Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Har i slutten av november (oppkjøring) men vil ikke kjøre opp med min nåværende lærer, av ulike grunner. Noen som kan anbefale en veldig hyggelig og flink kjørelærer i Oslo jeg kan gjøre med rett før oppkjøring :)



Anonymous poster hash: da197...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ææææææææh, jeg har oppkjøring imorgeeeeeeeeeeeen! :balltre::sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla: Er 24 år, og holdt på med lappen siden januar. Nerver til tusen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Ææææææææh, jeg har oppkjøring imorgeeeeeeeeeeeen! :balltre::sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla: Er 24 år, og holdt på med lappen siden januar. Nerver til tusen nå!

..men tenk da - i morgen på denne tiden har du sikkert lappen!!!!! Masse lykke til !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle akkuratt bestille oppkjøring. Plutselig forteller meg vegvesen.no "Timebestilling for oppkjøring (praktisk prøve) kan ikke gjennomføres." Og når jeg klarer å komme meg inn på siden, så har noen tatt den eneste dagen som passer meg-.... :jolie:

EDIT! Nå er oppkjøring bestilt og INGEN andre enn kjørelæeren min vet. Faen,gruer meg allerede. Har oppkjøring om 6 dager. :sjokkert:

Endret av Ånei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Skulle akkuratt bestille oppkjøring. Plutselig forteller meg vegvesen.no "Timebestilling for oppkjøring (praktisk prøve) kan ikke gjennomføres." Og når jeg klarer å komme meg inn på siden, så har noen tatt den eneste dagen som passer meg-.... :jolie:

EDIT! Nå er oppkjøring bestilt og INGEN andre enn kjørelæeren min vet. Faen,gruer meg allerede. Har oppkjøring om 6 dager. :sjokkert:

Hvordan gikk det?!?!?! I dag har mine oppkjøringsnerver virkelig kommet, selv om det er en uke igjen. Har du eller noen andre noen gode tips til hvordan bevare roen og ikke la angsten ta fullstendig overhånd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det?!?!?! I dag har mine oppkjøringsnerver virkelig kommet, selv om det er en uke igjen. Har du eller noen andre noen gode tips til hvordan bevare roen og ikke la angsten ta fullstendig overhånd???

En pille med beroligende vil knekke de verste nervene.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

En pille med beroligende vil knekke de verste nervene. Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Hehe...joda, men jeg må nok satse på å greie dette uten medikamenter;-) Men altså, nå er det en uke igjen, og plutselig i dag satt angsten inn for fullt. Hadde kjøretime tidligere i dag, og merket at jeg gjorde flere "idiotfeil" jeg aldri noensinne har gjort. Har to doble kjøretimer til før oppkjøringsdagen, og skal selvfølgelig kjøre alt jeg kan utenom dette. Problemet er vel at nå begynner jeg å psyke meg selv ned og angsten opp, og så gjør jeg plutselig flere dumme feil. Så hva gjør man når man ikke skal bruke medikamenter og skal psyke seg selv opp til en sådan dag? Kjørelærer sa jeg ikke skal tenke at jeg MÅ bestå, og at sensor bare vil at jeg skal bestå. Men dette er ikke nok til at nervene roer seg. Så hva har dere gjort dere som har slitt med stor angst før oppkjøring? Hva funket for dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...joda, men jeg må nok satse på å greie dette uten medikamenter;-) Men altså, nå er det en uke igjen, og plutselig i dag satt angsten inn for fullt. Hadde kjøretime tidligere i dag, og merket at jeg gjorde flere "idiotfeil" jeg aldri noensinne har gjort. Har to doble kjøretimer til før oppkjøringsdagen, og skal selvfølgelig kjøre alt jeg kan utenom dette. Problemet er vel at nå begynner jeg å psyke meg selv ned og angsten opp, og så gjør jeg plutselig flere dumme feil. Så hva gjør man når man ikke skal bruke medikamenter og skal psyke seg selv opp til en sådan dag? Kjørelærer sa jeg ikke skal tenke at jeg MÅ bestå, og at sensor bare vil at jeg skal bestå. Men dette er ikke nok til at nervene roer seg. Så hva har dere gjort dere som har slitt med stor angst før oppkjøring? Hva funket for dere???

Jo mer du skriver her hvor nervøs du er...jo oftere du tenker frykt...jo verre blir det. Drit i råd herfra. Hold deg selv okkupert og opptatt i tiden frem mot oppkjøring. Tenk på noe annet. Kanskje du kunne reist vekk og hygget deg med noe i mellomtiden. Så får du noe annet å tenke på.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jo mer du skriver her hvor nervøs du er...jo oftere du tenker frykt...jo verre blir det. Drit i råd herfra. Hold deg selv okkupert og opptatt i tiden frem mot oppkjøring. Tenk på noe annet. Kanskje du kunne reist vekk og hygget deg med noe i mellomtiden. Så får du noe annet å tenke på. Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Tusen takk for godt svar:-) Jeg skal jammen følge de fleste av rådene dine her, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha glattkjøring i morgen, noen som vet cirka hvor lang tid det tar? Er bare meg og kjørelæreren, skulle være en til men hun avlyste i siste liten, og kjørelæreren sa noe om at da tok det mindre tid, han gav meg et anslag på tiden men jeg har glemt det..



Anonymous poster hash: 8bcc0...71e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha glattkjøring i morgen, noen som vet cirka hvor lang tid det tar? Er bare meg og kjørelæreren, skulle være en til men hun avlyste i siste liten, og kjørelæreren sa noe om at da tok det mindre tid, han gav meg et anslag på tiden men jeg har glemt det..

Anonymous poster hash: 8bcc0...71e

Jeg hadde fra rundt 8 - halv ni tiden om morgenen til 15.30 mener jeg å huske.

Anonymous poster hash: 0788b...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...joda, men jeg må nok satse på å greie dette uten medikamenter;-) Men altså, nå er det en uke igjen, og plutselig i dag satt angsten inn for fullt. Hadde kjøretime tidligere i dag, og merket at jeg gjorde flere "idiotfeil" jeg aldri noensinne har gjort. Har to doble kjøretimer til før oppkjøringsdagen, og skal selvfølgelig kjøre alt jeg kan utenom dette. Problemet er vel at nå begynner jeg å psyke meg selv ned og angsten opp, og så gjør jeg plutselig flere dumme feil. Så hva gjør man når man ikke skal bruke medikamenter og skal psyke seg selv opp til en sådan dag? Kjørelærer sa jeg ikke skal tenke at jeg MÅ bestå, og at sensor bare vil at jeg skal bestå. Men dette er ikke nok til at nervene roer seg. Så hva har dere gjort dere som har slitt med stor angst før oppkjøring? Hva funket for dere???

Jeg var over gjennomsnittet nervøs og lite som funket for meg, men når jeg hadde oppvarmingstimen før så fikk kjørelæreren meg til å skrive ned alt jeg var redd for i forbindelse med oppkjøringen på en lapp. Så jeg gjorde det, leste det for meg selv et par ganger og dermed var jeg litt ferdig med det.

Tenk på at så fort sensor setter seg i bilen så er du igang, da kommer du kun til å fokusere på kjøringen. Jeg holdt på å gjøre en brøler og i det sekundet tenkte jeg, faen nå røyk hele greia. Men jeg tok meg brutalt sammen med en eneste gang og kjørte videre. IKKE la en tabbe ødelegge for resten, husk at de ser på totalen. Henger man seg opp i det kommer man sannsynligvis til å gjøre flere unødvendige feil.

Bare sørg for å få litt søvn, prøv å få ned litt mat og pust med magen!

Tenk også på at nervøsiteten kan brukes til noe positivt, bruk den til å bli enda mer skjerpet og fokusert på det du skal gjøre. Ikke la den distrahere deg.

Og sist men ikke minst, stryker du så er det ikke verdens undergang. Lappen får du uansett på et eller annet tidspunkt. Ta det som en kjempebonus om du greier det på første forsøk!

På den kjøretimen jeg egentlig skulle ha som den siste før oppkjøring gikk alt bare i ball for meg også så jeg bestilte en ekstra rett før. Denne gikk supert og det var viktig for meg, sånn at jeg ikke gikk på oppkjøring med fullstendig knekt selvtillit.

Gå på med rak rygg, tro på deg selv! Lykke til! :):reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det?!?!?! I dag har mine oppkjøringsnerver virkelig kommet, selv om det er en uke igjen. Har du eller noen andre noen gode tips til hvordan bevare roen og ikke la angsten ta fullstendig overhånd???

Jeg avbestilte den, følte meg ikke klar. Har bestilt en ny oppkjøring på tirsdag, 25.11.14. Hadde dobbeltime i går og gjorde feil om og om igjen. Vurderte å avbestille oppkjøringen igjen, men må bare suck it up og bare ta det som det kommer. Er nervevrak, og gråter ved å tenke på det. Mamma satt å snakket med meg i 2 timer i går for å berolige meg. Hvis jeg stryker, så blir det på grunn av nervene mine.. :cry3::cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Nei, huff. Nå fikk jeg skikkelig vondt av deg :( Nå er vel ikke jeg den som skal snakke så høyt her, men vet du - det ER virkelig ikke verdens undergang om man stryker. Det er bare en oppkjøring! Les de to siste innleggene her inne ang ulike råd - virkelig gode tips det er verd å få med seg.

Og spør deg selv om hva som er det verste som kan skje ved en stryk...- dør du? Nei. Besvimer du? Kanskje :fnise: Men uansett HVA du enn gjør - så er det ingenting farlig eller uopprettelig - DET ER BARE EN KJØRETUR!!! Og funker det ikke denne gang, så gjør det nok det neste gang. Og sensor er bare et menneske som deg selv som du skal kjøre til en plass.Dessuten KAN du kjøre. TRO og MEN det! Og til slutt - tenk så HELDIG du er som får lov å vise sensor hva du kan ( triks jeg har brukt mye ved muntlig eksamen osv - funker like bra hver gang).

Puh...ble mye store bokstaver og utropstegn her, men vet du hva? Nå slutter du og jeg med å psyke oss ned. Dette KAN vi og dette GREIER vi. Er du med på å tenke på denne måten? Dropp negative tanker om deg selv - opp med selvtilliten - dette greier du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg var over gjennomsnittet nervøs og lite som funket for meg, men når jeg hadde oppvarmingstimen før så fikk kjørelæreren meg til å skrive ned alt jeg var redd for i forbindelse med oppkjøringen på en lapp. Så jeg gjorde det, leste det for meg selv et par ganger og dermed var jeg litt ferdig med det.

Tenk på at så fort sensor setter seg i bilen så er du igang, da kommer du kun til å fokusere på kjøringen. Jeg holdt på å gjøre en brøler og i det sekundet tenkte jeg, faen nå røyk hele greia. Men jeg tok meg brutalt sammen med en eneste gang og kjørte videre. IKKE la en tabbe ødelegge for resten, husk at de ser på totalen. Henger man seg opp i det kommer man sannsynligvis til å gjøre flere unødvendige feil.

Bare sørg for å få litt søvn, prøv å få ned litt mat og pust med magen!

Tenk også på at nervøsiteten kan brukes til noe positivt, bruk den til å bli enda mer skjerpet og fokusert på det du skal gjøre. Ikke la den distrahere deg.

Og sist men ikke minst, stryker du så er det ikke verdens undergang. Lappen får du uansett på et eller annet tidspunkt. Ta det som en kjempebonus om du greier det på første forsøk!

På den kjøretimen jeg egentlig skulle ha som den siste før oppkjøring gikk alt bare i ball for meg også så jeg bestilte en ekstra rett før. Denne gikk supert og det var viktig for meg, sånn at jeg ikke gikk på oppkjøring med fullstendig knekt selvtillit.

Gå på med rak rygg, tro på deg selv! Lykke til! :):reise:

Fantastisk bra skrevet og minst like gode råd. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...