Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Hva med å ta sommerferien på et lite sted og avtale noen få bli-kjent timer pluss oppkjøring via den lokale trafikkskolen i samme slengen? Gratulerer! Nå kan du alt om trafikk! :lur:

Hehe...det er dine ord ;-) Jeg er smertelig klar over kunnskapsnivået mitt ift bil og trafikk, men kanskje det er nettopp derfor det er så godt å bestå noe jeg syns har vært vanskelig. Da er jeg ihvertfall ett steg nærmere et sertifikat. Syns jeg jobber og sliter på alle måter for å skaffe meg dette sertifikatet, derfor er det ekstra viktig å juble når noe endelig går min vei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi, klarte teorien på torsdag! På 4. forsøket. Jeg gikk tilbake og endret 2 eller 3 svar, noe jeg aldri har giddet å gjøre tidligere, og ente opp med 7 feil. Så enten hadde jeg mindre feil enn jeg trodde og endret svarene slik at jeg fikk det på grensa til stryk, eller så var det jeg hadde svart feil virkelig feil og jeg reddet meg inn på å endre de. Lykkelig og letta er jeg uansett! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med den nå. Har hatt min sjette dobbeltime i dag. Håper å få det unnagjort før vinteren. Håper også på å ikke bikke 25 000 kr.

Akkurat nå er jeg helt på jordet når det kommer til by kjøring. Jeg dør inni meg hver gang og det er på lykke og fromme nesten. Alt det andre går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg fått ny oppkjøring om ca. 2 uker. Jeg føler meg egentlig ikke klar i det hele tatt, gjør fortsatt feil, men nå har jeg holdt på nesten et halvannet år og betalt nærmere 100 000 kroner så det er nesten på tide. Jeg er bare redd for å stryke igjen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er synsk, og ser at du ikke stryker noe mer.



Anonymous poster hash: 691a4...f0b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å ta teoriprøven for 2. gang på torsdag (nøyaktig 2 uker etter at jeg strøk). Håper jeg består da! Fikk 11 feil og ble skuffet over meg selv. Besto prøvene på teoritentamen.no med glans flere ganger på rad og var sikker på at jeg skulle klare den ordentlige prøven. Var nok litt for kjepphøy, og kastet 600 ut av vinduet. Har ikke forberedt meg like godt nå som sist gang, men har lest litt på det kapittelet jeg fikk flest feil på.

Var shit nervøs forrige gang, og jeg kunne høre hjertet banke i gjennom hele prøva. Denne gangen skal jeg lese spørsmålene 10 ganger før jeg svarer. Skal klare det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Har tenkt å ta teoriprøven for 2. gang på torsdag (nøyaktig 2 uker etter at jeg strøk). Håper jeg består da! Fikk 11 feil og ble skuffet over meg selv. Besto prøvene på teoritentamen.no med glans flere ganger på rad og var sikker på at jeg skulle klare den ordentlige prøven. Var nok litt for kjepphøy, og kastet 600 ut av vinduet. Har ikke forberedt meg like godt nå som sist gang, men har lest litt på det kapittelet jeg fikk flest feil på.

Var shit nervøs forrige gang, og jeg kunne høre hjertet banke i gjennom hele prøva. Denne gangen skal jeg lese spørsmålene 10 ganger før jeg svarer. Skal klare det denne gangen!

Da venter vi på en glad Kenpet som skriver at han stod på prøven imorgen ;-) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med den nå. Har hatt min sjette dobbeltime i dag. Håper å få det unnagjort før vinteren. Håper også på å ikke bikke 25 000 kr.

Akkurat nå er jeg helt på jordet når det kommer til by kjøring. Jeg dør inni meg hver gang og det er på lykke og fromme nesten. Alt det andre går fint.

Bestill bykjøring et annet sted. Måtte ta lappen om igjen en gang og gjorde det i nordnorge hvor byen innehold to strekninger/gater. For å si det slik så tok man der bykjøring og landeveisskjøring på samme time. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bestill bykjøring et annet sted. Måtte ta lappen om igjen en gang og gjorde det i nordnorge hvor byen innehold to strekninger/gater. For å si det slik så tok man der bykjøring og landeveisskjøring på samme time. ^^

Det synes jeg ikke var et godt forslag, å "jukse" seg til førerkortet på et mye enklere sted enn der man bor og kommer til å kjøre, hvor trafikken sikkert er større og mer komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter vi på en glad Kenpet som skriver at han stod på prøven imorgen ;-) Masse lykke til!

Besto med 5 feil!!! :D Ble 100 kilo lettere da jeg så tommel opp på skjermbildet! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besto med 5 feil!!! :D Ble 100 kilo lettere da jeg så tommel opp på skjermbildet! :D

Hva fikk du feil på.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke var et godt forslag, å "jukse" seg til førerkortet på et mye enklere sted enn der man bor og kommer til å kjøre, hvor trafikken sikkert er større og mer komplisert.

Stryker man pga man er nervøs så kan det være en grei plan. Det er ikke slik at noen av oss blir mestere i å kjøre bil i byen av 1 time uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Stryker man pga man er nervøs så kan det være en grei plan. Det er ikke slik at noen av oss blir mestere i å kjøre bil i byen av 1 time uansett.

Sant det, men det er mer hensiktsmessig å ha kjøretimer i byen man bor etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det, men det er mer hensiktsmessig å ha kjøretimer i byen man bor etter min mening.

Ja, det er jeg enig i. Viktig å lære seg byen en kommer til å kjøre mest i. Men akkurat for bykjørings-testen så kan det være greit å jukse litt med tanke på nervøsitet og det som følger med der. Hvem husker ikke følelsen av å bestå etter bykjøringen der det å kjøre én time med en sensor var et helvete, men når man skulle kjøre bilen aleine bort til kjøreskolen så gikk bykjøringen som en lek. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk du feil på.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Hvilket spørsmål jeg fikk feil på fikk jeg ikke vite, men fikk 1 feil på fremkommelighet, 1 på førers og eiers ansvar, 1 på plassering av kjøretøy og 2 på regulering av trafikk. Fikk 5 feil på regulering av trafikk sist gang da jeg fikk 11 feil totalt, så leste ekstra godt på det kapittelet.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er synsk, og ser at du ikke stryker noe mer.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Å, tusen takk! Det var kjempe hyggelig å høre, haha. Jeg har kjørt en del med kollegaen til kjørelæreren min, og han mener jeg er ytterst klar til oppkjøringen. Er rart hvis jeg stryker nå, mener han, men man vet jo aldri. Vil ikke få opp forhåpningene mine, også går det galt, men har fortsatt halvannen uke og to kjøretimer igjen før oppkjøringen, så går nok greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilket spørsmål jeg fikk feil på fikk jeg ikke vite, men fikk 1 feil på fremkommelighet, 1 på førers og eiers ansvar, 1 på plassering av kjøretøy og 2 på regulering av trafikk. Fikk 5 feil på regulering av trafikk sist gang da jeg fikk 11 feil totalt, så leste ekstra godt på det kapittelet.

Meget bra. Du fikk ikke feil på Vikeplikt, det er det viktigste. Gammel er du?

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra. Du fikk ikke feil på Vikeplikt, det er det viktigste. Gammel er du?

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Fyller 21 om 2 dager, så en helt grei "bursdagsgave". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Besto med 5 feil!!! :D Ble 100 kilo lettere da jeg så tommel opp på skjermbildet! :D

GRATULERER !!!! Vel fortjent, og veldig ,veldig bra at du stod :-) Nå kan du senke skuldrene litt og bare nyyyyte prestasjonen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte kjørelæreren og sa at jeg besto teoriprøven og spurte hva som skjedde fremover siden jeg er ferdig med alt det obligatoriske. Og han sa han skulle forsøke å bestille en førerprøve til meg. :D Skulle ta kontakt igjen så snart han hadde hørt noe. Han sa at det i hvertfall ikke er en ledig time før midten av august, men jeg det gjør meg ingenting, for jeg trodde at ventetiden var mye lengre. :)

Kommer til å bli nervøs som et helvete når jeg sitter i bilen under oppkjøringa. Er skikkelig redd for å gjøre dumme feil som jeg ellers aldri gjør pga. at jeg er nervøs. Jeg MÅ bestå første gangen, for jeg har lite lyst til å kaste 3000(?) kroner ut av vinduet, pluss vente enda et par måneder på neste oppkjøring. Var ikke noe krise da jeg strøk på teorien første gangen, men blir enda værre å stryke på oppkjøring. :sjokkert: Men må tenke positivt og tenke at jeg kan kjøre bil, og at det bare er en helt vanlig kjøretime så går det forhåpentligvis greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...