~lillefot~ Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #581 Del Skrevet 27. januar 2011 god formiddag, jenter Nå har jeg lest nyhetsavisene på nettet, og koset meg med en varm kopp kakao med krem - herlig start på dagen Denne uken har det skjedd noe hver dag; jordmortime, ammekurs og sosiale ting, så i dag og i morgen har jeg ingen andre planer enn å få ryddet litt i heimen. Jeg liker å pusle med sånt når jeg vet at jeg kan ta så mange pauser jeg vil, og gjøre ting i mitt eget tempo. Her om dagen kjøpte jeg det nyeste Gravid-bladet, og jeg må si jeg ble ganske skuffet. Den ene historien der stod i forrige Foreldre og Barn, så den hadde jeg lest, og den andre historien hadde jeg nettopp nest på VgNett. Utrolig kjedelig... Synes ikke resten av bladet var noe særlig heller denne gangen. Jeg har de siste ukene fått en del bittesmå røde prikker på magen og brystet - har noen av dere det samme..? Tror ikke det er noe farlig, men blir jo litt undrende her jeg sitter. Jeg får vel komme i gang med dagens gjøremål - veldig glad jeg kan være inne i dag; det er -14 grader ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. januar 2011 #582 Del Skrevet 27. januar 2011 - 14 Det er kaldt det! Her er det et par plussgrader og det kommer sikkert litt regn... Skulle gjerne hatt vinter og snø og ikke sånt mildvær og glatte. Gleder meg til snøen forsvinner og våren kommer for fullt nå! (Og da er vi jo blitt mammaer :rødme:) til deg på en torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. januar 2011 #583 Del Skrevet 27. januar 2011 -3 her Jeg ble også skuffa over siste Gravid, jeg har kjøpt alle utgavene som har kommet i løpet av svangerskapet mitt, men det er faktisk bare et av bladene jeg syns var skikkelig bra. Dyrt er det også, men det ble vel det siste jeg kjøpte så Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #584 Del Skrevet 27. januar 2011 -3 her Nå er det heldigvis nede i bare -4 her. Holdt på å få sjokk når jeg så graderstokken i dag morges. ______________________________________________________________________ Jeg har ikke fått gjort noenting i dag Det begynte med at jeg fikk et anfall som ikke ville gi seg, så jeg gikk og la meg, og håpet det ville gå over etterhvert. Jeg sovnet etter en stund, og plutselig, i det jeg skal snu meg, våkner jeg av at det smeller i ribbeinet og bakover i ryggen. Jeg begynte nesten å gråte, for det var så inn i h*** vondt. Ikke klarte jeg å røre meg heller. Etterhvert gikk det litt bedre, så jeg sovnet igjen, og i løpet av de to timene jeg sov våknet jeg flere ganger av at det gjorde kjempevondt i ryggen og ribbeinet. Nå har jeg klart å stå opp igjen, men jeg føler meg helt pyton. Kroppen er visst ikke helt seg selv i dag, anfallene kommer lett, og jeg føler at hele dagen har gått i vasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. januar 2011 #585 Del Skrevet 27. januar 2011 Ikke tenkt at hele dagen har gått i vasken. Du må ta det med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. januar 2011 #586 Del Skrevet 27. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #587 Del Skrevet 28. januar 2011 Ny dag, kald sådann: -10 grader i dag... Jeg ble bedre utover dagen i går, og fikk gjort en brøkdel av det jeg hadde tenkt. Da mannen kom hjem fikk jeg "kjeft"; jeg får ikke lov til å røre støvsugeren mer (jeg hadde støvsuget et lite rom), det skulle han ta seg av til lørdag. Jeg skulle bare slappe av og ruge, sa han :gjeiper: Så jeg har fått beskjed om at småting som å rydde litt, og tørke støv er greit, men bortsett fra det skal jeg slappe helt av Så vi får se hva dagen bringer, hva jeg finner på å gjøre. Klarer ikke bare å sitte og glo i veggen heller. Kanskje det er noe babytøy jeg kan vaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. januar 2011 #588 Del Skrevet 28. januar 2011 Her skal mannen støvsuge i dag, men, det blir jo bare midt på gulvet, ikke kriker og kroker som jeg gjør Og hvis jeg sier noe så blir han furt Go' fredag, lillefot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. januar 2011 #589 Del Skrevet 28. januar 2011 Kjenner meg igjen på det med støvsugingen Men etter en kort forklaring er mannen blitt superflink. Han støvsuger og mopper som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #590 Del Skrevet 28. januar 2011 Fikk gjort en del mer i dag, ja, og deilig var det Mannen min er nok akkurat som din, Tusle: det blir støvsugd midt på gulvet her også. Vi kjøpte robot-støvsuger til jul, og den har et såkalt "edge mode", så jeg er ganske fornøyd, selv om den ikke kan ta oppå listene, da. Men jeg nekter å bruke den: later som jeg ikke skjønner hvordan den virker, slik at mannen må gjøre det :gjeiper: Jeg har prøvd å kurse mannen, slik som deg, Milla, men da får jeg bare til svar at jeg kan gjøre det selv, siden jeg vet best :gjeiper: Men jeg fant en lur måte for gravide, tunge, ubøyelige meg å vaske badet på: etter at jeg var ferdig i dusjen i stad, tok jeg med meg dusjhodet og vasket likså godt hele badet med det :gjeiper: Så slapp jeg å stå der med klut og måtte skrubbe Nå skal vi snart spise entrecôte her: mannen er ganske god på matlagingen, så jeg skal sette meg med bena godt plantet i sofaen og glo på TV'en mens maten lager seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. januar 2011 #591 Del Skrevet 28. januar 2011 I dag drev jeg og støvsugde når han kom hjem fra jobb, og når han kommer inn døra så sier han "bare sett deg du, nå tar jeg resten" og så gjør han en kjempejobb, til og med i kriker og kroker Jeg håper inderlig at det ikke var et engangstilfelle, for det var utrolig godt å slippe resten. Nå er bekkenet bare vondt, i stedet for grusomt Det mumles forresten om robotstøvsuger her også, men det tror jeg er hovedsaklig fordi han er kjempenysgjerrig på hvordan kattene hadde reagert Kos deg med maten, Lillefot og riktig god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. januar 2011 #592 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Synes du skal følge mannens befaling, og la han ta seg av husarbeid! Kos deg med biff og kjæresten! Endret 28. januar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #593 Del Skrevet 29. januar 2011 God morgen, sitter og venter på at ovnen skal bli varm så jeg får varmet meg en baguett til frokost. Skal møte ei venninne i dag, så da kan man jo ikke sove vekk hele dagen. Håper dagen går greit, og at jeg slipper flere anfall. Har vært flere av dem de siste dagene. I tillegg har begge støttestrømpene mine gått i stykker, etter å ha brukt dem max 4 ganger - det synes jeg er dårlig! Jeg synes de hjalp ganske godt, men tror ikke jeg går og kjøper et nytt par til 200,- altså. Er spent på hva jeg finner i dag... Så noen fine amme-bh'er på Lindex her om dagen, men de kostet 200 kr stk. Ikke at det er kjempedyrt, altså, men jeg ville helst hatt 2, og da flyr jo lappene ganske fort. Hadde tenkt å kjøpe dem i en cup større enn jeg bruker nå. Ha en fin formiddag, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. januar 2011 #594 Del Skrevet 29. januar 2011 Syns du skal gå i butikken og klage på strømpene jeg, de skal da ikke ryke så fort God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. januar 2011 #595 Del Skrevet 29. januar 2011 Hadde også ville klagd på strømpene, makan til dårlig kvalitet!! Ønsker deg en fin lørdag, håper du har det kjekt med veninna di, og at formen er bedre enn i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. januar 2011 #596 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvor har du kjøpt støttestrømpene? De skal absolutt ikke gå i stykker etter så kort tid. Jeg brukte støttestrømper en stund da jeg jobbet som mest, nattevakter på 10timer i helsevesenet kan ta på bena, men med støttestrømper hjalp det godt De var fra apoteket, brukt hver dag og vasket hver dag i ca ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 29. januar 2011 #597 Del Skrevet 29. januar 2011 Støttestrømper tåler dårlig negler, så hvis det er grunnen til at de er ødelagt får du neppe nye. Et tips er å bruke gummihansker når du tar de på. Generelt skal gode støttestrømper vare i ca 6mnd ved daglig bruk. Strømper til 200kr varer nok ikke like lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #598 Del Skrevet 29. januar 2011 Da er jeg hjemme fra shoppingen: dette orker ikke jeg flere ganger, nei Klarte nesten ikke å gå på slutten, pga. bekkenet og vonde kynnere. Vi tok oss lange pauser, da; satt på cafe' eller på spisested en god stund. Det går ikke så mange tog på lørdagene, dit venninnen min bor, så ikke kunne vi ha avsluttet shoppedagen noe særlig før heller. Men koselig var det! Har ikke sett henne på over ett år, så det var på tide vi fikk møttes igjen Jeg fikk kjøpt meg en amme-bh på Lindex, samt bind, zinksalve og badeolje på Kiwi Skulle på apoteket å få tak i resten før jeg tok bussen hjem, men da var det allerede stengt Jaja, får stikke innom neste gang jeg skal til jordmor, da går jeg forbi apoteket uansett. Jeg tenkte å kjøpe q-tips til baby, Purelan salve og evt. badetermometer - trenger man mer da? Tips mottas gjerne Ang. støttestrømpene, så er de kjøpt på Apotek 1. Jeg har hverken lange negler på fingre eller tær, så det skulle ikke ha noe å si for at det er gått hull på dem. Jeg har sjekket strømpene hver gang jeg har tatt dem på meg, og det var ikke antydning til hull i dem da jeg tok dem på meg på morgenen. Det har gått hull på dem akkurat ved storetåa på begge to. Jeg tenker det kan være pga. skoene jeg hadde på, men kan ikke helt skjønne at det skal være det heller Helt vanlige vintersko... Ikke har jeg tatt vare på kvitteringen heller, så tror ikke jeg kommer noen vei med dette I kveld skal mannen lage lasagne uten pastaplater, men med squash...veldig spent på utfallet av det. Er ikke sånn kjempe glad i lasagne fra før av, men det går an sånn av og til (har sikkert spist for mye av det da jeg var liten). Nå må jeg kul'n litt i sofaen en stund, før jeg håper vi kan en tur på butikken slik at jeg får meg lørdagsgodt (jeg er sjokoman ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. januar 2011 #599 Del Skrevet 29. januar 2011 Lasagne med squash istedenfor pastaplater hørtes spennende ut! Må få høre hvordan det smakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. januar 2011 #600 Del Skrevet 29. januar 2011 Høres ut som en spennende variasjon av lasagne Gleder meg til oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå