~lillefot~ Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #421 Del Skrevet 15. desember 2010 Samme her, Jesse; forholdet har bare blitt bedre under svangerskapet :rødme: Jeg er veldig spent på hvordan både jeg og mannen takler det å bli foreldre, og om vi klarer å kommunisere sammen. Da vi var hos min bror i helgen, så vi jo litt hvordan det er å ha en baby i hus. Nå er nevøen min veldig rolig av seg, men jeg tror at dette skal gå veldig bra for oss. Vi er i hvertfall innstilt på det Jeg må bare litt for deg, Jesse, for nå er du snart mamma Håper du får en fin fødsel - jeg følger med i dagboken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 15. desember 2010 #422 Del Skrevet 15. desember 2010 Ellers syns jeg jo bare forholdet vårt har blitt bedre og bedre under svangerskapet.. Det ble vårt også, trass i et tungt svangerskap. Dagene etterpå har vært litt hektiske, og jeg savner mannen en del, for han sover på et annet rom og vi glemmer kanskje hverandre litt. Så husk å nyte den siste tiden dere har sammen bare dere to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. desember 2010 #423 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg tror også på det å nyte og gjøre det beste ut av den siste tiden man har sammen før en blir foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #424 Del Skrevet 15. desember 2010 Da har jeg vært og hentet fotobøkene Jeg skrev mail til fotoservice i dag, og spurte hvor bøkene mine ble av, siden de ble sendt for fem dager siden (har fått mail som bekrefter det). Etter noen timer fikk jeg mail tilbake fra en hyggelig mann som kunne fortelle meg at pakken var fremme, og jeg fikk et sporingsnummer. Jeg gikk inn på tollpost og sporet pakken, og den skulle være fremme på Elkjøp innen kl. 16.00 i dag. Mannen og jeg dro avgårde til Elkjøp da han kom hjem fra jobb, og der lå det selvfølgelig ingen pakke Mannen bak disken spurte da om vi hadde fått mail om at pakken var ankommet Elkjøp, hvorpå jeg svarte nei; pakken kom til dere kl 15.28 i ettermiddag, jeg har sporet den. Mannen gikk da på lageret for å sjekke, og der lå bøkene våre, gitt Heldigvis var det som jeg trodde: feilene som var på min PC kom etter at jeg hadde oppgradert programmet, og de hadde forandret skriftstørrelsene. Det var ingen feil på bøkene vi fikk, rent bortsett fra at skrifttypen på bokryggen var feil (men det er sikkert en bommert fra meg, og spiller ingen rolle), og at det var en' skriveleif inni boken. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd Over til andre nyheter: Vi var innom Barnas Hus på vei hjem for å se på sprinkelseng. Vi har egentlig falt for Gulliver fra Ikea; billig og grei. Men jeg skulle nå se på den som heter Monica med dropp, for jeg vil gjerne kunne ta ned den ene siden på senga. Men vi fant vel egentlig ut at vi ikke synes senga var verd prisen, sett i forhold med den på Ikea. Ja, man kan ta ned den ene siden på senga, men ikke nok. Det kom til å bli en liten kant mellom sprinkelsenga og vår seng uansett. Så da tror jeg det blir Ikea-seng, gitt... Hva slags seng har dere andre valgt? ______________________________________________________________________ Da ser jeg at det ikke har skjedd noe i boken til Jesse etter klokken 15, så da regner jeg med at ting utvikler seg i riktig retning. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 15. desember 2010 #425 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi har Hensvik fra IKEA og har tatt vekk ene siden og skrudd senga fast i vår, Så det ser sånn ut. Veldig fornøyd med løsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. desember 2010 #426 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi har samme seng som Iril linker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #427 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg må bare begynne med å for Jesse, som ble mamma i natt:) Tenk, jeg var ett minutt fra å tippe riktig dato for fødsel Håper det går bra med mor og barn Jeg må innrømme at jeg ikke har stått opp engang; måtte sjekke status med en' gang jeg våknet. Følte på meg at prinsessa hadde kommet, ja Iril Tusen takk for bilde av hvordan dere har gjort med sprinkelsenga. Det blir nok sånn vi kommer til å gjøre også. Så lenge du og Milla har samme senga og er fornøyde, så hopper jeg på og kjøper enten den eller Gulliver jeg også Nei, det er vel på tide å stå opp, spent på hva dagen bringer. til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 16. desember 2010 #428 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg synes de nye som heter Somnat er fine, men er i grunnen glad jeg kjøpte Hensvik før de kom, ellers hadde vi sikkert hatt rosa seng nå. Har ikke stått opp jeg heller, ligger her med sovende Murmel på brystet og nyter en rolig morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. desember 2010 #429 Del Skrevet 16. desember 2010 Gå for Ikeaseng du. De er kjent for god kvalitet ifølge alle mine venninner som har ikea-sprinkelsenger, og det er ikke få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #430 Del Skrevet 17. desember 2010 God morgen, jenter I dag har jeg absolutt ingenting på tapeten, skal bare hekle på babyteppet og kose meg inne. Det er kaldt ute, og da trives ho mor best inne :gjeiper: Mannen skal på fest i kveld, så det blir en lang dag. Jeg var invitert jeg også, men jeg vil heller være hjemme. Jeg har sett litt mer på Ikea sine hjemmesider ang. hva jeg ønsker meg til snuppa kommer. Ser de har badekar der, men fant ikke noe stativ til; mente jeg hadde sett det før...? Mulig jeg husker feil. Milla: Det blir nok Ikea-seng, ja. Har bestemt meg for det nå Etterpå skal jeg ringe legen min og høre resultatene fra blodprøvene jeg tok sist jeg var der. Jeg vil bl.a. vite hva blodsukkeret mitt lå på, så jeg kan få en indikasjon på dette med svangerskapsforgiftning. Jeg synes det er vanskelig å holde meg helt unna sukker, og i alle fall nå som det er jul og det er meningen at man skal kose seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. desember 2010 #431 Del Skrevet 17. desember 2010 Trodde det var mer svagerskapsdiabetes som gikk på sukkernivået og ikke svangerskapsforgiftning... men mulig jeg tar feil også... Håper prøvene dine er ok iallfall! Og ja det er omtrent umulig å holde seg unna sukker nå som det går mot jul. Jeg må selv passe på litt med tanke på svangerskapsdiabetes. Klarer ikke å holde meg helt unna sukker, men begrenser meg ja. Ønsker deg også en super helg med det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #432 Del Skrevet 17. desember 2010 Herrlighet; jeg mente selvfølgelig svangerskapsdiabetes :dåne: Er det mulig?! Går litt fort i svingene av og til :gjeiper: Jaja... God helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #433 Del Skrevet 17. desember 2010 Ringte legekontoret i stad for å få svar på blodprøvene fra forrige uke. Hun jeg snakket med sa at det ikke ble målt blodsukker :dåne: Jeg trodde det var litt vesentlig å finne ut av hva det lå på, siden de fant sukker i urinen...?! Ellers fikk jeg disse svarene: Ferritin/jernlager: 8 Hb/blodprosent: 11,7 (12 på sykehuset) Sukker i urinen: +2 Stoffskifteprøvene/ Fritt T4: "helt fine" - hva nå enn det vil si Symfyse/fundusmål: "helt fint" skulle likt å vite hva det var, da... Så nå skal jeg ta jerntilskuddstabeletter (Hemofer) fremover, og spise/drikke sitrusfrukter. Hun legesekretæren sa også at det var litt rart at legen ikke hadde bedt meg levere en ny urinprøve for å sjekke den for sukker, siden man alltid skal sjekke det to ganger. Så da stikker jeg innom med en prøve til uken. Det jeg merker meg med alle disse prøvetakingene til enhver tid, er at alt er relativt i forhold til om prøvene er "helt fine" eller ikke. Det kommer jo helt an på hvem man spør virker det som. Kan de ikke bare skrive det ned på helsekortet, slik at man kan sjekke selv? Jeg har jo ikke peiling på noe av dette, men det har mannen og svigermor, og de er helt sjokkerte over de svarene jeg får fra legen ang. at ting er "helt fint". HVA ER "HELT FINT", DA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. desember 2010 #434 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg opplever også at mange i helsenorge omtaler ting som helt fint. Det jeg er opplært til å si, er for eks målinen.. la oss si blod. HB er 11,9, så det er fint/normalt. Men helt fint, er mye brukt ja.. dessverre Bare obs på magen når du bruker jerntabletter, kan være kraftig kost for en ellers utsatt gravidmage og tarmsystem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #435 Del Skrevet 18. desember 2010 Takk for tips, Milla; skal være forsiktig I dag er det full snøstorm ute; glad jeg kan velge å sitte inne i sofaen og slappe av. En kamerat av mannen kommer til oss i kveld, og da skal vi se den tredje Ringenes Herre-filmen. Har sett dem før, altså, men synes det er litt kos å se dem igjen. Vi har sett Pirates of the Caribbean et par ganger også; de er typisk sånne filmer som jeg kan se igjen med noen måneders mellomrom (ok, da; kanskje opptil ett år ) Ellers må vi vel en tur på butikken i dag, men det frister ikke i dette været - kanskje vi bare skal leve på tørt brød denne helga :gjeiper: Hva er deres planer, jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. desember 2010 #436 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jeg har ryddet i klesskapet mitt, og tørkt støv. Skal lage browniemuffins nå, som skal gies bort i juelgave til noen venner.. Ellers kose meg inne, orker ikke snø- og jule-kaos Ønsker deg en fin lørdag Ps. Browniemuffinsen var så gode at jeg nok må lage en porsjon til hvis de skal gies bort Endret 18. desember 2010 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. desember 2010 #437 Del Skrevet 18. desember 2010 Høres ut som om dere gjør lurt i å holde dere inne når været er slik som det er Jeg sitter å venter på å dra på jobb, og gleder meg allerede til å slappe av på sofaen når jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #438 Del Skrevet 19. desember 2010 Natt til i går og natt til i dag har jeg våknet av at jeg har vondt i ribbeina, rett under puppene. Først var det bare på høyre side, nå er det på begge. Jeg kan ikke tenke meg at det er snuppa som har sparket meg så langt oppe, har heller aldri kjent spark der før. Noen av dere om har det sånn, som evt. vet hva det kommer av? Vondt er det i alle fall... Vi var en liten tur på butikken i går - mannen kjørte. Det var mektig glatt i enkelte kryss, men ellers gikk det greit. Jeg er ikke særlig høy i hatten når det er sånt vær og vi må ut i bil. I dag har jeg ingen planer. Kameraten til mannen sov over i natt, og han sover enda :gjeiper: Jeg har litt lyst til å dra på Ikea og få tak i sprinkelseng, men det haster jo ikke. Det bare klør sånn i fingrene for å få tak i den Vet at Ikea har søndagsåpent i dag, men tviler sterkt på at jeg får mannfolka med på det... Ha en fin søndag, jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. desember 2010 #439 Del Skrevet 19. desember 2010 Du finner opskrift på browniemuffins i dagboka til Småkjekset de er veeeldig gode, og veldig enkle å lage, og det gikk superfort! Håper du har hatt en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 19. desember 2010 #440 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg er ikke så flink til å skrive i andres sine dagbøker for tiden, men jeg er innom daglig for å se hvordan det står til med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå