Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Ventetiden er den samme.Du har en sperrefrist på 4 uker før du kan meldes opp på nytt,men du kan ikke hoppe foran i køen.

Det jeg regnet med. Synd ventetiden skal være så lang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strøket 2 ganger. Første gangen gikk bra, men var for dårlig på parkering - derfor strøyk jeg. Andre gangen gikk til helvete med alt, jeg fikk ikke til noen ting nesten. Jeg var så nervøs, tårene rant hele tiden og hadde vanvittig prestasjonsangst. Skalv så i beina at jeg kunne så vidt kløtsje, hakkete kjøring. Det ironiske er at denne gangen hadde jeg ingen problemer med parkering. Er en ok sjåfør ellers, kjører forsiktig. To kjørelærere sier jeg er flink å kjøre, de forstår ikke hvorfor jeg stryker. Fikk skikkelig hakk i selvtilliten etter at jeg strøk første gang.

Har ny oppkjøring i neste uke, gruer meg helt forferdelig mye. Er redd for miste kontrollen over meg selv igjen. Har en angstlidelse, irriterende(!) som jeg ikke blir kvitt så lett, som kanskje kan ha bidratt til nervøsiteten min. Har så lyst å bare være chill å naile den lappen. Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 44174...842

Det er ikke nok til å gi stryk.Det skal litt mer til enn som så.Hvis det var den eneste begrunnelsen er det rart at kjørelæreren din ikke oppfordret deg til å klage.

Skulle kanskje begrunnet litt mer. Jeg hadde 2 dårlige parkeringer. En brukte jeg veldig lang tid på, ble superstressa fordi at jeg ikke fikk det til med en gang. Andre gang kom jeg for nærme en bil, så sensoren tråkka på bremsen. Jeg var uenig i at han skulle bremse, fordi jeg så akkurat selv at nå måtte jeg bremse. I ettertid har jeg kommet frem til at det var sånn sett greit at han bremset alt var veldig tåkete for meg da. Det var helt på slutten, jeg var så redd at jeg holdt på å spy - så det kan godt hende jeg ikke ante hva jeg drev med. Utrolig kjip måte å stryke på, men det var nok riktig avgjørelse - til tross for at parkering ikke var noe problem for meg i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 44174...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden er den samme.Du har en sperrefrist på 4 uker før du kan meldes opp på nytt,men du kan ikke hoppe foran i køen.

Er du sikker? Jeg ble oppmeldt noen dager etter at jeg hoppet ut foran en lastebil på forkjørsveg til bilsakskyndiges store gremmelse, og fikk ny oppkjøring dagen etter sperrefristen. Kanskje der er ulik praksis fra trafikkstasjon til trafikkstasjon? Min var veldig liten...

Hvis din trafikkstasjon har to måneder ventings, blir det nok trolig to måneder fra du ryker til du får ny oppkjøring, men det virker urimelig at en ikke skal få bestille timen under sperretiden? Snakk med trafikkskolen din snarest, og få dem til å melde deg opp så snart som mulig.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Er du sikker? Jeg ble oppmeldt noen dager etter at jeg hoppet ut foran en lastebil på forkjørsveg til bilsakskyndiges store gremmelse, og fikk ny oppkjøring dagen etter sperrefristen. Kanskje der er ulik praksis fra trafikkstasjon til trafikkstasjon? Min var veldig liten...

Hvis din trafikkstasjon har to måneder ventings, blir det nok trolig to måneder fra du ryker til du får ny oppkjøring, men det virker urimelig at en ikke skal få bestille timen under sperretiden?

Jeg skal ikke si med 100% sikkerhet nei,men jeg hadde to veninner som strøyk og begge måtte pent og pyntlig stille seg i den køen med alle andre.Så jeg anotok vel at det gjaldt alle. Dette var i Oslo,hvor det vat lang ventetid. Det kan hende som du sier at du tilhøre en liten trafikkstajson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Skulle kanskje begrunnet litt mer. Jeg hadde 2 dårlige parkeringer. En brukte jeg veldig lang tid på, ble superstressa fordi at jeg ikke fikk det til med en gang. Andre gang kom jeg for nærme en bil, så sensoren tråkka på bremsen. Jeg var uenig i at han skulle bremse, fordi jeg så akkurat selv at nå måtte jeg bremse. I ettertid har jeg kommet frem til at det var sånn sett greit at han bremset alt var veldig tåkete for meg da. Det var helt på slutten, jeg var så redd at jeg holdt på å spy - så det kan godt hende jeg ikke ante hva jeg drev med. Utrolig kjip måte å stryke på, men det var nok riktig avgjørelse - til tross for at parkering ikke var noe problem for meg i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 44174...842

Det forklarer litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alegria

Til teorien trenger man bare legitimasjon, men til oppkjøringen må du eventuelt ha med optikerattest.

Jeg måtte ha med optikerattest på teorien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker? Jeg ble oppmeldt noen dager etter at jeg hoppet ut foran en lastebil på forkjørsveg til bilsakskyndiges store gremmelse, og fikk ny oppkjøring dagen etter sperrefristen. Kanskje der er ulik praksis fra trafikkstasjon til trafikkstasjon? Min var veldig liten...

Hvis din trafikkstasjon har to måneder ventings, blir det nok trolig to måneder fra du ryker til du får ny oppkjøring, men det virker urimelig at en ikke skal få bestille timen under sperretiden? Snakk med trafikkskolen din snarest, og få dem til å melde deg opp så snart som mulig.

Da må jeg sikkert vente om jeg stryker, virker mest riktig det. Er ikke sånn at jeg tror jeg stryker, for jeg kjører trygt og sikkert. Men kommer til å bli skikkelig nervøs før oppkjøringa, og er redd for at det skal ødelegge for meg. Nå på sommeren er det lang ventetid, så blir ekstra kjipt om jeg stryker. Har ikke en gang fått oppkjøring, mangler jo teori, som jeg har tenkt å ta i morgen. Ei jeg kjenner sa at hun hadde hørt rykter om at køen nå strekker seg helt til september. Må man virkelig vente SÅ lenge for oppkjøring? Kjører i Kongsvinger så køen burde ikke være så veldig lang i forhold til Oslo og slikt... Kjipt å ha igjen så lite, så får jeg ikke lappen før høst, eller i verste fall vinter om jeg stryker. :/ Brukt så mye tid og penger på det. Men får trøste meg med at det er mange som har det akkurat sånn som meg. Det er ikke meningen å virke klagete. :P

EDIT: Og grunnen til at jeg stresser er fordi jobben min begynner å mase om at jeg bør ha lappen snart. I utgangspunktet må man ha lappen for å jobbe her, med mindre man er lærling da, som jeg er. Sa det selv under jobbintervjuet at jeg ikke har lappen, og ikke en gang hadde begynt. Men det kan være greit å ha lappen slik at jeg kan jobbe litt ute også. Får spørsmålet etter hver kjøretime: "Nå er det vel ikke så lenge til du får lappen nå?". Så føler litt på presset, selv om det ikke er KRAV at lærlinger har lappen. De synes vel bare at jeg har brukt lang tid på lappen, men de skjønner at man må i gjennom mye for å ta lappen i dag.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forberedt på å ta teoriprøva på onsdag, altså i morgen. Så får jeg jammen meg vite at de er stengt i morgen. Typisk min flaks! Jaja, får da en ekstra dag å øve meg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Hipp hipp HURRA!!!! Jeg stod på teorien i dag!.....etter å ha strøket en gang. For en fantastisk herlig dag!!!!:-)

Måtte bare si dett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp HURRA!!!! Jeg stod på teorien i dag!.....etter å ha strøket en gang. For en fantastisk herlig dag!!!!:-)

Måtte bare si dett:-)

Gratulerer! Håper jeg kan skrive noe lignende etter at jeg har tatt den i morgen. :) Brukte du teoritentamen.no for å forberede deg? Var spørsmålene på den ordentlige teoriprøva like som på teoritentamen? (Hvis du brukte den siden). Eller leste du bare i gjennom boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Takk :-) Jeg har brukt Teoritentamen.no MYE, men også lest i boken, samt tatt noen snarturer innom Prove.no.

Kunnskapsmessig mener jeg Teoritentamen utvilsomt er best, men samtidig syns jeg måten det spørres på i den ekte teoriprøven ligner mest på spørsmålene i Prove.no.

Ta så mange tester du bare orker i kveld,og les litt i boken også, så går dette sikkert kjempebra:-) Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk på teoriprøven. :( Hadde tatt testen flere ganger på teoritentamen.no og ikke stryki på de 10 siste testene. Pluss skrevet opp det jeg svarte feil og lest i boka på de punktene jeg sliter mest med. Følte meg forberedt, og var sikker på at jeg skulle klare dette. Fikk totalt 11 feil, så forbanna kjipt. :( Er helt nedfor nå, må vente i to uker til neste prøve og da må jeg sikkert vente helt til høst på oppkjøring. Angrer skikkelig på at jeg ikke tok teorien før.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Strøk på teoriprøven. :( Hadde tatt testen flere ganger på teoritentamen.no og ikke stryki på de 10 siste testene. Pluss skrevet opp det jeg svarte feil og lest i boka på de punktene jeg sliter mest med. Følte meg forberedt, og var sikker på at jeg skulle klare dette. Fikk totalt 11 feil, så forbanna kjipt. :( Er helt nedfor nå, må vente i to uker til neste prøve og da må jeg sikkert vente helt til høst på oppkjøring. Angrer skikkelig på at jeg ikke tok teorien før.

Åhh...så leit:-( Jeg gjenkjenner den følelsen alt for godt. Stell pent med deg selv i dag,så setter du i gang med lesingen igjen i morgen. Nå har du 14 dager på deg- det virker lenge nå, men plutselig er dagen der igjen. Og da har du fått lest, løst oppgaver i to uker, du vet hva den ordentlige prøven går ut på og du er sannsynligvis ikke så nervøs som du kanskje var i dag. Ergo....dette GREIER du!!!! Stor klem til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...så leit:-( Jeg gjenkjenner den følelsen alt for godt. Stell pent med deg selv i dag,så setter du i gang med lesingen igjen i morgen. Nå har du 14 dager på deg- det virker lenge nå, men plutselig er dagen der igjen. Og da har du fått lest, løst oppgaver i to uker, du vet hva den ordentlige prøven går ut på og du er sannsynligvis ikke så nervøs som du kanskje var i dag. Ergo....dette GREIER du!!!! Stor klem til deg:-)

Takk for det. :) Får trøste meg med at over halvparten stryker første gangen. Jeg SKAL klare det neste gang! Var to andre som tok prøven samtidig som meg, og da de ble ferdig avsluttet de med et stort sukk, så kan tyde på at jeg ikke var den eneste som strøk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Takk for det. :) Får trøste meg med at over halvparten stryker første gangen. Jeg SKAL klare det neste gang! Var to andre som tok prøven samtidig som meg, og da de ble ferdig avsluttet de med et stort sukk, så kan tyde på at jeg ikke var den eneste som strøk. :P

Haha...du er GARANTERT ikke den eneste som strøk:-) Og selvfølgelig greier du det neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trolletrine

Hehe. Google "strøk på teori" for å få litt oppmuntring. Jeg føler meg i hvertfall ikke HELT nede etter at jeg leste om ei kjerring som hadde tatt teoriprøven 771(!) ganger. Må jo være rekord. :P

http://www.dn.no/borspause/2009/02/09/strok-771-ganger-pa-teoriproven

Er det muuuuulig????!!!! Hehe....ikke noe å si på motivasjonen hennes,ihvertfall:-) og når HUN greier det, så greier selvfølgelig du det også. Mye kan ha spilt inn i dag, nervøsitet, litt uflaks osv.

Da jeg strøk, fikk jeg en skikkelig nedtur. Som deg hadde jeg stått på ørti nettprøver, lest masse og følte jeg kunne stoffet kjempebra. Gikk over alle svarene mine på prøven, og kom fram til at jeg hadde rundt fire feil. Trykket på avslutt......og fikk ikke bestått. Tror jeg må ha hatt tidenes hakeslepp:-) Jeg som var såååå sikker på at jeg hadde bestått, ble så sjokkert at jeg bare spratt opp og gikk ut.....uten å ta med meg utskriften engang:-)

Men vet du, ta det for det det er. Som du sier stryker halvparten første gang. Så javel, da havnet du i den kategorien denne gang. Neste gang havner du i den andre kategorien. Tenk så glad du blir da,du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muuuuulig????!!!! Hehe....ikke noe å si på motivasjonen hennes,ihvertfall:-) og når HUN greier det, så greier selvfølgelig du det også. Mye kan ha spilt inn i dag, nervøsitet, litt uflaks osv.

Da jeg strøk, fikk jeg en skikkelig nedtur. Som deg hadde jeg stått på ørti nettprøver, lest masse og følte jeg kunne stoffet kjempebra. Gikk over alle svarene mine på prøven, og kom fram til at jeg hadde rundt fire feil. Trykket på avslutt......og fikk ikke bestått. Tror jeg må ha hatt tidenes hakeslepp:-) Jeg som var såååå sikker på at jeg hadde bestått, ble så sjokkert at jeg bare spratt opp og gikk ut.....uten å ta med meg utskriften engang:-)

Men vet du, ta det for det det er. Som du sier stryker halvparten første gang. Så javel, da havnet du i den kategorien denne gang. Neste gang havner du i den andre kategorien. Tenk så glad du blir da,du!

Fant en annen artikkel av henne. Klarte den etter sitt 950. forsøk. Bedre sent enn aldri, er det ikke det de sier? :fnise:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/utrolige-historier/besto-teoriproeven-etter-950-forsoek/a/594371/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg sikkert vente om jeg stryker, virker mest riktig det. Er ikke sånn at jeg tror jeg stryker, for jeg kjører trygt og sikkert. Men kommer til å bli skikkelig nervøs før oppkjøringa, og er redd for at det skal ødelegge for meg. Nå på sommeren er det lang ventetid, så blir ekstra kjipt om jeg stryker. Har ikke en gang fått oppkjøring, mangler jo teori, som jeg har tenkt å ta i morgen. Ei jeg kjenner sa at hun hadde hørt rykter om at køen nå strekker seg helt til september. Må man virkelig vente SÅ lenge for oppkjøring? Kjører i Kongsvinger så køen burde ikke være så veldig lang i forhold til Oslo og slikt... Kjipt å ha igjen så lite, så får jeg ikke lappen før høst, eller i verste fall vinter om jeg stryker. :/ Brukt så mye tid og penger på det. Men får trøste meg med at det er mange som har det akkurat sånn som meg. Det er ikke meningen å virke klagete. :P

EDIT: Og grunnen til at jeg stresser er fordi jobben min begynner å mase om at jeg bør ha lappen snart. I utgangspunktet må man ha lappen for å jobbe her, med mindre man er lærling da, som jeg er. Sa det selv under jobbintervjuet at jeg ikke har lappen, og ikke en gang hadde begynt. Men det kan være greit å ha lapen slik at jeg kan jobbe litt ute også. Får spørsmålet etter hver kjøretime: "Nå er det vel ikke så lenge til du får lappen nå?". Så føler litt på presset, selv om det ikke er KRAV at lærlinger har lappen. De synes vel bare at jeg har brukt lang tid på lappen, men de skjønner at man må i gjennom mye for å ta lappen i dag.

Hva med å ta sommerferien på et lite sted og avtale noen få bli-kjent timer pluss oppkjøring via den lokale trafikkskolen i samme slengen?

Hipp hipp HURRA!!!! Jeg stod på teorien i dag!.....etter å ha strøket en gang. For en fantastisk herlig dag!!!!:-)

Måtte bare si dett:-)

Gratulerer! Nå kan du alt om trafikk! :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...