, dette hørtes interessant ut. Vet du noe om hvor jeg finner reglene om hvor mye permisjon han må ta for at kravet om ferie skal falle ut? Han skal nemlig ikke ta alt for mye av gangen, 50% på det meste, så jeg kan tenke meg at vi faller i et grenseland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto noe her:

http://www.jussbuss.no/files/File/Ferie%20og%20permisjon.pdf

men det virket jo ikke spesielt oppløftende da.

Arbeidstaker som har hatt permisjon med fødselspenger eller adopsjonspenger i hele hovedferieperioden, altså tiden mellom 1. juni og 30. september, kan motsette seg å avvikle hovedferien innen ferieårets utløp.

Men det må jo være noen regler utover dette, jeg tok i hvert fall ikke ferie året jeg fødte, og da startet jo ikke permisjonen før 7. september, hvis jeg husker riktig. Kan ikke skjønne at det skulle være ulovlig. Ring NAV kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...