Lassie Skrevet 14. mai 2014 #2021 Del Skrevet 14. mai 2014 Dere som nettopp har tatt lappen og som ikke kjørte med familie osv, hvor mye betalte dere? 54000kr kostet det meg... Jeg hadde kjøreangst til å begynne med (dvs ganske lenge), og brukte 9-10mnd fra første kjøretime til oppkjøringen. Sto på første forsøk, og nå har jeg hatt lappen siden desember Nå føles det sååå rart å tenke på at jeg var så redd for å kjøre, nå kjører jeg nye veier og blir ikke stressa om jeg kommer opp i uvante situasjoner heller. Verdt hver eneste krone selv om jeg følte jeg ikke hadde penger til dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 22. mai 2014 #2022 Del Skrevet 22. mai 2014 Har oppkjøring til onsdag, og er redd jeg kommer til å stryke! :/ I dag hadde jeg langkjøring del 2 og jeg knota så veldig med forskjellig: - Holde siden min - Følge med på skilt - Ikke kjør for fort - Søkende blikk Også rota jeg litt med giringa og clutchen noen ganger. Kjørelæreren sier at hvis jeg bare gjør de tingene ovenfor så kommer jeg ikke til å stryke. Men jeg glemmer så fort Og jeg har ikke fått øvelseskjørt så mye hjemme, og nå har jeg bare mandag og tirsdag som jeg har mulighet til å øvelseskjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 22. mai 2014 #2023 Del Skrevet 22. mai 2014 Har oppkjøring til onsdag, og er redd jeg kommer til å stryke! :/ I dag hadde jeg langkjøring del 2 og jeg knota så veldig med forskjellig: - Holde siden min - Følge med på skilt - Ikke kjør for fort - Søkende blikk Også rota jeg litt med giringa og clutchen noen ganger. Kjørelæreren sier at hvis jeg bare gjør de tingene ovenfor så kommer jeg ikke til å stryke. Men jeg glemmer så fort Og jeg har ikke fått øvelseskjørt så mye hjemme, og nå har jeg bare mandag og tirsdag som jeg har mulighet til å øvelseskjøre på. Kjørelærer burde være litt fosiktig med hva de sier. For tenkt deg selv hvis du pluselig kjører fort,havner over i mosatt kjørefelt og ikke får med deg et vikepliktskilt så det kan fort gå galt. Men nok om det.Et tips som jeg pleier å dele her,og som har fungert veldig for.Er å prate høyt med meg selv hele tiden.Jeg sier alt jeg ser,typ her er det forkjørsvei,snart rundkjøring etc,og så sier jeg alt jeg skal gjøre før jeg gjøre.Det skjerper konsentrasjonen,pluss at det er lettere å bli ops på feil som er på til å skje når du sier hva du skal gjøre,for da vil du som oftes høre om det du tenker er rett eller galt. Dette høres kanskje banalt ut,og at jeg er en eller annen crazy woman.Men det første jeg sa til sensoren var at jeg pleide å gjøre det,sånn at hun ikke trodde at jeg på måte skulle vise se hva jeg kan(hvis du forstår hva jeg mener?) Og da sa hun at jeg langt i fra den første som gjorde det,og langt i fra den siste.Dett har i hvert fall fungert bra for meg.Det som kjørelærern min sa at når jeg sluttet å prate høyt,så begynte jeg bare å knote.Og det hadde hun rett i. Men nei jeg sitter ikke sånn for meg selv i bilen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 22. mai 2014 #2024 Del Skrevet 22. mai 2014 Kjørelærer burde være litt fosiktig med hva de sier. For tenkt deg selv hvis du pluselig kjører fort,havner over i mosatt kjørefelt og ikke får med deg et vikepliktskilt så det kan fort gå galt. Men nok om det.Et tips som jeg pleier å dele her,og som har fungert veldig for.Er å prate høyt med meg selv hele tiden.Jeg sier alt jeg ser,typ her er det forkjørsvei,snart rundkjøring etc,og så sier jeg alt jeg skal gjøre før jeg gjøre.Det skjerper konsentrasjonen,pluss at det er lettere å bli ops på feil som er på til å skje når du sier hva du skal gjøre,for da vil du som oftes høre om det du tenker er rett eller galt. Dette høres kanskje banalt ut,og at jeg er en eller annen crazy woman.Men det første jeg sa til sensoren var at jeg pleide å gjøre det,sånn at hun ikke trodde at jeg på måte skulle vise se hva jeg kan(hvis du forstår hva jeg mener?) Og da sa hun at jeg langt i fra den første som gjorde det,og langt i fra den siste.Dett har i hvert fall fungert bra for meg.Det som kjørelærern min sa at når jeg sluttet å prate høyt,så begynte jeg bare å knote.Og det hadde hun rett i. Men nei jeg sitter ikke sånn for meg selv i bilen nå Tusen takk for tips! Jeg snakker også høyt om hva jeg gjør noen ganger for å bli mer konsentrert om kjøringen, så det skal jeg bruke på oppkjøring. Merker også at jeg kan bli litt ukonsentrert hvis jeg blir litt for "med" i samtalene jeg har med kjørelærer i bilen. Da går jeg fort glipp av fartsskilt og sånn. Jeg synes alt har gått så fort! Begynte med kjøretimer i mars og hadde egentlig ikke kjørt så mye før det, og plutselig har jeg oppkjøring :o synes det har gått bedre på andre kjøretimer jeg har hatt og på langkjøring del 1, så håper i dag bare var et unntak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2014 #2025 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Husk på å følge med i speilene. Vær obs på dødvinkelen. Endret 22. mai 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 22. mai 2014 #2026 Del Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for tips! Jeg snakker også høyt om hva jeg gjør noen ganger for å bli mer konsentrert om kjøringen, så det skal jeg bruke på oppkjøring. Merker også at jeg kan bli litt ukonsentrert hvis jeg blir litt for "med" i samtalene jeg har med kjørelærer i bilen. Da går jeg fort glipp av fartsskilt og sånn. Jeg synes alt har gått så fort! Begynte med kjøretimer i mars og hadde egentlig ikke kjørt så mye før det, og plutselig har jeg oppkjøring :o synes det har gått bedre på andre kjøretimer jeg har hatt og på langkjøring del 1, så håper i dag bare var et unntak Da går du over fra å gjøre noe ganger til hver gang. Som du sier selv så merker du at det øker konsentrasjoen din.Og en annen ting som er viktig er at hvis du gjør en feil,og du merker det selv så si det høyt.Da viser du til sensoren at du er klar over dine feil,og så lar du den feilen ligge og fortsetter videre med det du skal. Ønsker det lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 22. mai 2014 #2027 Del Skrevet 22. mai 2014 Da går du over fra å gjøre noe ganger til hver gang. Som du sier selv så merker du at det øker konsentrasjoen din.Og en annen ting som er viktig er at hvis du gjør en feil,og du merker det selv så si det høyt.Da viser du til sensoren at du er klar over dine feil,og så lar du den feilen ligge og fortsetter videre med det du skal. Ønsker det lykke til Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 22. mai 2014 #2028 Del Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk! Lykke til! :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 22. mai 2014 #2029 Del Skrevet 22. mai 2014 Endelig! skal ha førerprøven i morgen... det har liksom ikke kommet helt opp for meg at det er I MORGEN! trodde det aldri skulle ta slutt! Håper jeg består, hvis ikke så er det nok ikke enden av verden, men hadde vært så deilig å hatt førerkortet til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2030 Del Skrevet 23. mai 2014 Endelig! skal ha førerprøven i morgen... det har liksom ikke kommet helt opp for meg at det er I MORGEN! trodde det aldri skulle ta slutt! Håper jeg består, hvis ikke så er det nok ikke enden av verden, men hadde vært så deilig å hatt førerkortet til sommeren Hvordan gikk det, fikk du stå? Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2031 Del Skrevet 23. mai 2014 Hvordan gikk det, fikk du stå? Anonymous poster hash: 804c8...09c Er vel bare gutter som får det . Anonymous poster hash: 3ee2e...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 23. mai 2014 #2032 Del Skrevet 23. mai 2014 Hvordan gikk det, fikk du stå? Anonymous poster hash: 804c8...09c Det gikk bra!!! Jeg besto! For å være ærlig så var jeg redd for at det ikke skulle gå... Men nå er jeg overlykkelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemoe Skrevet 24. mai 2014 #2033 Del Skrevet 24. mai 2014 Gratulerer med lappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 24. mai 2014 #2034 Del Skrevet 24. mai 2014 Gratulerer med lappen Tusen takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lech Skrevet 26. mai 2014 #2035 Del Skrevet 26. mai 2014 Oppkjøring i morgen. Stresset som bare det.. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carousel Skrevet 26. mai 2014 #2036 Del Skrevet 26. mai 2014 Blæh. Nå er jeg ferdig med studier og "alt det der", har med andre ord ingen unnskyldning lenger. Begynte å lese teori forrige uke, og neste uke skal jeg bestille min første kjøretime. Kjøreangst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #2037 Del Skrevet 27. mai 2014 Oppkjøring i morgen. Stresset som bare det.. Huff. Hvordan gikk det? Oppkjøring til mandag, gruer meg skikkelig Hadde kjøretime i dag, og kjørelæreren sa at han trodde jeg ikke hadde bestått dersom dette var en oppkjøring, men det var helt på grensen. Jeg kjørte i rushtiden, og det var masse surr i hele trafikken, folk som brukte to felt, trafikkulykke (ikke med meg involvert da, hehe) og det var kø gjennom hele kjøretimen. Men før jeg kan tenke på oppkjøringen til mandag, må jeg pugge som faen til eksamen til fredag. Jeg trenger virkelig ferie snart. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lech Skrevet 28. mai 2014 #2038 Del Skrevet 28. mai 2014 Bestod med glans Gikk kjempefint, stressa i begynnelsen men roa meg ned etterhvert. Gjorde ingen kritiske feil, eneste jeg gjorde feil var at jeg kvelte bilen når jeg stoppa for en bil midt i "gågatene" i sentrum fordi jeg stressa også lå jeg i 80 i 70 på e18 når jeg skulle kjøre på. Gråt en liten skvett og er så glad at jeg nesten tipper over. Såå deilig å være ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 28. mai 2014 #2039 Del Skrevet 28. mai 2014 Bestod med glans Gikk kjempefint, stressa i begynnelsen men roa meg ned etterhvert. Gjorde ingen kritiske feil, eneste jeg gjorde feil var at jeg kvelte bilen når jeg stoppa for en bil midt i "gågatene" i sentrum fordi jeg stressa også lå jeg i 80 i 70 på e18 når jeg skulle kjøre på. Gråt en liten skvett og er så glad at jeg nesten tipper over. Såå deilig å være ferdig! Gratulerer!! Jeg bestod også i dag! Er så letta :D var så nervøs og kvalm da jeg sto opp, og selv om sensoren virka som en ganske streng og alvorlig kar så var det ikke stress i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2040 Del Skrevet 28. mai 2014 Gratulerer!! Jeg bestod også i dag! Er så letta :D var så nervøs og kvalm da jeg sto opp, og selv om sensoren virka som en ganske streng og alvorlig kar så var det ikke stress i det hele tatt! Om du måtte velge. Uten sex i ett år eller stå på oppkjøringen i dag. Hva velger du? Anonymous poster hash: 05b25...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå