Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

30% avslag på Avent produkter er jo en del det da!

Hm... kanskje man skal på shopping i helga...

Takk for tipset!

Damen på Vitus Apotek sa til meg at dette var siste uka de hadde tilbudet, så jeg er ikke sikker på om det betyr at de har tilbudet i morgen også..? :vetikke: Eventuelt kan du jo bestille på nettet: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/TILBUD/Avent+tilbud/Default.aspx

50 dager :hoppe:

Jeg kjøpte meg pumpe i går jeg, så nå er den i boks :jepp:

God helg :klemmer:

Så bra :) De hadde ikke flere elektriske brystpumper fra Avent igjen på noen av Vitus Apotekene i byen :( Er det du som stakk av med den siste, kanskje? :kjefte: Hehe, neida :fnise: Damen på apoteket var så snill å bestille til meg, slik at jeg får den til uken. Skulle få 30% avslag på den allikevel :jepp: Veldig bra service!

50dager igjen til termin :hoppe:

Jeg har endelig begynt å innse at noe snart kommer til å skje.. er straks nede i 30dager :daane: Det går utrolig fort nå på slutten.

Å herrlighet, tida går fort! :daane: Jeg er så spent på hvem av oss marsjentene som får først :bolledeig:

Og jeg har bare 27 dager til termin :hakeslepp:

Hæ?! :hakeslepp: Det går ikke an! Er det virkelig kort tid igjen? Milde Moses :daane:

Dette fikk jeg tak i på apoteket i dag:

Melkeoppsamlingskopper (himla langt ord!): de kan fryses, vaskes i maskin og settes i mikrobølgeovn. Man kan også koble brystpumpa rett på dem, eller en tåteflaske-tut. Geniale :jepp: Det var 10 kopper i en' pakke.

Brystskjold: bare de billigste de hadde. Min venninne, som har to barn fra før, tipset meg om disse. Som hun sa: du kommer til å bli sår på brystene, og da er det veldig greit å ha slike i hus.

En liten tåteflaske

Som jeg skrev lengre oppe, så hadde de ikke igjen flere elektriske pumper (jeg må ha det pga. kronisk senebetennelse), men damen skulle bestille til meg, og jeg skulle likevel få den til 30%.

Bortsett fra dette, kjøpte jeg meg en topp på Vero Moda (den jeg skrev om i et tidligere innlegg). Jeg fikk jo ikke prøvd den, da, da hadde jeg vel ikke fått den av igjen, men regner med at den passer nærmere sommeren. Ellers kjøpte jeg 3 par nye sokker til snuppa - rosa sådan. Mannen mente nemlig at 5 par var alt for lite :gjeiper:

Til slutt kjøpte jeg flere promarkerfarger, så jeg kan fargelegge flere av kortene jeg lager :)

Huff, nå er kredittkortet tomt... Nei å nei,det var dumt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje det var jeg som var synderen ja :ler:

Sånne oppsamlingskopper burde jeg ha kjøpt og,skal til byen i morgen, så kanskje jeg får fanget noen. Tilbudet varer forresten til og med den 6. februar.

Haha, jeg skviste på meg en topp i dag, som jeg hadde bestilt, det var et lekkert syn kan du tro :hoho:

27 dager ja, på tickeren står det 25, men den stemmer ikke helt, jeg måtte 'jukse' den til slik at det passet med uker og antall dager som hadde gått, og da ble det et par dager for lite på dager som gjenstår :jepp:

Riktig god helg, søte du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Jeg fikk på meg toppen som jeg kjøpte i går :strix:

Jeg var sikker på at den ikke kom til å passe før til sommeren. Gadd jo ikke å prøve den i butikken engang, satset bare på min vanlige størrelse.

Det er jo ingen gravidetopp, da, så det ser sikkert ut som jeg har stappet en fotball under den, men det bryr jeg meg ingenting om. Jeg elsker følelsen av å ha på meg nye, fine klær :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg begynner offisielt å bli lei...og jeg har lenge igjen! :sukk:

Uansett hvordan jeg sitter eller ligger, så gjør det vondt en eller annen plass. Ribbeinet tar knekken på meg; jeg våkner av at jeg nesten griner hver gang jeg skal snu meg på natten. Snuppa turner masse i magen, og det er jeg bare glad for, men nå fremover skal hun jo legge på seg en del, og jeg skjønner bare ikke hvordan hun skal få plass.

Jeg snakket med mamma i går, og alle hennes barn har kommet minst 3 uker før tiden. I tillegg til dette, mener vi at terminen er noen dager feil, så jeg har rett og slett satt meg ned og skrevet liste over hva jeg skal ha i fødebagen, samt skrevet ønskebrev til føden. Jeg er fullt klar over at jeg kan gå over tiden, men med den forhistorien mamma har med sine barn, tør jeg ikke helt å satse på det. Dessuten kan det vel ikke skade å være forberedt. :vetikke:

Misforstå meg rett; jeg vil ikke ha et prematurt barn, og jeg ser helst at hun blir inni magen i hvertfall 3-4 uker til, men som sagt; alt jeg gjør er vondt. :sukk: Men jeg vil det som er best for snuppa, så jeg prøver å la være å klage.

Er det for tidlig for meg å starte en tippeliste for fødsel, tro...?

Hvordan har dere det nå på tampen, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:HURRA for 34 uker :hoppe:

Vekt: 2300 g

Full lengde: 41 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.

Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

TIL MOR

Hva kroppen din viser deg!

Kanskje føles kroppen din periodevis tung nå. Noen føler seg ukomfortable med denne "rare" og uvante kvinnekroppen. Andre er fortrolige med den og viser magen stolt frem med trange klær og kjærlige klapp. De riktig strutter. Hvordan er det med deg? Det er en stor investering som ligger i alle disse ukene du har bak deg! Du gjør en flott jobb og det gjør kroppen din også.

Merker du at magen plutselig blir helt hard eller stram er dette helt normalt. Det som nå skjer er at livmormuskelen strammer seg og forbereder seg til jobben den skal gjøre. Disse sammentrekningene varer som oftest bare noen sekunder og kalles kynnere eller falske rier. (På fagspråket heter de Braxton Hicks kontraksjoner. Kontraksjon betyr sammentrekning.)

Kanskje har du også oppdaget at det kommer litt væske ut av brystene. Hormonene får brystene dine til å svulme opp og fylles med melk. Er det ikke flott at kroppen viser deg at den er i rute? Den gjør seg klar til de nye oppgavene som venter den. Den er til og med så "klok" at den kan produsere spesiallaget melk! Kvinner som føder barna sine før termindato (prematurt) produserer nemlig morsmelk tilpasset barnets alder. Men – visste du at de samme hormonene som påvirker dine bryst, også påvirker barnets brystkjertler. De svulmer også opp. Noen ganger kommer det til og med litt væske ut av nyfødte barns bryst. Den kalles "heksemelk" og har fascinert mange opp gjennom tidene.

TIL FAR: Nå bør alt være i hus

Fødselen er ikke veldig langt unna. Du tenker kanskje at det fortsatt er lenge til – tross alt. Men dere går inn i en tid hvor partneren din blir vesentlig større, er mindre mobil og trolig ikke orker like mye som før. Da er det tid for å sørge for at alt som skal være på plass før fødselen, er i hus.

Hva man trenger er, selvfølgelig individuelt. Noe avhenger av årstiden, noe av boligforhold, noe er personlig og noe avhenger også av barnets behov. Uansett kan det være fornuftig å skrive en huskeliste, krysse av etter hvert og sørge for at det som er glemt eller utsatt, kommer på plass.

Det dere helt sikkert trenger fra dag én er: vogn med regntrekk og myggnett, bilsete (om dere har bil), seng, dyne, sengesett, teppe til vogna, stelleplass, rikelig med klær (innetøy, utetøy og nattøy), bleier, badebalje, vaskekluter, salve og ammeinnlegg i ull.

Det dere kanskje vil trenge – nå eller etter hvert – er: vippestol, stellepute, stellebag, babypose (om barnet blir født på vinteren), reiseseng, smokker, smikker, babycall, flasker (dersom det oppstår problemer med ammingen) og brystpumpe (om dere planlegger barnevakt).

Listen er lang, og unngå for all del å måtte bruke de siste dagene i svangerskapet til å haste rundt og gjøre innkjøp i siste liten. Det kan bli både dyrt og slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 34 uker :hoppendeglad:

Nå er det ikke lenge igjen!

Angående det du spurte om litt tidligere... så er det ikke for tidlig å starte en tippeliste for fødsel.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for fødsel

Det er kanskje tidlig av meg å starte tippeliste, men jeg gjør det allikevel:) Her er litt fakta før dere tipper:

Menstermin: 19.mars

UL-termin: 25.mars

Termin vi har regnet oss frem til selv: 21.mars

Da tipper vi:

~lillefot~: 21.mars

hegejenta30: 19.mars

Småkjekset: 20.mars

~Milla~: 22.mars

Tusle: 10.mars

Jesse: 12.mars

Icing: 29.mars

MonThe: 1.april

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy med tipping!

Sjelden jeg får rett da :sjenert:

Jeg tipper tulla kommer 19.mars - da er det nemlig fullmåne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ok, jeg begynner offisielt å bli lei...og jeg har lenge igjen! :sukk:

Misforstå meg rett; jeg vil ikke ha et prematurt barn, og jeg ser helst at hun blir inni magen i hvertfall 3-4 uker til, men som sagt; alt jeg gjør er vondt. :sukk: Men jeg vil det som er best for snuppa, så jeg prøver å la være å klage.

Hei Lillefot! Kjenner meg igjen i det du skriver, føler det en del sånn jeg også. Det gjør vondt hvor enn man snur seg, og alt er et ork. Vi får trøste oss med at selv om det føles lenge til termin, så er det ikke SÅ lenge hvis vi ser litt større på det. Tenk på hvor mye vi har tilbakelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...