Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Jeg redigerte innlegget rett etter at du spurte, men jeg har det klokka 8 på morningen. ;) Så må være ekstra obs ettersom det er mange som reiser på jobb den tiden, det er mørkt og unger skal på skolen. Pluss at det kan være litt glatt (var veldig glatt på morningen i dag). Har en kjøretime klokka 7 i morgen tidlig, så det er best å legge seg tidlig for å være våken til i morgen, hehe. :)

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: d429d...ef7

kenpet strøk for 3. gang. Han har en egen tråd.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt oppkjøring i dag! Og det gikk helt rævva egentlig, derfor tenkte jeg at jeg kunne skrive i denne tråden selv om jeg ikke har skrevet noe før.

Jeg glemte å gi tegn flere ganger når jeg svingte, kvalte bilen på vei inn i en rundkjøring(men fikk den raskt igang igjen uten fomling), stoppet litt vel brått da det kom en bil fra høyre hvor jeg hadde vikeplikt(tror ikke sensoren opplevde dette som brått, men jeg syns det selv), klarte å blinke til høyre før og gjennom en rundkjøring når jeg egentlig skulle rett frem (oppdaget ikke dette før midt i rundkjøringa!), ikke gjennomgående god nok fartsøkning etter rundkjøring og kryss, rotet og knotet ved parkering da vi kom tilbake og flere småfeil.

Men jeg besto likevel, noe jeg selv ikke trodde da jeg parkerte bilen! Jeg gjorde ingen livsfarlig feil, og hadde generelt god plassering, bestemt kjøremåte, var hensynsfullog svært godt overblikk over situasjoner bl.a i byen. Tok hensyn til andre trafikanter og ikke minst fotgjengere (så de tidlig).

Jeg er litt i sjokk enda jeg, trodde det gikk skeis pga jeg selv ikke syns det var en god kjørerunde. Ville bare skrive mine erfaringer og si at om dere tror dere gjør en stor feil i begynnelsen så ikke gi F resten av kjøreuren. Gjør ditt beste, så ser sensoren forhåpentligvis på helheten i kjøringen.



Anonymous poster hash: df8ad...ca2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt oppkjøring i dag! Og det gikk helt rævva egentlig, derfor tenkte jeg at jeg kunne skrive i denne tråden selv om jeg ikke har skrevet noe før.

Jeg glemte å gi tegn flere ganger når jeg svingte, kvalte bilen på vei inn i en rundkjøring(men fikk den raskt igang igjen uten fomling), stoppet litt vel brått da det kom en bil fra høyre hvor jeg hadde vikeplikt(tror ikke sensoren opplevde dette som brått, men jeg syns det selv), klarte å blinke til høyre før og gjennom en rundkjøring når jeg egentlig skulle rett frem (oppdaget ikke dette før midt i rundkjøringa!), ikke gjennomgående god nok fartsøkning etter rundkjøring og kryss, rotet og knotet ved parkering da vi kom tilbake og flere småfeil.

Men jeg besto likevel, noe jeg selv ikke trodde da jeg parkerte bilen! Jeg gjorde ingen livsfarlig feil, og hadde generelt god plassering, bestemt kjøremåte, var hensynsfullog svært godt overblikk over situasjoner bl.a i byen. Tok hensyn til andre trafikanter og ikke minst fotgjengere (så de tidlig).

Jeg er litt i sjokk enda jeg, trodde det gikk skeis pga jeg selv ikke syns det var en god kjørerunde. Ville bare skrive mine erfaringer og si at om dere tror dere gjør en stor feil i begynnelsen så ikke gi F resten av kjøreuren. Gjør ditt beste, så ser sensoren forhåpentligvis på helheten i kjøringen.

Anonymous poster hash: df8ad...ca2

Gratulerer! :D Du gir meg også håp. Har oppkjøring om to uker, gruer meg som om jeg skal i fengsel eller noe :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt oppkjøring i dag! Og det gikk helt rævva egentlig, derfor tenkte jeg at jeg kunne skrive i denne tråden selv om jeg ikke har skrevet noe før.

Jeg glemte å gi tegn flere ganger når jeg svingte, kvalte bilen på vei inn i en rundkjøring(men fikk den raskt igang igjen uten fomling), stoppet litt vel brått da det kom en bil fra høyre hvor jeg hadde vikeplikt(tror ikke sensoren opplevde dette som brått, men jeg syns det selv), klarte å blinke til høyre før og gjennom en rundkjøring når jeg egentlig skulle rett frem (oppdaget ikke dette før midt i rundkjøringa!), ikke gjennomgående god nok fartsøkning etter rundkjøring og kryss, rotet og knotet ved parkering da vi kom tilbake og flere småfeil.

Men jeg besto likevel, noe jeg selv ikke trodde da jeg parkerte bilen! Jeg gjorde ingen livsfarlig feil, og hadde generelt god plassering, bestemt kjøremåte, var hensynsfullog svært godt overblikk over situasjoner bl.a i byen. Tok hensyn til andre trafikanter og ikke minst fotgjengere (så de tidlig).

Jeg er litt i sjokk enda jeg, trodde det gikk skeis pga jeg selv ikke syns det var en god kjørerunde. Ville bare skrive mine erfaringer og si at om dere tror dere gjør en stor feil i begynnelsen så ikke gi F resten av kjøreuren. Gjør ditt beste, så ser sensoren forhåpentligvis på helheten i kjøringen.

Anonymous poster hash: df8ad...ca2

Kan jeg spørre om du klarte sikkerhetsspørsmålene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du klarte sikkerhetsspørsmålene? :)

Ja, fikk spørsmål om servostyringen. Null problem. Teoretisk har jeg klisterhjerne så alle sikkerhetsspørsmålene kunne jeg på rams rett og slett. Brukte en liste jeg fikk fra kjøreskolen + denne linken

Anonymous poster hash: df8ad...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå hatt oppkjøring og ble sjokkert (!) over ikke bestått. De eneste grunnene til sensor var; du har litt høy fart i akslerasjonsfelt (ja, kanskje fordi jeg ser at det er ledig da??!!!) og at jeg ikke la meg langt nok inn mot kanten når jeg svingte til høyre. Alt annet var bra, klarte sikkerhetsspm også. Jeg er helt sjokkert, hvordan kan man stryke for sånne feil? Var jo ingen direkte feil heller... :(



Anonymous poster hash: 0788b...1af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som frykter sensorer kan begå overtramp og gi uriktig ikke-bestått. Hvorfor ikke ta oppkjøringen med sjåførlærer i baksetet? Da har du ihvertfall et vitne.



Anonymous poster hash: 691a4...f0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som frykter sensorer kan begå overtramp og gi uriktig ikke-bestått. Hvorfor ikke ta oppkjøringen med sjåførlærer i baksetet? Da har du ihvertfall et vitne.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Jeg tenkte på dette, men var så redd for å bli mer nervøs. Men jammen skulle jeg gjort det du.. Jeg skal sende inn en klage på denne sensoren fordi jeg, kjørelærer og alle andre er sjokkert over at hun strøk meg. For en urimelig dame, aldri vært borti lignende. Men jeg visste ikke at hun var sånn før hun satt seg inn i bilen, og da merket jeg med en gang at oi - her kommer hun til å være virkelig pirkete - da var allerede kjørelæreren gått. Klarte alt strålende, inkl. sikkerhetsspm. sensor var sur og musestille under hele turen og strøk meg for 2 småfeil.

Faen å forbanna jeg er....

Anonymous poster hash: 0788b...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på dette, men var så redd for å bli mer nervøs. Men jammen skulle jeg gjort det du.. Jeg skal sende inn en klage på denne sensoren fordi jeg, kjørelærer og alle andre er sjokkert over at hun strøk meg. For en urimelig dame, aldri vært borti lignende. Men jeg visste ikke at hun var sånn før hun satt seg inn i bilen, og da merket jeg med en gang at oi - her kommer hun til å være virkelig pirkete - da var allerede kjørelæreren gått. Klarte alt strålende, inkl. sikkerhetsspm. sensor var sur og musestille under hele turen og strøk meg for 2 småfeil.

Faen å forbanna jeg er....

Anonymous poster hash: 0788b...1af

Er det noen som har erfaring med det å klage? :)

Anonymous poster hash: 0788b...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå skal jeg endelig i gang med lappen (igjen, var nesten i mål en gang i tiden...), og lurer på hvordan teoriprøven er lagt opp nå. Hvor mange spørsmål får man, og hvor mange feil er det tillatt å ha?



Anonymous poster hash: ce101...d97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får 45 spørsmål, og kan få opptil 7 feil. Jeg tok teoritesten på teoritentamen.no og bestod uten å lese boken. Men tok testen opp mot 50-100 ganger om dagen i 4-5 dager. Føler teorien er nesten litt verre enn oppkjøring, så få den unnagjort så er du VELDIG nærme lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på dette, men var så redd for å bli mer nervøs. Men jammen skulle jeg gjort det du.. Jeg skal sende inn en klage på denne sensoren fordi jeg, kjørelærer og alle andre er sjokkert over at hun strøk meg. For en urimelig dame, aldri vært borti lignende. Men jeg visste ikke at hun var sånn før hun satt seg inn i bilen, og da merket jeg med en gang at oi - her kommer hun til å være virkelig pirkete - da var allerede kjørelæreren gått. Klarte alt strålende, inkl. sikkerhetsspm. sensor var sur og musestille under hele turen og strøk meg for 2 småfeil.

Faen å forbanna jeg er....

Anonymous poster hash: 0788b...1af

Latterlig. Mange kjørelærere og sensorer har altfor mye makt i forhold til den korte utdannelsen de har, og vel mindreverdighetskomplekser de tar ut på folk som vil ta førerkortet. Svin er de. Æsj.

Anonymous poster hash: b2037...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man får 45 spørsmål, og kan få opptil 7 feil. Jeg tok teoritesten på teoritentamen.no og bestod uten å lese boken. Men tok testen opp mot 50-100 ganger om dagen i 4-5 dager. Føler teorien er nesten litt verre enn oppkjøring, så få den unnagjort så er du VELDIG nærme lappen.

Takk for svar :-) Hvordan er spørsmålene på teorien i forhold til de på nettet? Består prøven stort sett hver gang med mellom 4-6 feil, men vet ikke om jeg tør å satse på å stå på ordentlig enda.

Anonymous poster hash: ce101...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Hvordan er spørsmålene på teorien i forhold til de på nettet? Består prøven stort sett hver gang med mellom 4-6 feil, men vet ikke om jeg tør å satse på å stå på ordentlig enda.

Anonymous poster hash: ce101...d97

De er veldig like. Hvis du leser spørsmålene ordentlig og setter deg i dem så skal det gå nok fint. Bare husk å lese gjennom spørsmål OG svarene før du velger.

Anbefaler deg ikke å gå gjennom svarene dine mange ganger etter du har besvart. Fort at man blir usikker.

Hvis du plutselig har ingen anelese på noen av spørsmålene ta den med lengst svar, ikke alltid det går, men som oftest gjør det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, fikk spørsmål om servostyringen. Null problem. Teoretisk har jeg klisterhjerne så alle sikkerhetsspørsmålene kunne jeg på rams rett og slett. Brukte en liste jeg fikk fra kjøreskolen + denne linken

Anonymous poster hash: df8ad...ca2

Selv om jeg har hatt lappen noen år, vil helt sikkert endel brukere i denne tråden sette pris på om du ville poste lista fra kjøreskolen her. Og for egen del er det sikkert ikke dumt å repetere litt, heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Mange kjørelærere og sensorer har altfor mye makt i forhold til den korte utdannelsen de har, og vel mindreverdighetskomplekser de tar ut på folk som vil ta førerkortet. Svin er de. Æsj.

Anonymous poster hash: b2037...992

Mindreverdighetskomplekser? For hva da?

Anonymous poster hash: 628b7...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til tross for elendig rygging og parkering herregud, bestod jeg i dag med beskjed om å gå hjem og øve på å rygge :reise::pisk:

Gratulerer!

Litt erfaring gjør susen, så du blir nok snart en kløpper på både rygging og parkering :).

Anonymous poster hash: d2606...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...