Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Artig at du nevner det smekket. Mamma har nemlig kjøpt det smekket... mormors skatt :rødme: Hennes første barnebarn, så det kunne hun altså ikke motstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Milla: mamma har også lett etter den smekken. Hun har barnebarn fra før, men jeg har bare brødre, så det er første gang hun blir mormor:)

Det er veldig rart å se alt babytøyet som henger til tørk i stua nå...Vasket tre maskiner i går - er jo så redd for at noe skal farge av, så jeg er forsiktig med hva jeg vasker sammen. Men det er sikkert bare nå i begynnelsen - etterhvert slenger jeg sikkert det meste i samme maskina :gjeiper:

I går/natt hadde jeg noen helt forferdelige timer. Det er dette ribbeinet som er helt pyton vondt. Jeg har vel hatt det i rundt halvannen måned nå, men det har aldri vært så vondt som i går. Begynte nesten å grine enkelte ganger. Jeg sa til mannen at siden dette er så vondt, og fødselen kommer til å være vondere, så vil jeg ha full narkose. Han lo av meg, og sa at det får jeg bare ved keisersnitt, ellers klarer jeg jo ikke å få ut ungen. Jammen, sa, jeg, de kan jo bare dra ho ut mens jeg ligger og sover. Huff... :fnise: Vi ble enige om at jeg skulle ta en paracet, men det hjalp absoutt ingenting. Det er heldigvis ikke så vondt akkurat nå.

I dag skal jeg brette babyklær, og få dem inn i skapet. Må rydde der først, for jeg har brukt det som "hobbyskap", så det er fullt av scrappeutstyr og tøystoff. Må finne en lur plass å gjøre av det først.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så koselig med babytøy vasking. De bitte bitte små bodyene, nusselige sokkene og.. ja det er til å smelte av ;)

Usj ikke godt med det ribbeinet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause :kaffekopp:

Da er alt det oppvaskede tøyet på plass. Sprinkelsengen har blitt flyttet, samt en kommode. Jeg blir så ivrig når jeg kommer i gang, at pause har jeg ikke tid til. Men nå sa snuppa i fra at hun ville ha litt ro. Gode jenta passer på mamman sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så irritert at jeg snart freser :kjempesinna:

Mamma og jeg kjøpte et sengehimmel-stativ her for et par uker siden. I dag skulle jeg montere det, men tror dere jeg skjønte hvordan man gjør det..? Nei. Den ble solgt innpakket i bobleplast med brun "snekkertape" rundt, og det var ingen bruksanvisning oppi. Jeg tenkte som så at det kan tydeligvis ikke være så vanskelig, siden de ikke har brydd seg med å slenge med en bruksanvisning, men så feil kan man ta. Jeg tenkte videre at dette er en jobb for mannfolk, og ikke blonde damer, så jeg regnet med at mannen fikk det til nå i kveld.

Det første han sier er: Fulgte det ikke med noe bilde engang?

-Nei. Vi så jo hvordan de hang på butikken, men studerte da ikke mekanikken nøye...

Så nå har jeg trålet nettet for å se om det finnes en måte det er forståelig at dette skal henge sammen på, men finner ingenting. Jeg skjønner såpass som at de to stengene mest sannsynligvis skal smekkes inni hverandre, og at "glorien" skal på toppen der igjen, men hvordan stengene skal festes til selve festene, det er en gåte...Dessuten er det såpass slakk i alt som festes sammen, at det kommer til å rase sammen bare vi puster på det.

Ender vel med at vi må tilbake i butikken og spørre om hjelp... Akkurat nå er jeg bare forbannet :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig irriterende å ikke få til den monteringen! *irritert på dine vegne*

Men tipper butikken vet hvordan det gjøres om dere forsatt ikke har fått det til.

Håper du får en fin lørdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er irriterende :jolie:

Håper at dere fikk god hjelp fra butikken i allefall :klemmer:

Slike har vi ordnet til Poppel med forskjellige navn på (ordentlig navnet, kjælenavn osv) bestilte på en fredag, tirsdag lå de i postkassen :) 6 smekker for 200 kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg må le litt.

Mannen spurte meg hva jeg har lyst til å gjøre i dag. Jeg svarte at jeg ville tilbake på butikken der vi hadde kjøpt himmelseng-stativet og spørre om hjelp til den hersens greia. Da gikk det 10 min., og mannen kommer inn til meg og sier at han har tenkt litt, og går inn på soverommet og setter sammen stativet slik det skal være :dåne:

Selv om vi nå har fått det opp, så passer det ikke helt til senga. "skruknottene" til å feste stativet til senga med, er ikke lange nok i forhold til ramma på senga, så det blir ikke stramt nok. Men vi får finne noe papp e.l. å ha imellom. Men for noe amatørmessige greier! Jeg fortalte hva slags sprinkelseng vi hadde til damen vi kjøpte stativet av, og det skal passe alle typer.

Men men...hvis det ikke hjelper med papp, river jeg ned hele greia og leverer den tilbake.

Jeg måtte spørre mannen etterpå: skrudde du sammen det stativet bare for å slippe å være med meg på butikken, nå..? Og fikk selvfølgelig et lurt smil tilbake. Han hater shopping.

Icing: De smekkene var skikkelig kule! Jeg fikk symaskin med broderingsfunksjon til jul, så tenkte å pørve å lage slike selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe shopping på meg i går...

Hva er vitsen med å spørre meg hva jeg har lyst til å gjøre, når han tydeligvis ikke har lyst til å gjøre noenting selv? :roll:

Mannfolk assa :gjeiper:

Jeg fikk nå i hvertfall hengt opp den fine sengehimmelen, så får vi bare håpe at stativet holder.

Egentlig skulle jeg møte ei venninne i går, men datteren hennes var blitt syk, så vi tar det igjen neste helg. Det gleder jeg meg til :) Da blir det shopping, da :nigo:

I dag har mannen og jeg gått en liten tur; det har vært så herlig vær. Håper det holder seg sånn, for min del har vi hatt nok vinter for denne gang.

Jeg vil tipse dere om denne: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/704370/

Det er en britisk dokumentar om det å være gravid, i forskjellige aldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillefot!

Titter innom og leser litt, og må bare kommentere at jeg kjenner meg veldig igjen i monteringsfrustrasjonen din!

Har blitt mange nye innkjøp her i det siste, og ikke alle er like vellykkede... Er litt sånn stigespill-følelse: man planlegger, og drar avgårde og styrer og fikser, og du har akkurat har rykket mange plasser frem (tror du), men så kommer neste omgang og man rykker dobbelt så mange plasser tilbake :kjefte:

Godt mannen fikk montert det i alle fall - håper det blir funksjonelt også :klemmer:

Må føye til at hva-skal-vi-gjøre-i-dag-problematikken også virket veldig velkjent! Litt godt å lese om at andre har det sånn også :sjenert:

Deilig at dere fikk gått dere en tur i dag da, det skulle vi også gjort egentlig, hadde det ikke vært for at det ble :sengekos: i stedet... :gjeiper: Så nå sitter jeg her med noen utrolig plagsomme og kraftige kynnere. Tror vi må slutte med sånt altså... :sukk:

Skulle vært flinkere til å komme oss ut, spesielt når det var så deilig ute som det var i dag! Jeg fulgte mannen til t-banen i sted, og jeg fikk nesten vårfølelse. Litt tidlig synes nå jeg, men det var i grunnen deilig :jepp:

Håper du har en fortsatt fin søndag :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker :strix:

Nå skal jeg snart avgårde til jrdmor. Håper bare bussen er på tiden denne gangen - er litt flaut å komme for sent.

Vingle: Veldig koselig å høre fra deg igjen :) Kynnere er ikke noe særlig å ha. Setter meg ned og slapper av med en' gang jeg kjenner dem, og da går de som oftest over ganske fort. Dere får finne på alternative :sengekos: metoder fra nå av ;)

Snuppa er veldig aktiv i dag. Hun har fått en favoritt-sparke-plass, og det er selvfølgelig på det vonde ribbeinet mitt. Jeg begynner nesten å grine når hun sparker der. Har spurt henne om hun kan flytte foten over til det andre ribbeinet i stedet, men nei... Men, så lenge hun har det bra, skal jeg ikke klage (så mye...)

Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Oppgitt :sukk:

Da vi var på ordinær ultralyd onsdag 20.10.2010 kom jordmor frem til at jeg var 18+2 den dagen.

I dag spurte, som alltid, jordmor meg hvor langt jeg var kommet. Jeg svarte som jeg alltid gjør: "Jeg er ifølge ordinær UL 32+0 i dag, så du kommer vel til å skrive 31+6"

Jordmor lurte på hvorfor jeg trodde det, og da sa jeg at hun, så vel som alle andre, fikk en' dag mindre på sitt "hjul" hver gang. Hun fortalte meg da at nye retningslinjer er at et svangerskap varer i 40+3.

Men uansett om man regner 40+2 eller 40+3, så var jeg 18+2 den 20.10.2010, så da må de vel heller flytte på terminen min, da..?

Jeg blir så oppgitt over det her :sukk: For andre er det sikkert bare en filleting (det er bare en' dag det er snakk om), men for meg så spiller det faktisk en rolle.

Når begynte de å regne 40+3 i stedet for 40+2, da? Hvorfor har ikke sykehuset og helsestasjonene de samme retningslinjene? Hvem av dem skal jeg liksom høre på? Jordmor på sykehuset sa jo tross alt 18+2 etter å ha målt snuppa.

Bortsett fra det lille irritasjonsmomentet der, så gikk jordmortimen fint. Blodtrykket er fint, ingen sukker i urinen, hjertelyden er fin, snuppa ligger med hodet ned... Jeg tok også opp dette med ribbeinet mitt, og jordmor mente at det ikke er brekt, men at jeg er så lita (kort) at det er liten plass inni der til livmora, så den presser hardt på ribbeinsbuen. Når da i tillegg snuppa sparker meg der, blir det jo månelyst... Men etter uke 36 skal livmora begynne å synke, så satser på at det blir bedre da.

Vi snakket også om amming og bedøvelse under fødselen. Jeg vil så gjerne prøve å føde i vann, men sykehuset her har ikke den muligheten. De har kun ett badekar som kan brukes under åpningsfasen. Jeg spurte om det var for seint å få epidural hvis jeg bruker badekaret først, og det kunne det være hvis jeg f.eks. allerede var kommet til 7 cm åpning. Det jordmor anbefalte, var lystgass, fentanyl (dette kan visstnok settes i flere omganger) og noe som heter Pudendalblokkade. Ved sistnevnte går jordmor inn ved 10 cm åpning og bedøver nervene i skjeden. Dette kan selvfølgelig sprenge en del, men hvis det hjelper etterpå, så får det bare sprenge i vei.

Vi fikk gode tips om amming også, og råd ved f.eks. brystbetennelse.

Alt i alt en fin og opplysende time, bortsett fra dette med de hersens ukene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også vite at de bruker ny beregning da jeg var på UL-kontroll nå sist. Plutselig har de endre fra 40+2 til 40+3. Som du er inne på er det bare snakk om en dag - men i permisjons-søknad-papir-mølla spiller en dag en ganske stor rolle.

Godt timen hos Jordmor eller gikk bra da!

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller aldri klok på de ukene, og godtok at man rett og slett får høre litt forskjellig. Det er jo terminen som er viktigst, og den du går ut ifra :)

Jeg og Iril hadde termin samme dag, men hun fikk beskjed om at svangerskapet var 40+3, mens her fikk jeg beskjed om 40+2, så vi hadde èn dags mellomrom hele veien :fnise:

Men syns det er veldig rart at ikke alle kan bruke samme svangerskapslengde over alt!

Godt at alt stod bra til med både deg og snuppa :jepp:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...