Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Da har jeg strøket på oppkjøringen for andre gang. Yayy.

Æsj, så kjedelig. :( Hva gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var mye som gikk galt. Han mente rett og slett at det var ubehagelig å sitte på meg, jeg hadde ikke full kontroll over observasjonen min, og at det var mangelfull etterkontroll når jeg hadde sjekket om det var klart, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Var mye som gikk galt. Han mente rett og slett at det var ubehagelig å sitte på meg, jeg hadde ikke full kontroll over observasjonen min, og at det var mangelfull etterkontroll når jeg hadde sjekket om det var klart, osv.

I slike situasjoner har man gjerne ikke full kontroll, sant det :fnise: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner har man gjerne ikke full kontroll, sant det :fnise: .

Jeg skjønte ikke helt hva du mener..? Snakker du om at jeg ikke hadde full kontroll? :P Jaaa.. man kan godt si at jeg tydeligvis ikke hadde det, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner har man gjerne ikke full kontroll, sant det :fnise: .

Jeg så den nå, haha. Det hadde nok ikke vært komfortabelt, nei, haha. Har ikke noen planer om å gi opp lappen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en kjørelærer/kjøreskole i Oslo?

Anonymous poster hash: f901d...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk oppkjøring 25. august, men jeg fant en ledig time til uka. Så har oppkjøring 15. juli i stedet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye som gikk galt. Han mente rett og slett at det var ubehagelig å sitte på meg, jeg hadde ikke full kontroll over observasjonen min, og at det var mangelfull etterkontroll når jeg hadde sjekket om det var klart, osv.

For en pingle han sensoren din var da. Han burde tatt seg en valium og roet ned nervene sine. Synd du strøk pga en lettskremt sensor. Han sensoren er vel akkurat som moren min (no offence dear mom..). Hysterisk redde passasjerer....ufufufff

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Noen som kan anbefale en kjørelærer/kjøreskole i Oslo?

Anonymous poster hash: f901d...2f4

Ja. IP trafikkskole på Vestli.Hun som driver den jobbet tidligere på ABC på Tøyen og var kjørelæreren min der. Hun er helt fantastisk.Og hvis du synes Vestli er usentralt så er hun veldig fleksibel.

http://www.180.no/firmavis/10346553489960.htm

Ta opp telefoen og ring hun.Du vil ikke angre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pingle han sensoren din var da. Han burde tatt seg en valium og roet ned nervene sine. Synd du strøk pga en lettskremt sensor. Han sensoren er vel akkurat som moren min (no offence dear mom..). Hysterisk redde passasjerer....ufufufff

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Ikke sant, også er det jo bare oss resten som må møte en slik en i trafikken :) Nei ærlig talt. Det er en grunn til at man stryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Strøk første gangen. Fikk ei sur kjerring som sensor. Greidde heldigvis på andre dog. Lol.

Fikk du en blid mann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dude91

Gammel, hva vil det si? 40 ;) ?

Nærmere 70, vil jeg tro. Biltilsynet liker å ansette pensjonerte kjørelærere som sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nærmere 70, vil jeg tro. Biltilsynet liker å ansette pensjonerte kjørelærere som sensorer.

Jeg bare erter deg litt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trolletrine

Fikk oppkjøring 25. august, men jeg fant en ledig time til uka. Så har oppkjøring 15. juli i stedet! :D

Oi! Spennende! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pingle han sensoren din var da. Han burde tatt seg en valium og roet ned nervene sine. Synd du strøk pga en lettskremt sensor. Han sensoren er vel akkurat som moren min (no offence dear mom..). Hysterisk redde passasjerer....ufufufff

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Ikke sant, også er det jo bare oss resten som må møte en slik en i trafikken :) Nei ærlig talt. Det er en grunn til at man stryker.

Takk for at du prøver å muntre meg opp AB, men Dilly har vel rett, det er en grunn til at jeg strøk. Alle som visste om det, trodde faktisk at jeg skulle bestå, men det skjedde, så er ganske glad jeg ikke fortalte noen utenom familien. Jeg har allerede fått satt opp ny oppkjøring om ca. 2 måneder, men denne gangen er det i Lillestrøm. Jeg føler halvveis at det er litt tidlig, men jeg håper at jeg kan bli klar på den tiden. Kjørelæreren min har tenkt å sitte bak i bilen, for å se hvordan det går.

Hadde hørt fra min første sensor at jeg kjørte litt for sakte, og prøvde derfor å kjøre litt fortere på andre oppkjøring, men det endte opp med at jeg kjørte altfor fort og kom altfor raskt inn i situasjoner. Dessuten fikk jeg problemer med giringen, noe som faktisk aldri har skjedd før. Man kan vel si at jeg har et problem med fremmede fyrer som skal sitte ved siden av meg og dømme alt jeg gjør, men hvem har ikke det?

Skal si jeg er sjalu på folk som klarer å oppkjøring på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli klar til oppkjøringen. I dag har jeg langkjøring. Er så utrolig nervøs. Fikk nesten ikke sove i natt :(

Jeg er egentlig ikke redd for det å kjøre. Det er kjøring med kjørelærer jeg ikke liker. Jeg er så redd for å gjøre feil. Kjørelæreren min er veldig grei, men jeg klarer ikke slappe av rundt mennesker jeg ikke kjenner så godt. Det føles som en stor påkjenning hver gang jeg gjør en liten feil, og da blir jeg stressa og gjør flere feil. På den måten kommer jeg aldri til å stå på oppkjøring :(



Anonymous poster hash: 227b3...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli klar til oppkjøringen. I dag har jeg langkjøring. Er så utrolig nervøs. Fikk nesten ikke sove i natt :(

Jeg er egentlig ikke redd for det å kjøre. Det er kjøring med kjørelærer jeg ikke liker. Jeg er så redd for å gjøre feil. Kjørelæreren min er veldig grei, men jeg klarer ikke slappe av rundt mennesker jeg ikke kjenner så godt. Det føles som en stor påkjenning hver gang jeg gjør en liten feil, og da blir jeg stressa og gjør flere feil. På den måten kommer jeg aldri til å stå på oppkjøring :(

Anonymous poster hash: 227b3...3b2

Husk at kjørelærere har blitt utdanna til å være kjørelærere for en grunn. Deres jobb er å lære deg å kjøre, og gjør du noe feil, forklarer de hva du gjorde og hvordan du kan gjøre det bedre neste gang. De slipper deg ikke videre til neste steg i opplæringen før de føler at du er klar. Og du må stole nok på deg selv til å ta inn det de har å si. De er vant til alle typer mennesker, alt fra veldig sjenerte til altfor cocky personer.

En annen ting du kan huske på; Sensorer på oppkjøringa er også bare kjørelærere, med et ekstrakurs i tillegg for å kunne være sensor. De ser på de samme tingene som kjørelæreren din legger merke til under kjøringen. Igjen; Kjørelæreren din bestiller ikke oppkjøring før h*n føler du er klar for det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...