Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man logger seg inn på vegvesenet.no for å sjekke ledige oppkjøringstimer etc? Har alltid brukt referansenummeret som jeg fikk av kjøreskolen i posten, men nå ser det ut som at jeg kun får logget inn med MinID, bankID etc. Ser ingen steder hvor jeg kan logge meg inn med referansenummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det? :)

Jammen meg klarte jeg det! :bolledeig::bond::hakeslepp:

Sensoren sa det var greit nok, men bra nok til å bestå. Hun savnet litt mer risikovurdering, som at jeg kjørte litt fort gjennom et gårdstun (bremset ned i slutten da), og noen steder der gangfeltet var litt vanskelig plassert så jeg kunne ha kjørt enda roligere hvis noen skulle ha løpt ut i veien.

Så når hun snakket om dette måtte jeg tenke meg om om hun virkelig sa bestått, fordi jeg vet ikke om jeg hadde godkjent meg selv med de kommentarene. Men jeg kjørte behagelig og sikkert, så resten ville komme med erfaring =)

Så herlig å være ferdig!

Spørsmålet jeg fikk var: Hvor er refelksvesten og hvor langt fra bilen vil du plassere varseltrekanten? Veldig ok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man logger seg inn på vegvesenet.no for å sjekke ledige oppkjøringstimer etc? Har alltid brukt referansenummeret som jeg fikk av kjøreskolen i posten, men nå ser det ut som at jeg kun får logget inn med MinID, bankID etc. Ser ingen steder hvor jeg kan logge meg inn med referansenummeret.

Tror ikke du må logge deg inn for å se det. Bare google ventetid oppkjøring så skal du komme til en side som viser oversikt over regionen/fylket ditt =)

Endret av Asso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg klarte jeg det! :bolledeig::bond::hakeslepp:

Gratulerer så mye! :bolledeig: Var dette ditt første forsøk? Har oppkjøring førstkommende fredag, og det blir mitt andre forsøk. Har mer troa på at jeg klarer det nå enn forrige gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :bolledeig: Var dette ditt første forsøk? Har oppkjøring førstkommende fredag, og det blir mitt andre forsøk. Har mer troa på at jeg klarer det nå enn forrige gang. :)

Ja, det var det =) Mamma hadde ikke troa på meg, men det er fordi jeg som regel bare sier det som har gått galt på kjøretimene.

Satser på at det går bra med deg =) Hjelper på å ha troen selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser på at det går bra med deg =) Hjelper på å ha troen selv =)

Hehe. Det som var feil forrige gang jeg tok oppkjøring var at alle trodde jeg skulle klare det bortsett fra meg selv. :laugh: Jeg vet at jeg kan kjøre bil, men samtidig vet jeg hvordan nerver påvirker slike prøver. Men jeg føler meg mindre nervøs nå, og jeg har større tro på at jeg klarer det nå enn forrige gang. Har en dobbeltime på torsdag, så tror det er en fordel. Forrige gang hadde jeg ikke time før oppkjøringen, noe som var dumt av meg. Ikke bra å kjøre med uvant bil på oppkjøringen. Får krysse fingrene på at jeg klarer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hehe. Det som var feil forrige gang jeg tok oppkjøring var at alle trodde jeg skulle klare det bortsett fra meg selv. :laugh: Jeg vet at jeg kan kjøre bil, men samtidig vet jeg hvordan nerver påvirker slike prøver. Men jeg føler meg mindre nervøs nå, og jeg har større tro på at jeg klarer det nå enn forrige gang. Har en dobbeltime på torsdag, så tror det er en fordel. Forrige gang hadde jeg ikke time før oppkjøringen, noe som var dumt av meg. Ikke bra å kjøre med uvant bil på oppkjøringen. Får krysse fingrene på at jeg klarer det! :)

Bruker du ikke bilen fra kjøreskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ikke bilen fra kjøreskolen?

Jepp, men hadde ikke kjørt bilen siden langkjøringen og det var noen måneder før oppkjøringen (tok teoriprøven i mellomtiden, som jeg strøk en gang på. Stod på andre forsøk).

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jepp, men hadde ikke kjørt bilen siden langkjøringen og det var noen måneder før oppkjøringen (tok teoriprøven i mellomtiden, som jeg strøk en gang på. Stod på andre forsøk).

Ok. Da forstår jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål før oppkjøringen. La oss si at jeg har høyreregel. Det kommer en bil i fra høyre, som blinker til venstre. Han får dog ikke kjørt fordi det kommer en masse biler i mot, så han må vente i tålmodighet. Kjørelæreren har lært meg at da er det bare å kjøre. Men hvordan vil sensor se på dette? Hva hvis han fra høyre IKKE bruker blinklys, slik at jeg ikke ser hvor han skal hen? Skal jeg bare bli sittende, eller kjøre forsiktig fram og håpe at han ikke ombestemmer seg (at han plutselig velger å svinge til høyre f.eks)? Håper dere skjønte, jeg er dårlig til å forklare. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hvor bilen skal ville jeg ha ventet. Det er bedre å være sikker! Det var det sensoren sa til meg at jeg måtte fortsette å tenke på risikoen med avgjørelsene mine. Så vent heller hvis du ikke vet, men får du en mulighet slik som at han får mange bilder i mot så kan du kjøre. Men som sagt, vær sikker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg skal kjøre opp i dag, og er så ekstremt nervøs! Får ikke til å spise, og det MÅ jeg før jeg kjører, så jeg klarer å holde fokus.

Har en skikkelig ekkel følelse av at jeg kommer til å stryke. Blir så flaut!

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh. Jeg skal kjøre opp i dag, og er så ekstremt nervøs! Får ikke til å spise, og det MÅ jeg før jeg kjører, så jeg klarer å holde fokus.

Har en skikkelig ekkel følelse av at jeg kommer til å stryke. Blir så flaut!

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lykke til! Fortell hvordan det gikk. :) Som jeg har nevnt flere ganger den siste tiden, har jeg oppkjøring på fredag. Dette blir da mitt andre forsøk. Dessverre tok nervøsiteten overhånd forrige gang. Prøv å ikke vær så nervøs (haha, det er lett!).

Er nervøs selv, men føler meg mindre nervøs nå enn forrige gang. Det er ikke verdens undergang om du ikke klarer det (selv om det føltes ut som det da jeg strøk). Denne gangen har jeg tenkt å late som at jeg er en taxisjåfør, hvor sensor er en helt vanlig passasjer. Så får vi se om det hjelper på nervøsiteten. :laugh: (kan du ikke prøve på det samme og fortelle meg hvordan det gikk?) Hehe. Husk at det er mange som stryker. Tror det er 1 av 4 eller noe i den duren, så det er IKKE flaut å stryke - bare veldig kjipt.

Husk at hvis du skulle stryke, er det pga. nervøsitet og ikke fordi du ikke kan kjøre bil. Det er en grunn til at du har blitt tatt opp til oppkjøring. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Fortell hvordan det gikk. :) Som jeg har nevnt flere ganger den siste tiden, har jeg oppkjøring på fredag. Dette blir da mitt andre forsøk. Dessverre tok nervøsiteten overhånd forrige gang. Prøv å ikke vær så nervøs (haha, det er lett!).

Er nervøs selv, men føler meg mindre nervøs nå enn forrige gang. Det er ikke verdens undergang om du ikke klarer det (selv om det føltes ut som det da jeg strøk). Denne gangen har jeg tenkt å late som at jeg er en taxisjåfør, hvor sensor er en helt vanlig passasjer. Så får vi se om det hjelper på nervøsiteten. :laugh: (kan du ikke prøve på det samme og fortelle meg hvordan det gikk?) Hehe. Husk at det er mange som stryker. Tror det er 1 av 4 eller noe i den duren, så det er IKKE flaut å stryke - bare veldig kjipt.

Husk at hvis du skulle stryke, er det pga. nervøsitet og ikke fordi du ikke kan kjøre bil. Det er en grunn til at du har blitt tatt opp til oppkjøring. Lykke til!

Tusen takk! Skal prøve meg på taxi-trikset og melde fra om hvordan det går ;)

Oppkjøring klokka to. Holder på å spy :ler:

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Skal prøve meg på taxi-trikset og melde fra om hvordan det går ;)

Oppkjøring klokka to. Holder på å spy :ler:

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Nå er jeg spent...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk strålende! Fikk en hyggelig sensor, og jeg starta prøven med å si til meg selv at jeg skulle kjøre en tur, og så står jeg hvis jeg står og stryker hvis jeg stryker, no pressure. Funket veldig bra!

Håper du får en like positiv opplevelse!

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk strålende! Fikk en hyggelig sensor, og jeg starta prøven med å si til meg selv at jeg skulle kjøre en tur, og så står jeg hvis jeg står og stryker hvis jeg stryker, no pressure. Funket veldig bra!

Håper du får en like positiv opplevelse!

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Gratulerer! :) Håper jeg er like heldig med sensor. Tror det har noe å si om jeg stryker eller ikke. Håper jeg får en sensor som jeg klarer å slappe av med, i motsetning til forrige gang. :)

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dobbeltime i dag - dagen før oppkjøring. Gikk veldig opp og ned. Først syntes jeg at det gikk bra, men etterhvert som kjørelæreren pekte på feilene jeg gjorde, gikk det dårligere og det førte til flere feil som jeg aldri gjør når jeg kjører med pappa. Har alltid blitt stressa av kjørelærere, selv om de klart bare prøver å hjelpe. Nå er jeg veldig usikker angående oppkjøringen i morgen. Har god selvtillit når jeg kjører med pappa, for da slapper jeg helt av og alt går automatisk. Han finner ikke feil i kjøringen min lenger. Hadde bra selvtillit før denne kjøretimen, men nå er selvtilliten bare midt på. Fikk meg enda en kjøretime i morgen før oppkjøring, håper den går bedre. Det positive med oppkjøring er at sensor ikke forteller alt du gjør galt før når du er ferdig, så da blir jeg på en måte mer avslappa. :laugh:

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg kjørte oppvarmingstime med min kjørelærer før oppkjøringa. Jeg ble SÅ stressa av at han kommenterte så mye, og gjorde masse småfeil, som jeg alltid gjorde med ham.

Null feil på oppkjøringa, fordi sensoren bare satt der og småprata, han kommenterte ingenting. Veldig mye bedre!

Jeg tror det går bra jeg. :)

Hilsen AB fra i går:)



Anonymous poster hash: d429d...ef7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...