Timseh Skrevet 28. september 2011 #201 Del Skrevet 28. september 2011 for 40 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 29. september 2011 Forfatter #202 Del Skrevet 29. september 2011 Oppe på nettene, HenLu? 40+1 i dag ja, termin om to dagar. Føler meg litt over termin allerede, så om termindagen kjem og går uten fødsel betyr ikkje stort. Eg har vore veldig fokusert på å gå over termin denne gang og, men no begynner eg å bli klar og litt lei. Hendene og håndledd verker, spesielt høgre hånd. Våknar på nettene av at heile armen, heilt frå skuldra, verker, og då er det ikkje godt å sove. Må ligge på venstresida og ikkje oppå høgrearmen. Heldigvis har eg sove godt i natt! Natt til i går blei lang, eg var vel oppe i 1,5-2 timar, og låg lenge våken i senga i tillegg. Var rimelig gåen i går etter middag pga søvnmangel, og då kom sjølvsagt svigermor og svigerinne M på besøk. Dei var her medan A fekk kvelds, men heldigvis kom sambo inn og tok kveldsstellet. Sambo og svigerfar murar natursteinstrapp ute her, inkl platting og kanting langs huset. Det blir så bra! Oppå trinna og plattingen skal me ha heller, mulig me hentar dei hos mine foreldre i helga (om ingenting har skjedd før den tid ) No har det blitt ein fin uteplass her. Manglar ennå litt på plen og overgangar, men det er ein kjempeforbedring i forhold til steinura, materialhaugane og alle ting og tang som stod her ute i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. september 2011 #203 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg våkner mellom 04.00-06.00 hver eneste dag, så da er jeg våken, ja Hvorfor har du vondt? Er det pga vann i kroppen? Gir deg en god Det er godt at du har så mange som hjelper til Det er uansett ikke lenge igjen til lille MÅ ut, så hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 29. september 2011 Forfatter #204 Del Skrevet 29. september 2011 Vondt pga vatn i kroppen ja, Karpal tunnel syndrom. Hadde det på slutten sist gang og. Vondt, men ikkje farlig, og ingenting å gjere med Ja deilig med folk som hjelper til! Sambo får jo ikkje gjort så mykje etter arbeid, han må hjelpe meg litt/vere med A også. Då er det jo supert å ha svigerfar gåande her heile dagen, sånn at det er kjempeframgang frå dagen før! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 30. september 2011 Forfatter #205 Del Skrevet 30. september 2011 Termin i måro. Eg ser faktisk fram til å passere termin, for då kan eg liksom forvente at det blir fødsel snart. Altså; sidan eg har forventa å gå over termin. Har jo ikkje rekna med at det blei fødsel før termin denne gang heller, sjølv om eg hadde ein del teikn tidligare denne veka. Problemet no er at me går inn i ei veke der fødselslegen på sjukehuset har ferie. Dermed er det stor sannsynlighet for at det blir fødsel på fylkessjukehuset om det blir fødsel i løpet av den neste veka. Syns det er dumt, men det kan eg ikkje gjere noko med. Det er jo til 7. og sist ikkje så nøye kor fødselen finn stad, berre alt går bra! Har sove godt i natt (ingen doturar, kun våkna for å snu meg). Deilig! A var litt uggen i magen i går, så ho blir heime med meg i dag. Kanskje me tar ein handletur i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. september 2011 #206 Del Skrevet 30. september 2011 Fødsel over termin er jo ikke så ille det! Uansett, er jo greit om man er forberedt på det. Litt synd at det er ferieavvikling, men som du jo skriver, så er det jo viktigst at alt går bra og ikke hvor fødselen er. Uansett tror jeg det går kjempefint, og kanskje litt kjappere denne gangen siden det er nummer 2. Beklager om jeg er litt rotete, har ikke sovet allverden i natt.. Går på antibiotika og står opp 06.30 for å ta tabletten (best effekt om man tar disse 8 timer imellom), og før jeg fikk sovnet så kom mensensmertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 30. september 2011 #207 Del Skrevet 30. september 2011 Au, det høres ikke godt ut I morgen er termin, ja Lurer på når du føder i forhold til termin, jeg. Om det blir "lenge" over eller rett etter. Spennende er det i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #208 Del Skrevet 1. oktober 2011 Fødsel over termin er jo ikke så ille det! Uansett, er jo greit om man er forberedt på det. Fødsel over termin blei jo et supert resultat sist! Eg har igrunn vore forberedt og venta å gå over termin denne gang og. Men eg har vore langt tyngre og vondare i kroppen tidligare no enn sist, og med teikn (slimproppen) på at det kanskje ville skje litt før. Er i grunn ikkje utålmodig, men det er jo denne feriegreia som har stressa meg. No er vel ferien i gang, så no får eg berre håpe det ikkje blir fødsel før om ei veke! Eg tippa jo innan 10. oktober veldig tidlig i svangerskapet :gjeiper: Au, det høres ikke godt ut I morgen er termin, ja Lurer på når du føder i forhold til termin, jeg. Om det blir "lenge" over eller rett etter. Spennende er det i hvert fall Spennande dagar no ja, det skjer jo garantert innan 10-14 dagar! Litt rart å tenke på, for den dagen det skjer, blir ein dag og ein dato me kjem til å huske for alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #209 Del Skrevet 1. oktober 2011 Termin i dag! Og, i går blei eg ferdig med den siste av dei 8x8 bestemorsrutene til teppet! No skal jo alle syast samen og lage heklekant rundt, men no har eg faktisk trua på at teppet kan bli ferdig før babyen kjem! No skal eg ut til sambo og A og plante ut staudene som har stått i potter i sommar, og vaske og rydde vekk alle pottene og diverse som står ute. Er visst meldt kuldegrader og snø om ei veke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 2. oktober 2011 #210 Del Skrevet 2. oktober 2011 for termin som var i går! Så flott at du muligens blir ferdig med teppet, selv om du nok heller skulle hatt den lille her i stedet for Jeg må si at du tar det knakande med ro i forhold til hvor nærmt fødselen egentlig er, men det er vel kanskje bare over internett? Fikk frysninger i kroppen da jeg så snømann-smilyen din. BRR! Gruer meg til snøen tilrettelegger seg i Bergen! Håper det ikke er før i desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #211 Del Skrevet 2. oktober 2011 Eg er egentlig ganske rolig ifht fødselen, og når det skal skje. Einaste er at eg er litt lei når magen er vond, har mykje kynnarar og knallhard mage. Blir stappmett av normale måltider og sånn. Og så blir eg så gåen på dagen når eg ikkje får sove godt på nettene, men i natt har eg heldigvis sove heile natta! Ingen dotur eingong, dei er det faktisk ikkje mange av ellers heller. Snø snart ja, men eg reknar ikkje med at den legg seg her heilt ennå. I fjor låg snøen frå slutten av oktober til påske, men ein sånn vinter skal me jo ikkje ha i år og! (har eg bestemt!) Dessuten er vinteren litt annleis her enn i Bergen altså... Finare, pga meir stabilt, kaldt ver. Likar vinteren eg! *ski-smiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 4. oktober 2011 #212 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvordan går det med deg? Her i Bergen er vintrene grusomme. Det er jo snø og regn annen hver dag, så det blir kaldt og glatt! Ikke noen fine vintre her, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #213 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei HenLu Alt vel her, altså. Lite som skjer Kontroll hos jordmor i dag. Alt fint, liiitegranne høgare blodtrykk og liiitegranne utslag i urin. Heilt normalt nå, ifølge jordmor. SF-målet går stadig berre oppover, har ikkje flata ut sjølv om eg syns magen har gått litt ned no dei siste dagane. Prata litt om korleis det blir om fødselen startar denne veka (når legen har ferie). Eg skal uansett på kontroll her lokalt, og så er det dei som vurderer om eg må avgårde til fylkessjukehuset. Om eg kjem ned før 4 cm forstår eg det sånn at me uansett reiser, om eg er komt lengre i fødselen vågar dei nok ikkje å sende meg. Ingen vil vel ha fødsel i ambulanse Den 'gode' nyheten var at me (eg?) reiser i ambulanse med jordmor. (Eg har grua meg litt til å kjøre åleine med sambo, med rier, 2 timar) Einaste om vatnet går utan rier, så kan eg og sambo kjøre åleine bort. Handla matvarer på veien, heilt utgått når eg kom meg i bilen igjen. Jammen ikkje lett å vere høggravid på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2011 #214 Del Skrevet 4. oktober 2011 Godt å høre at dere har en plan for evt tur til fylkessykehuset. Og bra at det blir ambulanse! Høres ut som en mindre morsom tur med rier, absolutt. Særlig frem til litt forbi der svigers bor. Jeg har ikke kjørt hele veien til byen så veldig mange ganger, men oppfatter strekningen mellom den nye tunnelen og til litt forbi mannens hjemsted som den verste strekningen? Mye svinger og smalt og gammelt... Det ordner seg nok på et vis, uansett - det er nesten så jeg krysser fingrene for at du ikke føder før neste uke, selv om det ikke er så kult å gå langt over termin, heller. Ikke så greit med lange avstander og ferieavvikling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 4. oktober 2011 #215 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Frida! Håper du slipper å vente noe særlig lenger nå. Greit å ha snakka litt om hvordan det blir helt praktisk når dere bor så langt unna, da slipper man iallfall det stresset og usikkerheten når det setter i gang. Nå får du hvile deg hjemme resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #216 Del Skrevet 4. oktober 2011 Godt å høre at dere har en plan for evt tur til fylkessykehuset. Og bra at det blir ambulanse! Høres ut som en mindre morsom tur med rier, absolutt. Særlig frem til litt forbi der svigers bor. Jeg har ikke kjørt hele veien til byen så veldig mange ganger, men oppfatter strekningen mellom den nye tunnelen og til litt forbi mannens hjemsted som den verste strekningen? Mye svinger og smalt og gammelt... Det ordner seg nok på et vis, uansett - det er nesten så jeg krysser fingrene for at du ikke føder før neste uke, selv om det ikke er så kult å gå langt over termin, heller. Ikke så greit med lange avstander og ferieavvikling! Det er ikkje veistandarden eg tenker på, men 2 eller 2,5 time i bil/ambulanse. Deler av strekningen frå meg og til dine svigers er litt ille ja, men den er jo blitt knallbra med fleire nye tunnellar dei siste åra! Veien me kjører til arbeid, og til lokalsjukehuset er langt verre... Der er det rasfare i alle mulige variantar, og i tillegg smal veg. Og turistar Veit ikkje heilt kva eg ønsker eg, å vente heilt til måndag, eller å reise til fylkessjukehuset... Like greitt at det ikkje er opp til meg :gjeiper: Takk for klem! Hei Frida! Håper du slipper å vente noe særlig lenger nå. Greit å ha snakka litt om hvordan det blir helt praktisk når dere bor så langt unna, da slipper man iallfall det stresset og usikkerheten når det setter i gang. Nå får du hvile deg hjemme resten av dagen Lurt å snakke litt om mulighetene ja, no er eg litt tryggare på kva som vil skje. No skal eg berre vente, og prøve å kvile (det er ikkje lett med ei på 2 år ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2011 #217 Del Skrevet 4. oktober 2011 Uff, ja, den veien fra Europaveien og ned til sentrum ved deg er skikkelig guffen! Har vært den veien 3-4 ganger. Skulle ikke vært lov... Og turister, ja. Mannen pleier å ta seg av kjøringen på din kant av landet - jeg ville nok kjørt som en skikkelig turist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #218 Del Skrevet 4. oktober 2011 Mannen pleier å ta seg av kjøringen på din kant av landet - jeg ville nok kjørt som en skikkelig turist. Din austlandsturist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. oktober 2011 #219 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #220 Del Skrevet 5. oktober 2011 iingvild! 41 veker i dag. Det er liksom ikkje så stas å juble for ny veke når ein har passert termindato Menstermin var forresten i går, så eg er ikkje sååå på overtid ennå. I dag har eg fått hengt vekk bunaden til A (jada, den har hengt på vaskerommet i klespose sidan 17. mai. Det var litt sjokolade på stakken, og det tok jo ikkje lange tida å få den vekk når eg først gjorde det...) Har vaska over stellebaggen også, og pakka den med litt bleier og sånn. Og så har eg støvsugd og vaska vaskerommet, så no luktar det grønnsåpe der inne, deilig! Må prøve å få sambo med på å montere ein ny reol som skal opp der i kveld. No må eg lage middag! *kokkesmiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå